Smegenų (minčių) žaidimai gali padėti tapti stipresniems, laimingesniems ir atsparesniems likimo smūgiams arba net akimirksniu pasikelti nuotaiką. Štai 6 pratimai, kurie tučtuojau padės pasijusti geriau!

 

nuotaika

Smegenų žaidimai arba kaip greitai pasikelti nuotaiką:

 

  • Atviresniam protui: delnai į viršų. Delnai į viršų, atversti į lubas ir skaičiuojate iki 15. Dar nespėjus baigti pajusite, kad tapote platesnių pažiūrų. Kai mes ištiesiame kam nors pagalbos ranką, prašome pagalbos, pasiruošiame ką nors gauti, mūsų delnai būna apversti. Kai ko nors atsisakome ar atstumiame, mes parodome delnus į viršų. Tūkstančius metų žmonės bendraudami naudojo atverstus delnus, siekdami parodyti, kad yra atviri, nuoširdūs ir sąžiningi.

 

  • Stipresnei valiai: įtempti raumenys. Reikia atsispirti impulsui? Norite išlikti tvirti kaip plienas, susidūrę su sunkumais? Tada gali padėt vieno ar kelių raumenų vienu metu įtempimas tiek, kiek galite, 5 sekundes. Galima įtempti bet kokius raumenis: bicepsus, rankų, pilvo, sėdmenų, blauzdų. Kuo labiau įtempsite raumenis, tuo daugiau mentalinės jėgos įgausite. Stiprus kūnas siunčia užuominą apie stiprias smegenis, todėl lengviau būti drąsiems ir ryžtingai laikytis savo sprendimų.

 

  • Artimesnėms draugystėms: plius vienas. Nusiųskite žinutę tam, kuriam tai būtų staigmena ir paklauskite: „Kaip vertintum savo dieną balais nuo 1 iki 10?“. Kai žmogus pasakys skaičių, atrašykite: „Ar yra kažkas, ką galėčiau padaryti, kad pakelčiau įvertinimą nuo 6 iki 7?“. Ši gudrybė padeda atnaujinti santykius su senais draugais ir geriausia, kad nebūtina susitikti akis į akį. Pasiūlydami vienu balu pagerinti jų dieną, parodysite, kad jums jie rūpi ir jie žinos, kad gali jumis visada pasitikėti.

 

  • Proto žvalumui: prognozė. Spėti galima apie bet ką, ką būtų galima patikrinti per 24 valandas. Tai gali būti kažkas didelio arba mažo, rimto arba kvailo. Tiesiog pabandykite paprognozuoti ateitį ir pažiūrėkite, ar jūs teisūs! Spėjimai – tai vienas patikimiausių būdų, stimuliuoti tą smegenų sritį, kuri sužadinama, gavus kokį nors apdovanojimą. Kiekviena prognozė gali pagerinti dėmesio koncentraciją ir padidinti dopamino kiekį. Taip yra dėlto, kad prognozuojant galimi keli variantai ir gali būti, kad jūs esate teisus (tai jau būtų kaip apdovanojimas!) arba galite klysti, bet net tada gausite naujos informacijos, kuri gali padėti nesuklysti kitą kartą. Kitaip tariant, dopamino padaugėja, mokantis ko nors naujo ir naudingo, ir, kai pasiseka.

 

  • Norint daugiau pozityvumo: superherojus. Skirti bent dvi minutes pagalvoti apie tai, kaip būtų galima apibūdinti superherojus plačiąja prasme: kas juos motyvuoja, kaip jie elgiasi su kitais, ką jie daro, susidūrę su pavojumi ir pan. Dar geresnis poveikis bus, jei visa tai užrašysite ant popieriaus lapo arba įsirašysite į telefono diktofoną. Psichologai žino, kad, kai žmonės yra paprašomi pagalvoti apie teigiamas tam tikros grupės savybes, jie visada lygina save su ta grupe ir pradeda ieškoti panašumų. Masačiusetso technologijos instituto ir Niujorko universiteto atlikti tyrimai parodė, kad dalyviai, kurie darė superherojų savybių sąrašą, po to buvo altruistiškesni (dvigubai dažniau linkę savanoriauti).

 

  • Norint greitai atsipalaiduoti: kvėpavimo galia. Skaičiuojant iki keturių įkvėpti oro. Iškvėpti skaičiuojant iki aštuonių. Kartoti minutę. Svarbiausia visada iškvėpti dvigubai ilgiau negu įkvėpti. Toks kvėpavimo ritmas sulėtina širdies plakimą ir padeda mažinti net ilgalaikį stresą, nerimą ir skausmą. Paprastai kalbant, kvėpavimas pakeičia nerimastingą kūno būseną į ramią. Raumenys atsipalaiduoja, širdies ritmas sulėtėja ir nuotaika pagerėja.