Kai termometro stulpelis šokteli aukštyn ir daugelis išvyksta atostogų, norėdami išnaudoti kiekvieną šiltesnę vasaros dieną, gali praversti patarimai, kaip per daug neperkaisti ir atvėsti.

 

20 patarimų, kaip neperkaisti:

 

karštis

  • Valgyti nedidelėmis porcijomis, bet dažniau. Kuo didesnis patiekalas, tuo daugiau metabolinės šilumos organizmas pagamina, virškindamas maistą. Rekomenduojama vengti baltymų turtingų maisto produktų, nes jie didina kūno šilumą.

 

  • Pakišti riešus po tekančiu vandeniu 5 sekundėms kas porą valandų. Tai padeda atvėsinti kraują, nes per šias vietas eina pagrindinės venos.

 

  • Valgyti aštrų maistą. Nors sunku patikėti, bet aštrūs troškiniai ir kiti patiekalai stimuliuoja karščio receptorius burnoje, suaktyvina kraujotaką ir skatina prakaitavimą, o tai vėsina kūną.

 

  • Nusiprausti po vėsiu vandeniu arba išsimaudyti drungnoje (vandens temperatūra turėtų būti šiek tiek mažesnė nei kūno) vonioje, geriausia prieš einant miegoti. Kai labai karšta, gali kilti noras praustis po labai šaltu vandeniu, tačiau to nereikėtų daryti, nes po to kūnas pagamina dar daugiau šilumos, siekdamas kompensuoti šilumos praradimą.

 

  • Jeigu turite gyvenamąjį rūsį, karščiausiomis dienos valandomis, kai saulė yra aukščiausiai, leiskite laiką jame. Šiose patalpose paprastai būna 10 – 15 laipsnių vėsiau negu viršutiniuose aukštuose.

 

  • Dėvėti lengvus, šviesius, medvilninius drabužius. Sintetiniai audiniai sulaiko šilumą, o medvilnė sulaiko prakaitavimą ir leidžia odai kvėpuoti, todėl taip apsirengęs žmogus jaučiasi vėsiau. Šviesios spalvos atspindi saulės spindulius, todėl su jais būna ne taip karšta.

 

  • Prieš išeidami iš namų, užtraukite visas užuolaidas ir žaliuzes, kad saulė per daug neprikaitintų kambarių. Priešingu atveju grįžę namo, galite pasijusti kaip šiltnamyje.

 

  • Vengti alkoholinių gėrimų (net šalto alaus ar baltojo vyno, sumaišyto su gazuotu vandeniu, vadinamojo „šprico“). Alkoholio reikėtų vengti, nes jis gali sukelti dehidrataciją, ypač kai yra labai karšta. Geriau rinktis mineralinį vandenį arba mažai cukraus turinčius gaiviuosius gėrimus. Taip pat reikėtų vengti gėrimų su kofeinu, pavyzdžiui, kavos, kokakolos. Šie gėrimai didina metabolinės šilumos gamybą.

 

  • Moterys turėtų pakeisti įprastai naudojamą drėkinamąjį kūno kremą vėsinančiomis priemonėmis su alaviju, skirtomis naudoti po saulės vonių. Priemones tepti rytą ir vakarą. Šios priemonės padės šiek tiek atvėsinti kūno paviršiaus temperatūrą.

 

  • Sulėtinti tempą ir vengti energingos veiklos, kuri gali stimuliuoti organizmą ir pakelti jo vidaus temperatūrą. Jeigu reguliariai sportuojate, darykite tai vėsiausiu paros metu, geriausiai anksti rytą (prieš 7 val.).

 

  • Naudoti ledo kompresus. Švelnaus audinio skiautelę pamirkyti lediniame vandenyje ir ją uždėti ant veido ar kitų, įkaitusių kūno vietų.

 

  • Kitokie ledo kompresai taip pat padeda apsisaugoti nuo neigiamo karščio poveikio. Galima pasidaryti ir kitokius kompresus: ledo gabalėlį suvynioti į audinį ir uždėti ant labiausiai kaistančių kūno vietų.

 

  • Gerti chrizantemų arbatą. Gydytojai teigia, kad ši arbata padeda išvalyti mintis, suteikia energijos ir gerina širdies darbą.

 

  • Miegoti ant plunksnų pagalvių. Daugelis sintetinių audinių sulaiko drėgmę.

 

  • Įsigyti kokybišką ventiliatorių arba oro kondicionierių, tinkantį jūsų gyvenamosios patalpoms. Oro kondicionierių pastatyti kambario kampe. Oro kondicionierius neužims daugiau vietos negu kokia nors spintelė, o atvėsins miegamąjį per pusvalandį ir padidins komfortą.

 

  • Vakare, prieš einat miegoti, į šaldiklį įdėti keletą suvyniotų flanelinių audinių. Rytą išimti iš šaldiklio, įdėti į plastikinį maišelį ir neštis su savimi. Kai pasidarys karšta, išvyniokite juos ir užsidėkite ant veido.

 

  • Įsigyti gydančią, gaivinančią ir atpalaiduojančią šaldančią pagalvę – kilimėlį. Tokios pagalvės gaminamos iš plonos, švelnios, termoreguliacinės medžiagos, kurios ilgą laiką palaiko vėsią temperatūrą ir neleidžia perkaisti.

 

  • Išbandyti senovės indėnų rekomenduojamą natūralią priemonę – kekinės juodžolės maisto papildą. Kliniškai įrodyta, kad šis augalas gali sumažinti karščio bangas ir naktinį prakaitavimą menopauzę išgyvenančioms moterims. Naujausi moksliniai tyrimai parodė, kad jos veikia pogumburio dalį smegenyse, kuri gali padėti reguliuoti kūno temperatūrą.

 

  • Šiltuoju metu laiku storas ir šiltas antklodes padėti į šalį ir miegoti, užsiklojus paklode. Jei labai karšta, paklodes galima įdėti į plastikinį maišelį ir likus porai valandų iki miego atvėsinti šaldytuve. Kai mes užmiegame, kūno temperatūra sumažėja, todėl karštu oru yra taip sudėtinga užmigti. Šaltos paklodės tiesiai iš šaldytuvo gali padėti pagerinti miego kokybę.

 

  • Išbandykite paprastą pratimą: atsisėskite, užmerkite akis ir įsivaizduokite sniegą. Tyrimai parodė, kad kūnas reaguoja į mūsų mintis ir net gali šiek tiek sumažinti kūno temperatūrą.