Batutas jau keletą metų yra bene populiariausia sporto ir laisvalaikio prekė, kurią labai mėgsta vaikai. Šuoliukai ant batuto ne tik kelia daug džiaugsmo tiek vaikams, tiek suaugusiems, bet ir yra labai naudingi sveikatai. Vasarą net gali pakeisti treniruotes sporto salėje.

 

batutas

Kuo jis naudingas? Visų pirma tuo, kad padeda treniruoti visas raumenų grupes (apkrovos pasiskirsto tolygiai, dirba ne tik kojų ir sėdmenų raumenys). Antra, gerina koordinaciją ir judrumą, padeda formuoti taisyklingą laikyseną. Trečia, gerina kraujotaką, širdies ir limfos sistemų veiklą. Ketvirta, didina ištvermę. Penkta, padeda atsikratyti antsvorio.

 

5 minutes šokinėjant ant batuto galima sudeginti tiek pat kalorijų, kaip 20 minučių treniruojantis ant bėgimo takelio. Aktyvi veikla pasižymi limfodrenažiniu poveikiu, gerina vestibiuliarinio aparato veiklą (šiuo atžvilgiu prilygsta ekstremaliam sportui: snieglenčių, parkūrui, riedučių, – ir kitiems, kuriuose reikia atlikti daug įvairių, skirtingų judesių). Be to, šokinėti ant batuto yra labai linksma. Mokslininkai įrodė, kad šokinėjimas ant batuto skatina laimės hormonų endorfinų išsiskyrimą. Nenuostabu, kad šią veiklą taip mėgsta vaikai. Panašų poveikį suteikia ir šokinėjimas per virvutę, gumą, žaidimas ant kvadratėlių „Klasės“. Šokinėti gali visi, o šokinėjimas ant batuto sumažina krūvį sąnariams, todėl tai dar saugiau.

 

Galbūt skamba keistai, bet į batutą reikia žiūrėti rimtai. Prieš šokinėjimą reikia nusistatyti tikslus: kaip, kur ir kodėl reikia naudotis batutu. Šiandien pagaminama daugybė batutų, tačiau pasirinkimo galimybės konkrečiam žmogui gali būti ribotos.

 

Vasarai vienas iš tinkamiausių – pripučiamas batutas. Jį galima pastatyti uždaroje erdvėje, tačiau vis tiek užims daug vietos. Visų pirma reikia suprasti, kad batutas skirtas labiau pramogai, o ne sportui. Jis tinka šeimos atostogoms, vaikams užimti.

 

Sportiniai batutai skirti profesionalams. Paprastai jie turi apsauginį tinklą, paprastai turi gana didelį (3 X 5) šokinėjimui skirtą plotą, yra pagaminti iš patvarių medžiagų (cinkuoto plieno rėmas, elastinių virvių tinklas (kiekvienas kvadratukas maždaug 5 mm skersmens). Šokinėjimo medžiaga tvirtai įtempta, kad būtų galima aukštai ir greitai pakilti į orą. Dėl saugumo spyruoklių apsauginis sijonėlis užpildytas putomis. Ant tokio batuto galima atlikti akrobatinius triukus. Tačiau geriau juos atlikti, prižiūrint sporto treneriui.

 

Mėgėjams tinkami fitneso batutai, kurie yra nedideli ir gali būti laikomi kambaryje. Mažesni nei metro skersmens tinkami patiems mažiausiems šokinėtojams – vaikams nuo pusės metų iki dviejų. 102 – 140 cm skersmens batutai tinka vyresniems vaikams. Ant 122 – 140 cm skersmens batuto gali šokinėti ir suaugusieji. Priklausomai nuo to, kiek yra vietos, batutas gali būti nuo 1,8 iki 4,6 metrų, su 48 – 110 spyruoklių ir gali atlaikyti 90 – 150 kg svorį. Ant tokio batuto dūkti gali keletas suaugusių ir vaikų. Laisvalaikiui skirti batutai gaminami iš polipropileno, kad būtų mažesnis slėgis. Tačiau neprofesionalioms treniruotėms namuose jo visiškai pakanka.

 

Ką galima daryti ant batuto? Žinoma, galima šokinėti, bet šuoliukų būna labai įvairių. Pavyzdžiui, iš pradžių galima šokinėti 5 minutes, būnant vertikalioje padėtyje. Paskui ši veikla tampa šiek tiek monotoniška, tad ką daryti? Kaip išmokti patirti išsvajotą skrydžio pojūtį? Ant batuto galima atlikti keletą pratimų:

 

  • Šokinėti ant batuto suglaudus pėdas, tiesia nugara, keliais, rankos tiesios prie šonų.
  • Šokinėti kilnojant rankas. Pašokant į orą rankos iškeliamos į viršų, o leidžiantis žemyn – rankos taip pat nuleidžiamos žemyn už nugaros.
  • Pašokus į orą pritraukti kelius prie krūtinės. Svarbu: atliekant pratimą, nekelti pečių į viršų!
  • Jeigu batutas pakankamai didelis, galima pašokus į orą, nusileisti ant batuto sėdint.
  • Jeigu gąsdina kritimas, ant batuto galima atsisėti, kojos ištiestos plačiai, rankomis remtis už nugaros. Tada su rankomis atsispirti ir pašokti į orą, nusileisti tokia pačia poza.

 

Išmokus pagrindinius pratimus, galima pereiti prie sudėtingesnių, derinti kelis skirtingus pratimus, šokinėti ir suktis aplink savo ašį ir t. t. Daugiau idėjų galima rasti interneto platybėse. Galima stebėti profesionalių šuolininkų ir atletų vaizdo įrašus ir iš jų mokytis.

 

Ant batuto galima atlikti įprastą rytinę mankštą! Bus įdomiau negu paprastai. Taip pat galima ant batuto šokinėti susikibus už rankų su vaiku. Tokia veikla ne tik bus naudinga, suteiks laimės, bet ir padės stiprinti vaikų ir tėvų tarpusavio ryšį.

 

Pastaba! Prieš šuoliukus ant batuto rekomenduojama atlikti apšilimo pratimus, kad kūnas pasiruoštų didesniam fiziniam krūviui negu paprastai.