Senųjų metų dienos tirpsta greitai kaip Advento žvakės. Šis laikotarpis – tai metas, skirtas įvertinti praėjusius metus, pasidžiaugti pasiekimais, susitaikyti su praradimais ir pasiruošti žengti į naujuosius žaliosios medinės ožkos metus. Metų analizė gali nustebinti ir priversti susimąstyti.

 

nauji metai

Sąžiningai atlikta metų analizė padeda labiau suprasti save, įvertinti, kiek pavyko neveikti per metus ir priartėti prie svajonių ir išsikeltų tikslų. Tik atlikus išsamią analizę, galima sukurti produktyvų 2015 metų planą, kuris sulauks didesnės ar mažesnės sėkmės.

 

Ant balto popieriaus lapo nupiešti didelį apskritimą. Jį padalinti į 12 dalių. Apskritimo viršuje užrašyti: 2014 metai. Kiekvieną apskritimo dalį priskirti tam tikram metų mėnesiui. Dabar labai svarbu atsipalaiduoti, nurimti ir pasistengti prisiminti, kas svarbaus ir ypatingo įvyko kiekvieną metų mėnesį. Mėnesio įvykiai gali būti labai skirtingi, bet svarbiausia, kad jie visi būtų vienaip ar kitaip reikšmingi. Pavyzdžiui: „baigiau anglų kalbos kursus“, „pradėjau naują projektą“, „gavau naujos patirties“, „nusprendžiau susilaukti vaiko“ ir t. t. Mėnesio įvykių ir pasiekimų nebūtina vertinti skaičiais, pinigais ar kitais matavimo vienetais. Svarbiausi dalykai yra pati veikla ir pastangos, kurios suteikia vertingos patirties, skatina naujas mintis ir jausmus. Viską, kas svarbu surašyti į apskritimo vidų į atitinkamo mėnesio skiltį iki gruodžio mėnesio. Tada šiek tiek pailsėti ir perskaityti viską, kas užrašyta metų analizės apskritime. Įsiklausyti į save – kokius jausmus ir emocijas sukelia ši metų diagrama ir ką su ja dabar galima padaryti? Savo jausmus ir pojūčius įamžinti struktūrizuotame brėžinyje ar piešinyje. Tai gali būti bet koks, į galvą atėjęs, vaizdas arba net skirtingų spalvų abstrakcija.

 

Ko tikėtis naujais, 2015 metais? Pagal tokį patį modelį nupiešti apskritimą, vaizduojantį būsimus, 2015 metus. Padalinti apskritimą į 12 dalių, kurias priskirti atitinkamiems metų mėnesiams. Tuomet užpildyti diagramą, kurioje užrašyti kitų metų tikslus, norus ir pageidavimus kiekvienam ateinančių metų mėnesiui. Šį lapą saugoti iki kitų metų gruodžio. Tada jį bus galima palyginti su metų analizės diagrama ir įvertinti, kaip pavyko siekti tikslų bei svajonių. Palyginimas gali labai nustebinti ir sukelti netikėtų minčių, todėl kiekvienas turėtų skirti šiek tiek laisvo laiko nusibraižyti tokią diagramą. Juk jai laiko reikia skirti tik vieną kartą per metus. Net ir labiausiai užimti žmonės gali rasti šiek tiek laiko užsiėmimui, kuris galbūt patobulins, pakeis ir pagražins ateitį. Be to, švenčių laukimas daugeliui yra labai įtemptas metas, todėl dabar svarbiau negu bet kuriuo kitu metu skirti minutėlę sau.

 

Kaip išvengti įtampos, laukiant šv. Kalėdų? Ką daryti, kad neerzintų nuolatinis šurmulys mieste, darbe ir namuose? Atsipalaiduoti, planuoti ir pakeisti požiūrį. Štai keletas patarimų, kaip tai padaryti.

 

  • Sudaryti sąrašą, ką reikia padaryti, ką veikti per šventes (kur eiti, kur neiti), kaip pasidalinti rūpesčių našta su artimaisiais ir šeimos nariais.

 

  • Pagalvoti, ką galima padaryti, kad laikas praleistas su šeimos nariais, būtų tikrai malonus ir keltų džiugesį. Sugalvoti veiklos (pavyzdžiui, stalo žaidimų, namų kino vakarą, pasivaikščiojimas mieste, knygų skaitymas), kad nebūtų nuobodu ir nereikėtų visą laiką klausytis tų pačių ir (arba) nemalonių kalbų. Turėti atsarginį variantą, kaip galima anksčiau išvykti iš šventės.

 

  • Nenutraukti sporto treniruočių per šventes ir laukiant jų, nors galbūt atrodo, kad nėra laiko. Net ir trumpa mankšta pakelia nuotaiką, gerina bendrą savijautą, mažina stresą ir padeda atsipalaiduoti.

 

  • Atsiminti, kad ne dovanų kaina, o laikas praleistas su artimaisiais ir galvojimas apie juos yra svarbiausia. Galbūt neverta išlaidauti brangioms dovanoms, nes didesnį malonumą suteikia rankų darbo arba tokios dovanos, kurios turi kažkokią ypatingą reikšmę dovanotojui ir dovanos gavėjui.

 

  • Niekada nepamiršti, kodėl didžiosios metų šventės yra labai svarbios. Priežasčių gali būti labai įvairių. Vieniems svarbiausia yra laikas, praleidžiamas su šeimos nariais ir artimaisiais, kitiems – religiniai dalykai. Apie tai, kas svarbu pasikalbėti su mažiausiais šeimos nariais ir kitais mylimais žmonėmis. Kiekvieną dieną skirti laiko pamąstymui apie švenčių prasmę ir vertę.

 

  • Stengtis išvengti nugaros skausmo (nenešti sunkių nešulių).

 

  • Eiti miegoti laiku.

 

  • Nepersivalgyti, nepamiršti sveikos mitybos taisyklių, nepiktnaudžiauti riebiais ir saldžiais patiekalais.