Jogą praktikuojančio asmens mityba visada yra paprasta, sveika ir harmoninga, taip pat kaip ir jo gyvenimo būdas – ramus ir nuošalus. Statistiniam Vakarų pasaulio gyventojui tokia dieta – siekiamybė. Kaip laikytis šios dietos ir pagerinti sveikatą bei padailinti išvaizdą.

 

joga

Geri patarimai, kaip laikytis jogos dietos:

 

  • Jogos mityba yra glaudžiai susiję su sąmoningumo praktikomis.
  • Grynas, švarus maistas valo žmogaus vidinę prigimtį.
  • Skirtingas maistas skirtingai veikia skirtingas smegenų sritis.
  • Pienas, miežiai, datulės, vaisiai, daržovės, kviečiai, sviestas, medus ir migdolai – satvinis maistas. Jis padeda išsaugoti protą skaidrų ir ramų.
  • Žuvis, kiaušiniai, mėsa, aitriųjų paprikų padažas, kvapioji ferula (asafetida) – radžastinis maistas. Jis sužadina aistrą.
  • Jautiena, vynas, česnakai, svogūnai – tamasinis maistas. Jie dirgina, tamsina protą ir padaro jį inertišku.
  • Jogos mokinys turi atsisakyti maisto produktų, kurie trukdo praktikuoti jogą.
  • Jam reikia atsisakyti garstyčių, rūgštaus, aitraus maisto, asafetidos.
  • Praktikuojantiems jogą labai rekomenduojama valgyti virtus ryžius su šiek tiek lydyto sviesto (ghee).
  • Galima valgyti ryžius, virtus su lydytu sviestu ir pienu.
  • Instinktai arba vidinis balsas pasako, kokį maistą rinktis.
  • Jogos mityba turi atitikti šiuos reikalavimus: žmogus turi išlikti fiziškai stiprus, geros sveikatos ir būti budrus.
  • Gera žmogaus savijauta priklauso nuo subalansuotos mitybos.
  • Tie, kuri gyvena tam, kad valgytų – nusidėjėliai, o tie, kurie valgo, kad gyventų – šventieji arba jogai.
  • Maisto reikia tam, kad organizmas išlaikytų kūno šilumą, pagamintų naujų ląstelių ir palaikyti kūno gyvybę.
  • Naktį rekomenduojama miegoti ant kairio šono, kad būtų geriau virškinamas maistas.
  • Po valgio pasėdėti Valrasana (Deimanto) poza. Tai pagerins virškinimą.
  • Mitybai neskirti daug laiko. Valgyti kuo natūralesnį ir paprastesnį maistą.
  • Rekomenduojama rinktis maistą, užaugintą humaniškomis sąlygomis. T. y. ekologišką, organinę produkciją.

 

Tipinė diena pagal jogos dietą. Kiekvieno jogo kūno konstitucija gali būti skirtinga, todėl nėra tokio dietos plano, kuris tiktų visiems. Tačiau į jogos dietą visada reikėtų įtraukti maisto produktų, kurie padidina energiją, palengvina virškinimą ir aprūpina organizmą reikalingomis maistinėmis medžiagomis. Tokie maisto produktai:

 

  • Šviežios lapinės daržovės: špinatai, lapiniai kopūstai, rėžiukai, lapiniai burokėliai.
  • Šviežios daržovės: cukinijos, brokoliniai kopūstai, pomidorai, šparaginės pupelės.
  • Švieži vaisiai ir uogos: obuoliai, citrusiniai vaisiai, melionai.
  • Riešutai: migdolai, graikiniai, makadamijų riešutai.
  • Veganiški baltymai: tofu (sojų varškė), tempė (fermentuota sojų pupelių masė), seitanas (kviečių glitimas, mėsos pakaitalas).
  • Vegetariški baltymai: kiaušiniai, pieno produktai.
  • Visadaliai grūdai: rudieji ryžiai, miežiai, bolivinės balandos (kynva).
  • Gerieji riebalai: kokosų aliejus, avokadai, linų sėmenų aliejus.

 

Viena diena pagal jogos dietą:

 

  • Pusryčiai: visadalių grūdų duonos riekė su žemės riešutų sviestu ir šviežiomis braškėmis.

 

  • Pietūs: šviežių žalumynų salotos, apvirta tofu su saulėgrąžų sėklomis, avokadu bei alyvuogių aliejumi.

 

  • Vakarienė: kukurūzų tortilijos su pupelėmis, svogūnais ir žaliomis paprikomis.

 

  • Užkandžiai: riešutai, džiovinti ir švieži vaisiai.