Egzaminai – visų moksleivių ir studentų nelaukiamiausias laikas. Tuo metu dažnas nustoja miegoti, bendrauti su draugais ir šeima, pamiršta net praustis ir visą laiką sėdi palinkęs prie stirtos knygų. Tačiau iš tikrųjų, norint gerai išlaikyti egzaminus ir sumažinti stresą, reikia ne tik mokytis, bet ir rasti laiko atpalaiduojančiai veiklai. Štai keletas patarimų, kurie padės nusiraminti ir gerai išlaikyti egzaminus!

 

egzaminai

Trumpi patarimai, kaip nuraminti nervus per egzaminus:

 

  • Turėti efektyvią mokymosi strategiją. Nepavyks sėkmingai išlaikyti egzaminų, jei neturėsite mokymosi strategijos. Rekomenduojama planuoti, ką mokysitės kasdien ir kiek tam skirsite laiko. Tikslas: suformuoti naujus mokymosi įpročius.

 

  • Daryti pertraukas. Ilsėtis nemažiau svarbu negu mokytis. Įrodyta, kad pertrauka nuo įtempto darbo, padeda pagerinti koncentraciją ir išlaikyti energiją. Esate pačios geriausios formos tada, kai gyvenate subalansuotą gyvenimą ir skiriate laiko ne tik mokslams, bet ir šeimai, draugams, laisvalaikiui. Pertraukas rekomenduojama planuoti kiekvieną dieną. Prie knygų grįšite pailsėję ir gebėsite geriau sukoncentruoti dėmesį.

 

  • Pakankamai miegoti. Miegas yra labai svarbu. Nors gali pasirodyti, kas paskutinę naktį pasiruošti egzaminams yra gera mintis, tačiau iš tikrųjų po nemiegotos nakties bus sunkiau susikaupti, atlikti užduotis ir įsiminti naują informaciją. Miegas padeda užtvirtinti naują informaciją, todėl miegoti reikėtų normaliai. Išmiegojęs asmuo yra ramesnis, daugiau prisimena ir geriau išlaiko egzaminus.

 

  • Juoktis. Per pertraukas nuo mokymosi rekomenduojama susitikti su draugais ir… smagiai pasijuokti! Juokas skatina geros nuotaikos hormonų endorfinų išsiskyrimą ir net slopina streso hormonus, todėl gali padėti suvaldyti stresą, kamuojantį prieš egzaminus.

 

  • Nepiktnaudžiauti kofeinu. Per didelis kofeino kiekis gali būti galvos skausmų, skrandžio sutrikimų ir padidėjusio nerimo priežastimi. Tai tikrai ne tai, ko reikia per egzaminus! Reikėtų vengti vartoti daug gėrimų su kofeinu, kad galėtumėte geriau susikaupti ir vėliau nueiti miegoti ir apsiriboti tik vienu puodeliu tonizuojančio gėrimo per dieną.

 

  • Nenustoti rūpintis savimi. Rūpintis savimi reikia kiekvieną dieną, nesvarbu, ar laukia egzaminai, ar ne. Intensyviai mokantis reikėtų nepamiršti nusiprausti po dušu, išsiskalbti ir išsilyginti drabužius ar net šiek tiek pasimankštinti. Visa tai padės suprasti, kad egzaminai – tai tik dar vienas gyvenimo etapas, o ne maratonas, išsunkiantis paskutines gyvybines jėgas!

 

  • Atsijungti nuo interneto. Technologijos gali padėti mokymuisi, tačiau jos taip pat gali ir atitraukti nuo mokymosi ir kelti stresą. Jeigu interneto nereikia dėl mokslų – išjunkite jį. Egzaminų sesijos metu pasistenkite nesilankyti socialiniuose tinkluose, nerašykite ir neskaitykite žinučių bent keletą valandų per dieną. Tai padės skirti pakankamai laiko pasiruošti egzaminams, bet ir neleis pasijusti nuskriaustiems, tarsi atskirtiems nuo viso pasaulio.

 

  • Išeiti pasivaikščioti. Vienas iš paprasčiausių būdų išvalyti mintis – išeiti pasivaikščioti. Reguliariai vaikštant normalizuojasi kraujo spaudimas, pagerėja nuotaika. Tarp mokymosi reikėtų daryti pertraukėles, kurias skirti trumpiems pasivaikščiojimams, kvėpavimui grynu oru ir atitrūkimui nuo minčių apie egzaminus. Kai grįšite mokytis, būsite pailsėję ir galėsite geriau susikaupti.

 

  • Giliai kvėpuoti. Pajutus, kad nebegalite kontroliuoti situacijos, reikėtų bent keletą kartų giliai įkvėpti ir iškvėpti. Gilus kvėpavimas padeda sumažinti įtampą ir nerimą, kada stresas yra stipriausias. Patarimų, kaip atlikti gilaus kvėpavimo pratimus, galima rasti internete.

 

  • Keisti požiūrį. Kai atrodo, kad visko jau per daug, pabandykite pakoreguoti savo mąstyseną. Tai tik kelios dienos ir savaitės jūsų gyvenime. Žinoma, baigiamieji egzaminai yra labai svarbus įvykis gyvenime, tačiau – ne svarbiausias dalykas, kurį teks kada nors daryti! Net ir tai galų gale praeis.