Nors artėja pavasaris, bet žiemos šaltis niekur nesiruošia trauktis. Atvirkščiai – regis, jis kasdien stiprėja. Pripratome prie gana šiltų, lietingų žiemų, todėl, atėjus į Lietuvą arktinio šalčio bangai, nebežinome, kaip apsisaugoti nuo šalčių, net į lauką nosį iškišti bijome. Jei ir jūs šiek tiek pamiršote, kaip apsaugoti save, kai šalta žiema nenori niekur trauktis – skaitykite šiuos patarimus!

 

saltis

6 patarimai, kaip ištverti lietuviškos žiemos speigą:

 

  • Rengtis sluoksniais. Atrodo, akivaizdu, bet dažnai pamirštame, paspaudus šaltukui, apsirengti kelis papildomus sluoksnius drabužių. Kad kūnas neprarastų šilumos, temperatūrai nukritus gerokai žemiau nulio, reikėtų pasivilkti 1 – 2 papildomus marškinėlius su ilgomis rankovėmis, megztinį ir golfą po paltu ar kailiniais. Daug drabužių sluoksnių storina? Tuomet galima įsigyti ir nešioti po viršutiniais drabužiais termo rūbus, kurie sukurti specialiai sportuojantiems lauke, todėl nepraleidžia šalčio, bet kartu ir leidžia kvėpuoti odai. Po kelnėmis rekomenduojama mūvėti apatines kelnes, moterims – šiltesnes pėdkelnes.

 

  • Rinktis maistą, kuris šildo. Šaltuoju metų laiku labai svarbu maitintis sveikai, norint išvengti peršalimo ligų ir gripo. Maistas taip pat gali ir sušildyti. Šiek tiek papildomų, gerųjų riebalų žiemą padeda suaktyvinti metabolizmą, kuris atsakingas už kūno šilumą. Jeigu nenorite valgyti riebiau, tai bent jau rinkitės šiltą maistą ir gėrimus: sriubas, aštrius antruosius patiekalus, karštą kavą (geriau be kofeino) ir žolelių arbatas.

 

  • Vengti alkoholio. Nors svaigieji gėrimai, regis, sušildo akimirksniu, bet alkoholio poveikis apgaulingas, nes iš tikrųjų jis sumažina bendrą kūno temperatūrą, todėl vartoti alkoholį šiuo metu yra labai pavojinga. Be to, alkoholis silpnina refleksus, kurie padeda kontroliuoti kūno šilumą ir gebėjimą drebėti (natūralus būdas kūnui sušilti). Dėl alkoholio kūnas gali pradėti prakaituoti, net jeigu yra šalta, ir kūno temperatūra gali dar labiau nukristi.

 

  • Pėdas laikyti šiltai. Hipotermija pirmiausiai pasireiškia ant rankų ir pėdų pirštų. Todėl labai svarbu avėti šiltus, gerai izoliuotus nuo šalčio batus, neslystančiais padais. Taip pat reikėtų mūvėti papildomą porą, šiltų kojinių. Rankoms bus šilčiausia su kumštinėmis pirštinėmis.

 

  • Net žiemą nepamiršti akinių nuo saulės. Dienomis vaikštant lauke per sniegą, rekomenduojama dėvėti saulės akinius, nes sniegas atspindi kenksmingus ultravioletinius spindulius. Tamsiuoju paros metu, kai daug sniego, rekomenduojama rinktis drabužius kitų spalvų, išskyrus baltą ir nešioti gerai matomoje vietoje atšvaitą. Vengti eiti labai arti kelkraščio, ypač jei jis apledėjęs, nes vairuotojai gali nesuvaldyti automobilių ir kilti avarijų.

 

  • Apsaugoti atviras odos vietas nuo šalčio. Speigas sausina ir alina veido odą. Todėl šiuo metu atviras odos vietas, likus 30 min. iki išėjimo į lauką, patepti riebiu, aliejaus pagrindu pagamintu kremu (pastaba: dauguma naktinių kremų yra pagaminti aliejų pagrindu). Rekomenduojama rinktis aliejinius kremus, atsižvelgiant į savo odos tipą. Teigiama, kad porų nekemša avokadų, mineralinis, nakvišų, migdolų aliejų. Taukmedžių sviestas gerai apsaugo odą nuo šalčio, bet gali kimšti odos poras. Galima atkreipti dėmesį į odos drėkiklius, kuriuose yra glicerino, sorbitolio ir alfa hidroksirūgščių.