Ar kada nors galvojote, kodėl esate toks emocingas(-a)? Turėti emocijų, žinoma, normalu. Tačiau kai kurie iš mūsų yra labiau emocingi negu kiti. Apie tokius žmones vaikystėje atsiliepdavo kaip apie verksnius, o suaugus – kaip apie nebrandžius. Šie asmenys neretai savęs klausia: „Kodėl aš esu toks emocingas(-a)?

 

emocijos

Emocingumas – tai charakterio savybė, daugiausiai nulemta genų. Todėl pasakymas: „Užsiaugink storesnę odą“ dažniausiai jiems būna neveiksmingas. Emocingu būti ir kitiems žmonėms šią savo asmenybės pusę atskleisti yra normalu.

 

Nieko blogo parodyti savo emocijas. Visi jų turi. Vien todėl, kad kai kurie žmonės šią savo asmenybės dalį yra linkę slėpti nuo kitų, nereiškia, kad ir jūs tą patį turite daryti. Žmogiška patirti emocijas.

 

Jeigu jums liūdna, tai ir liūdėkite. Verkite, jeigu jaučiate, kad turite. Neatsiprašinėkite dėlto, kaip jaučiatės ar dėlto, koks esate. Emocingoji jūsų asmenybės pusė gali būti priežastis, dėl ko kažkas jus vieną dieną pamils.

 

Emocijos kyla smegenyse ir yra susijusios su cheminėmis reakcijomis. Todėl jeigu esate labai emocingas žmogus, niekuo negalite pasitikėti. Be abejo, galima mokytis slėpti jausmus. Tačiau tai ne visada yra sveika.

 

Jeigu dažnai paklaustumėte savęs: „Kodėl aš esu toks emocingas?“, pirmas atsakymas atėjęs į galvą gali būti teisingiausias. Tiesiog reikėtų prisiminti, kad visi yra skirtingi ir tai, kaip jūs jaučiatės, gali būti 100 % unikalus atvejis.

 

10 priežasčių, kodėl esate labai emocingas(-a):

 

  • Jūs visai nesate per daug emocingas. Daug žmonių galvoja, kad yra per daug emocingi pagal visuomenės standartus. Dažnai manoma, kad vyrai neturėtų būti labai jausmingi, o moterims yra labiau priimtina būti jausmingesnėms. Iš tikrųjų gali būti, kad jūs visai nesate per daug emocingas. Galite būti vidutinis. Tai priklauso nuo to, kur gyvenate ir žmonių, su kuriais bendraujate.

 

  • Hormonai. Sutrikus hormonų veiklai asmuo gali tapti per daug emocingu. Vyrauja stereotipas, kad moterys yra emocingesnės prieš ir per menstruacijas dėl hormonų svyravimų. Tačiau hormonai gali svyruoti ir dėl kitų priežasčių, pavyzdžiui, jeigu nevalgoma pakankamai riebalų.

 

  • Genetika. