Šiltymečiu visi labiau rūpinasi kūno formomis ir ima laikytis įvairiausių dietų. Deja, dauguma jų būna nesubalansuotos ir tik alina organizmą. Dalijamės patarimais, kaip numesti svorio visiškai sveikai, natūraliai ir veiksmingai.

 

NEW_zalioji_dezute_maketas-page-001

 
1 Vartoti daugiau skaidulų

 

Maistinių skaidulų gausu šviežiuose vaisiuose ir daržovėse, visų grūdo dalių produktuose, sėklose ir riešutuose. Jų galima vartoti ir papildomai kaip maisto papildus. Maistinėmis skaidulomis galima papildyti jogurtą, glotnučius, įvairius kepinius ir kitą įprastą maistą. Rekomenduojamas maistinių skaidulų kiekis per dieną moterims yra 25 g, o vyrams – 38 g. Jos ilgesniam laikui suteikia sotumo, nes išsipūtusios skrandyje natūraliai jį užpildo. Taip išvengiama persivalgymo ir dažno užkandžiavimo. Be to, maistinės skaidulos gerina virškinimo darbą, padeda lengviau pasišalinti maisto likučiams iš žarnyno. Jos veikia kaip organizmo šluota, išvalanti jį nuo susikaupusių kenksmingų medžiagų. Svoriui mesti ypač svarbios tirpios maistinės skaidulos, kurios sugeria vandenį, virsta į želatiną panašią konsistenciją ir ilgiau sulaiko maistines medžiagas skrandyje, taip suteikdamos sotumo. Be to, jos padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje ir mažina blogojo cholesterolio koncentraciją.

 

2 Išbandyti pelynų galią

 

Karčią pelynų arbatą dauguma puikiai pažįsta dar iš vaikystės. Ja nuo seno gydomi įvairūs virškinimo negalavimai. Pasirodo, ši arbata padeda ir norintiems numesti svorio. Moksliniais tyrimais pagrįsta, kad pelynai spartina medžiagų apykaitą, o kartu ir kalorijų deginimą. Taip pat gerina visos virškinimo sistemos darbą, padeda iš organizmo šalinti toksinus. Tiesa, nereikėtų piktnaudžiauti – lieknėjant daryti ne ilgesnį nei 4 savaičių pelynų arbatos kursą, kasdien išgeriant po puodelį šio gėrimo. Pelynai padeda ne tik reguliuoti svorį ir gerinti virškinimą, bet ir kovoja prieš žarnyno parazitus, turi antibakterinių savybių, naikina grybelius, slopina uždegimus, netgi žudo vėžines ląsteles. Jeigu negalite pakęsti kartaus pelynų skonio, verta ieškoti jų pagrindu pagamintų specialiai lieknėti ir organizmui valyti skirtų maisto papildų.

 

3 Nepamiršti vandens

 

Tai pats natūraliausias, pigiausias, lengviausiai prieinamas produktas, kuris ne tik padeda reguliuoti svorį, bet ir gerina bendrą savijautą. Deja, daugybė žmonių skysčių vartoja per mažai, dėl ko trinka tiek virškinimo sistemos, tiek ir kitų organų veikla. Vienam kūno kilogramui rekomenduojama suvartoti po 30 ml vandens. Karštomis vasaros dienomis, sportuojant, lankantis pirtyse ar dėl kitų priežasčių gausiau prakaituojant – dar daugiau. Norint numesti svorio, ypač naudinga vandenį gerti likus apie 30 min. iki valgio. Įrodyta, kad taip suvalgoma mažiau, be to, 24–30 % spartėja medžiagų apykaita. Poveikis išlieka iki 1–1,5 val., todėl šiuo metu greičiau dega kalorijos. Su svorį metančiais žmonėmis atliktas eksperimentas atskleidė, kad prieš valgį geriant vandens pavyksta atsikratyti apie 44 % daugiau antsvorio.

