Kas dieną orai vis labiau vėsta, todėl neišvengiamai primena apie artėjantį šildymo sezoną. Jau dabar namuose ir darbovietėse vis dažniau jungiami elektriniai šildytuvai. Jauku sėdėti šiltoje patalpoje, bet nelabai sveika odai. Taip yra dėlto, kad šildomų patalpų oras yra labai sausas ir „ištraukia“ drėgmę iš giliausių odos sluoksnių. Kuo daugiau laiko praleidžiama uždarose patalpose, tuo labiau pažeidžiama oda (tampa sausesnė, pleiskanoja, greičiau raukšlėjasi).

 

sildymo sezonas

Daugelis namų ne tik turi centrinį šildymą, bet ir sandarius, plastikinius langus. Iš vienos pusės, jie sulaiko šilumą namuose, bet iš kitos – tokiose patalpose sausas oras nesimaišo su oru iš lauko, todėl jame iš viso nebelieka drėgmės. Drėgmė reikalinga, nes apsaugo odą nuo išdžiūvimo. Dėl to pavasarį daugelis skundžiasi pavargusia, papilkėjusia ir išsausėjusia oda. Kad pavasarį nereikėtų išleisti šimtų brangioms procedūroms ir kosmetikos priemonėms, oda pradėkite rūpintis jau šiandien. Geriausia, kad sveikos odos išsaugojimui nereikia nei brangių kremų, nei losjonų. Svarbiausia yra užtikrinti reikiamą odos drėkinimą iš vidaus ir iš išorės.

 

Daugiau drėgmės ore

 

Parduotuvėse siūloma daugybė prietaisų, skirtų drėkinti orą, bet paprasčiausias ir pigiausias būdas tai padaryti – namuose padėti dubenius su vandeniu ant šilumos šaltinių (radiatorių). Interjerui grožio dubenys nesuteikia ir kelia minčių, kad jie padėti, nes laša nuo stogo. Todėl į vandenį galima pamerkti gėlių, lapų ar pabarstyti žiedlapių. Augalai suteiks švelnų ir malonų aromatą namams. Vietoj emaliuotų dubenų, pripilti vandens į vazas ar įdomaus dizaino ąsočius ir paversti oro drėkinimo priemones stilingo interjero detalėmis.

 

Daugiau skysčių

 

Paprasčiausias būdas papildyti organizmo vandens atsargas – gerti daug skysčių. Reikėtų vengti skysčių, kurie turi diuretinį poveikį ir yra koncentruoti. Geriausia vartoti gryną vandenį. Jeigu gyvenamoje vietoje tiekiamas švarus vanduo, jį galima gerti iš čiaupo. Kitu atveju vandenį reikėtų filtruoti ir laikyti šaldytuve. Vaisiai, sriubos, vaisių sulčių gėrimai taip pat drėkina ir aprūpina organizmą reikalingomis maistinėmis medžiagomis, kurios padeda odai išlikti sveikai. Papildomai galima vartoti nakvišų aliejų, kuris taip pat yra naudingas odai, plaukams ir nagams.

 

Odos priežiūra

 

Maudantis vonioje ar duše vengti labai karšto vandens, nes jis gali pažeisti odą ir pašalinti natūralius odos riebalus. Šaltą dieną be galo malonu mirkti karštoje vonioje, bet karštas vanduo taip pat sutrikdo natūralią odos riebalų gamybą. Todėl į vonią rekomenduojama įpilti kokio nors odą drėkinančio produkto. Naudoti tik švelnias kosmetikos priemones, nes įprastos per daug išsausina odą. Rekomenduojama naudoti vaikiškus muilus arba natūralias, bekvapes kosmetikos priemones. Verta pasidomėti rankų darbo kosmetika, kuria prekiauja ekologiniuose turgeliuose ir prekyvietėse. Paprastai ji būna pigesnė nei parduodama specializuotose parduotuvėse ar vaistinėse, bet kokybe nenusileidžia.

 

Odą nušveisti plaušine arba flanele ir nuskalauti negyvas odos ląsteles po vandeniu. reguliariai šveičiama oda lengviau sugeria maitinamąsias kosmetikos priemones, todėl jos turi geresnį poveikį. Kiekvieną kartą po maudynių duše ar vonioje odą patepti drėkinančia priemone. Nebūtina naudoti brangių priemonių, nes gera poveikį užtikrina daugelis kremų ir losjonų. Reikėtų vengti kvapiųjų ir kitų stiprų poveikį turinčių medžiagų.

 

Apsauga lauke

 

 

Ruošiantis būti lauke taip pat reikia iš anksto pasirūpinti odos apsauga. Šilto ir šalto oro skirtumai namuose ir lauke neigiamai veikia odą. Reikėtų nebijoti apsirengti, kad būtų uždengta kuo daugiau kūno. Rankas atšalus orams reikėtų slėpti po pirštinėmis. Lūpas būtina palepinti balzamu ar kita intensyviai drėkinančia priemone. Rekomenduojama dėvėti natūralaus pluošto drabužius, miegoti iš natūralių audinių ar vilnos pasiūtoje patalynėje. Natūralūs audiniai leidžia odai kvėpuoti ir taip padeda išsaugoti drėgmę.

 

Odą apsaugoti nuo nepalankių oro sąlygų reikia minimalių pastangų, todėl nepamirškite šių patarimų!