Kaip viliojančiai ant šventinio stalo atrodė įvairūs gardumynai, taip joms prabėgus neviliojančiai atrodo atsiradę keli papildomi kilogramai liemens ar šlaunų srityse. Riebus, saldus ir gausus maistas yra ne vien tik antsvorio, bet ir įvairių sveikatos problemų priežastis. Dažnas po švenčių išbando organizmą valančias dietas.

 

Velykiniai pyragai, šokoladiniai kiaušiniai ir zuikučiai kelia cukraus lygį kraujyje, suteikia staigų energijos šuolį, bet poveikis būna trumpalaikis. Tikriausiai visiems pažįstama situacija, kai po sočių pietų apima nuovargis, mieguistumas. Tokią būseną bandoma malšinti dar viena saldumynu porcija. Patenkama tarsi į uždarą ratą. Dėlto po gausių vaišių rekomenduojama bent kelias dienas susilaikyti nuo produktų, kuriuose gausu cukraus. Cukraus kiekį kraujyje mažina avižų, miežių košė, brokoliniai kopūstai, špinatai, šparaginės pupelės, cinamonas.

 

Kepenys – svarbiausias žmogaus organas, atliekantis organizmo valymo procesus. Kepenys reguliuoja riebalų kaupimąsi, hormonų pusiausvyrą, virškinimą, cirkuliuojančio kraujo kiekį, išfiltruoja maistines ir atmeta kenksmingas medžiagas. Suvalgius daugiau maisto nei paprastai, kepenys yra labai apkraunamos. Ilgainiui tai gali sukelti įvairių sveikatos problemų, didinti cholesterolį. Didžiausią vidaus organą valo briuseliniai kopūstai, česnakas, kiaulpienės šaknys, morkos, pomidorai, citrinos sultys, greipfrutai, špinatai, graikiniai riešutai, avokadai.

 

Nuo persivalgymo kenčia ne tik skrandis, bet ir oda. Per odą su prakaitu pašalinamos kenksmingos medžiagos. Odos būklė prastėja, nes prakaito likučiai užkemša poras. Net trumpa detoksikacinė dieta gali pagerinti odos būklę, slopinti uždegimą. Odai naudingi lieso pieno produktai, uogos ir vaisiai, kuriuose yra daug vitamino C ir antioksidantų (juodieji serbentai, šilauogės, braškės, slyvos), omega 3 riebiosiomis rūgštimis praturtinti produktai (lašiša, graikiniai riešutai, rapsų aliejus, linų sėmenys), rupių miltų kepiniai, žalioji arbata, vanduo.

 

Mitybos specialistai rekomenduoja kasdien vartoti angliavandenių iš neskaldytų grūdų. Baltų miltų gaminiuose yra rafinuotų angliavandenių, kurie sukelia vidurių pūtimą. Atsisakius tokių maisto produktų, žarnyne ima sparčiau daugintis gerosios bakterijos, kurios atkuria mikroflorą.

 

Kai kurių rūšių dirbtiniai saldikliai gali paskatinti bakterijų, sukeliančių prastą burnos kvapą, dauginimąsi burnoje. Be blogo burnos kvapo, taip pat gali itin padaugėti dantų ir dantenų apnašų, atsirasti infekcijų. Norint išvengti burnos ligų ir ėduonies, po švenčių, kai valgoma daugiau saldumynų, keletą savaičių reikėtų atsisakyti maisto produktų su cukrumi ir saldikliais.

 

Sunkus maistas ir alkoholis labai apkrauna inkstus. Jie gali pradėti prasčiau funkcionuoti ir šalinti kenksmingas medžiagas iš organizmo. Per dieną inkstai išfiltruoja apie 200 litrų kraujo ir pagamina apie 150 litrų pirminio šlapimo. Po švenčių sutrikusi inkstų veikla greičiau atsistatys, jei bus vartojama daugiau sveiko maisto. Inkstams ypač naudingi mažai kalio turintys maisto produktai (saldžiosios paprikos, obuoliai, pupos, žirniai, cukinijos, baklažanai, ryžiai, makaronai, kukurūzai, kriaušės) bei geležies turtingi produktai (lapinės daržovės, kiaušiniai).

 

6 patarimai, kad organizmą valančios dietos būtų laikytis lengviau:

 

  • Pasirūpinti, kad lentynose ir spintelėse nebūtų nesveikų užkandžių (saldainių, sausainių, traškučių ir t. t.).
  • Pasirūpinti, kad namuose visada būtų šviežių vaisių ir daržovių.
  • Kaip pagrindinį patiekalą pietums ir (arba) vakarienei valgyti daržovių sriubą.
  • Iš vakaro pasiruošti dėžutę pietums darbe ar mokslo įstaigoje. Nepamiršti šviežių salotų, vaisių ar daržovių griežinėlių.
  • Vanduo – gyvybės ir sveikatos eliksyras. Suvartojant pakankamai vandens (8 – 10 stiklinių per dieną), organizmas greičiau išsivalo nuo toksinų.
  • Šių taisyklių laikytis bent 3 – 4 dienas. Dietos bus lengviau laikytis tomis dienomis, kai nėra jokių suplanuotų susitikimų su kolegomis ar draugais. Taip pat nepamiršti mankštos teikiamų privalumų.