Beveik visiems būna dienų, kai sunku prisitaikyti prie darbo dienos režimo. Tikriausiai daugelis žino tą jausmą, kai lyg esate pailsėję, bet, regis, nėra nei noro, nei jėgų dirbti. Tokia būsena dažniausiai aplanko po atostogų ar ilgojo savaitgalio, tačiau gali pasitaikyti ir įprastomis dienomis. Todėl žinoti, kaip galima grąžinti darbingumą, visada naudinga.

 

darbingumas

Geriausia, kad yra priemonių, kurios gali padėti grąžinti prarastą darbingumą! Štai keletas jų:

 

  • Dienos režimo stebėjimas;
  • Šviežias oras;
  • Veiklos kaita;
  • Tikslų kėlimas;
  • Dienos planavimas;
  • Malonūs dienos priedai;
  • Maksimalus buvimas dabar;
  • Mokymai, asmeninis tobulėjimas.

 

8 patarimai, kaip grąžinti darbingumą:

 

  • Dienos režimo stebėjimas. Kad darbai eitųsi lengviau ir sklandžiau, visų pirma reikia pakoreguoti dienos režimą, kad jis taptų palankus darbui. T. y. eiti į lovą laiku, nepraleisti pietų ir pan. Racionalus darbo dienos režimas – tai idealus aktyvumo ir poilsio santykis, reikalingas išsaugoti darbingumą. Režimas yra tinkamas, jeigu jis sutampa su asmens fiziologiniu aktyvumu.

 

  • Šviežias oras. Deguonis teigiamai veikia žmogaus kūną, padeda išlikti energingiems ir aktyviems. Todėl, norint padidinti produktyvumą, patariama į darbą eiti pėsčiomis arba išlipti keliomis stotelėmis anksčiau, esant galimybei išeiti į lauką įkvėpti šviežio oro ir išvėdinti patalpas.

 

  • Veiklos kaita. Jeigu žmogus užsiima tam tikra viena veikla, yra būtina bent retkarčiais ją paįvairinti. Monotonija veda prie interesų praradimo, nedėmesingumo ir nuovargio apraiškų. Veiklų kaita padeda nukreipti dėmesį į skirtingus dalykus ir „perkrauti“ smegenis.

 

  • Tikslų kėlimas. Tikslo buvimas motyvuoja veikti. Todėl, prieš grąžinant darbingumą, reikia išsikelti aiškų, specifinį tikslą, kuris galėtų įkvėpti.

 

  • Dienos planavimas. Planavimas padeda struktūrizuoti darbus, sukurti bendrą ateities viziją ir nusistatyti darbinę nuotaiką. Planuoti dieną rekomenduojama, atsižvelgiant į asmenines savybes ir pasirinkimus, pradedant nuo lengvų ir malonių arba atvirkščiai nuo sudėtingų ir keliančių įtampą.

 

  • Malonūs dienos priedai. Darbingumas padidėja, jeigu nepamirštama savęs pamaloninti įvairiomis smulkmenomis: pavyzdžiui, puodeliu skanios kavos ar arbatos, motyvuojančios frazės skaitymu, žiūrėjimu į mėgstamą nuotrauką, papokštavimu su kolega, darbo vietos sutvarkymu, kad būtų patogu dirbti. Malonūs priedai gali būti taikomi bet kuriame darbo etape, siekiant palaikyti stabilų darbingumą. Jeigu ilsitės, tai pasistenkite atsipalaiduoti visiškai (geriausia be telefono rankoje ar būnant netoli kompiuterio). Jeigu dirbate, atsiduokite darbui visą save ir nuosekliai judėkite tikslo link.

 

  • Maksimalus buvimas dabar. Tai būtinybė, siekiant didžiausio darbingumo. Asmuo turi galėti visiškai įsitraukti į atliekamą užduotį ir nesiblaškyti tarp minčių apie ateitį ar praeitį. Tai reiškia, jeigu geriate arbatą – mėgaujatės jos skoniu ir gėrimo procesu, negalvodami apie tai, kas bus toliau. Jeigu palaikote pokalbį.

 

  • Mokymai, asmeninis tobulėjimas. Naujos, vertingos, asmeninės informacijos gavimas arba žinių gilinimas didina darbingumą.Išsilavinimas leidžia keisti asmeninę poziciją nuo „davėjo“ į „gavėją“. Be to, mokymai pradeda praplėsti gabumus ir suteikia naujų idėjų. Žmogus, kuris asmeniškai tobulėja, gali ir nori duoti daugiau.