 

4 Gerai išsimiegoti

 

Kas bendro tarp miego ir kūno svorio? Pasirodo, netgi labai daug. Moksliniai tyrimai atskleidžia, kad tie žmonės, kurie naktį ilsisi per mažai (trumpiau nei 7 val.), turi 55 % padidėjusią riziką priaugti antsvorio. Neišsimiegoję vos pabudę jaučiamės pavargę, dieną energija dar labiau silpsta ir norėdami ją atkurti dažniau užkandžiaujame. Tokioje situacijoje pirmenybė įprastai teikiama nesveikiems, greitos, bet trumpalaikės energijos teikiantiems užkandžiams, pvz., šokoladiniams batonėliams. Kurį laiką iš tiesų jaučiamės žvaliau, kupini jėgų, bet jau po 1–2 val. energija vėl staigiai krinta žemyn, o ranka vėl tiesiasi prie kokio nors paprastųjų angliavandenių kupino maisto. Toks energijos bangavimas dar labiau sekina organizmą. Tad nelieka nė minčių apie fizinį aktyvumą, kuris būtinas norint palaikyti gerą savijautą ir normalų kūno svorį.

 

5 Rinktis baltyminį maistą

 

Svarbu vartoti visų maistinių medžiagų, tačiau kovojant su antsvoriu baltymai įgauna ypatingą svarbą. Rekomenduojama, kad apie 25 % per dieną suvartojamų kalorijų būtų gauta iš baltymų. Puikūs jų šaltiniai yra kiaušiniai, liesa mėsa, pieno produktai, žuvis ir jūrų gėrybės. Juos ypač palanku vartoti antroje dienos pusėje. Įrodyta, kad gaunant užtektinai baltymų gerėja medžiagų apykaita ir sparčiau deginamos kalorijos bei organizme susikaupę riebalai. Vidutiniškai metabolizmas paspartėja tiek, kad papildomai per dieną sudeginama iki 100 kcal. Tad per savaitę susidaro solidus 700 kcal kiekis, prilygstantis itin sotiems pietums. Be to, vartojant pakankamai baltymų apie 60 % mažėja potraukis užkandžiauti, ypač vėlyvais vakarais.

 

Vertingos rekomendacijos

 

  • Prieš valgomojo stalą pakabinti veidrodį. Matant save valgant suvartojama mažiau maisto, mat jaučiama didesnė atsakomybė, tarsi kas kitas stebėtų iš šalies.
  • Valgyti gerai apšviestoje aplinkoje. Prietemoje labiau atsipalaiduojame ir mažiau kreipiame dėmesį į tai, ką ir kiek valgome. Neatsitiktinai daugumoje restoranų tvyro jauki prieblanda.
  • Rašyti dienoraštį, kuriame fiksuojate, kiek ko per dieną suvalgėte. Taip bus lengviau pastebėti, ko turėtumėte atsisakyti, jausite didesnę atsakomybę sau.
  • Patiekalus gardinti aštriais prieskoniais. Aštrus maistas spartina kalorijų deginimą, taip pat suvalgoma mažiau, greičiau aplanko sotumo jausmas.
  • Namuose smilkyti vanilės aromato smilkalus ar deginti šio kvapo žvakes. Įrodyta, kad vanilės kvapas slopina potraukį saldumynams. Panašų, tik kiek silpnesnį poveikį turi ir bananų bei obuolių kvapai.
  • Maistą pirkti internetu. Taip mažėja tikimybė pasiduoti emociniam pirkimui ir įsigyti nereikalingų skanėstų. Eidami į prekybos centrą po darbo dažnai būname išalkę ir ranka savaime tiesiasi prie nesveikų užkandžių.

 

Įdomu

 

  • Tyrimai rodo, kad žmonės suvartoja tik apie pusę rekomenduojamo maistinių skaidulų kiekio per dieną.
  • 80 % svorį metančių asmenų tai bando daryti savarankiškai, nesikonsultuoja su specialistais.
  • 90–95 % atvejų, kai svoris metamas laikantis griežtų dietų, jis po kurio laiko grįžta.  
  • 87 % antsvorio atsikračiusių žmonių pradeda stipriau jausti maisto skonį, nes pagerėja skonio receptorių veikla.
  • Saikingas kavos vartojimas (1–2 puodeliai per dieną) 3–11 % spartina medžiagų apykaitą ir iki 29 % greitina organizme esančių riebalų sankaupų deginimą.
  • Valgant iš mažesnių lėkščių suvalgoma mažiau, nes greičiau aplanko psichologinis sotumo jausmas.
  • Maždaug 65 % moterų ir 45 % vyrų svajoja numesti svorio arba bando tai daryti.
  • Save lieknėjančius reguliariai fotografuojantys žmonės svorį meta 70 % sėkmingiau. Matydami pasiektus rezultatus jie jaučia didesnę motyvaciją tęsti tai, ką pradėjo.