Nepramiegokite pačių gražiausių žiemos dienų! Raskite laiko išeiti į lauką, užsidėti slides ir bent keletą kartų šiais metais smagiai nusileisti nuo snieguotų kalvų. Slidinėjimas ne tik padės atsikratyti slogučio, bet ir sustiprins sveikatą. Sunku patikėti, kiek daug privalumų turi slidinėjimas!

 

"slidžių sportas"

10 priežasčių, kodėl reikėtų verta pradėti slidinėti:

 

  • Slidžių sportas padeda išsaugoti jaunystę. Nereikia išradinėti jokių jaunystės eliksyrų, reikia tik dažniau slidinėti! Skandinavijos šalių tyrėjai pastebėjo, kad 12 savaičių slidinėjimo treniruotės turėjo didelį poveikį 60 – 76 metų asmenims. Pagerėjo jų bendras fizinis pasirengimas, sustiprėjo kojų raumenys, kūnas tapo stipresnis.

 

  • Slidžių sportas gerina širdies ir kraujagyslių sveikatą bei fizinį pasirengimą. Slidinėjimas stiprina raumenis,didina ištvermę. Tyrėjai nustatė, kad tie aštuoniasdešimtmečiai, kurie užsiėmė slidžių sportu, buvo kur kas ištvermingesni negu tie, kurie niekada nesportavo.

 

  • Slidžių sportas padeda jaustis laimingiems. Yonsei universiteto Pietų Korėjoje tyrėjai apklausė 279 lankytojus trijuose didžiausiuose slidinėjimo kurortuose ir nustatė, kad slidininkai ir snieglentininkai patyrė daugiausiai pasitenkinimo ir malonumą, užsiimdami šiomis žiemos sporto rūšimis. Suaugusių žmonių žaismingumas padeda išlikti laimingiems.

 

  • Slidžių sportas gerina psichinę sveikatą. Mokslininkai atliko eksperimentą: vienai savanorių grupei pasiūlė pasivaikščioti po gamtą, o kitai – po miesto centrą. Tie, kurie vaikščiojo gamtoje, pastebėjo, kad po pasivaikščiojimo jautė mažesnį nerimą, pozityviau vertino save, geriau atliko testus, kur reikia atminties ir pažintinės funkcijos. Šiltuose namuose jauku pasilikti, bet nereikėtų užsisėdėti, jei norite džiaugtis puikia sveikata.

 

  • Slidinėjimas padeda deginti kalorijas. Ieškote žiemos treniruočių, kurios padėtų sudeginti kuo daugiau kalorijų?Išbandykite slidžių sportą! Deginti kalorijas bus kaip niekada linksma! 70 kg sverianti moteris per 30 minučių slidinėjimo treniruotę gali sudeginti 223 kalorijas. dažniausiais slidinėjama ne mažiau nei 3 valandas, todėl sudeginama per dieną trigubai tiek kalorijų. Slidinėjant lygumose per 30 minučių galima sudeginti iki 298 kalorijų.

 

  • Slidinėjimas stiprina viršutinę kūno dalį. Norintys sustiprinti rankų raumenis, gali rinkti slidžių sportą, tačiau tuomet būtinai reikia naudoti slidžių lazdas. 2015 metų kanadiečių tyrimas parodė, kad moterys slidininkės mažiau naudojasi lazdomis negu vyrai, todėl mažiau lavinami jų viršutinės kūno dalies raumenys. Be to, naudojantis lazdomis galima išvystyti didesnį slydimo greitį!

 

  • Slidinėjimas padeda įveikti sezoninę depresiją. Net patys optimistiškiausi asmenys kartais pasiduoda žiemos depresijai. Sezoninę depresiją 1984 metais pirmasis paminėjo pasaulyje garsus psichiatras Normanas Rosenthalis. Dažniausiai jis pacientams rekomenduodavo šviesos terapiją ir aerobines treniruotes lauke. Fizinė veikla lauke yra tokia pat efektyvi kaip 2,5 val. šviesos terapijos uždaroje patalpoje.

 

  • Vidutinio intensyvumo fizinė veikla stiprina imuninę sistemą. Žiema – peršalimo ligų ir gripo laikas, todėl būtina stiprinti imuninę sistemą. Tai padeda padaryti sportas. Tačiau tą daryti reikia reguliariai. Tyrėjai pastebi, kad sportuojantys žmonės rečiau peršąla, o susirgę greičiau pasveiksta.

 

  • Slidinėjimas padeda stiprinti socialinius ryšius ir net susirasti naujų draugų. Bet koks sportas, įskaitant slidžių ir snieglenčių, skatina bendravimą ir naujų socialinių ryšių kūrimą. Įrodyta, kad socialiniai ryšiai yra neatsiejami nuo laimės jausmo. Laikas, praleistas bendraujant su kitais žmonėmis, kelia daugiau džiaugsmo negu būnant vienumoje. Tad verta pasiūlyti draugams ar šeimos nariams vykti kartu slidinėti arba pabandyti užmegzti naujas pažintis vietoje. Slidinėjantys žmonės būna labiau atsipalaidavę, todėl ir nusiteikę naujoms pažintims.

 

  • Slidinėjimas padeda atsipalaiduoti. Vienas iš geriausių būdų sumažinti įtampą ir atsipalaiduoti – tai užsiimti sportu. Norite pailsėti ir atsipalaiduoti? Jeigu dar neturite mėgstamiausios žiemos sporto, išbandykite slidinėjimą. Po dienos, praleistos slidinėjant, galima praleisti vakarą prie kavos puodelio dalijantis įspūdžiais ir patarimais.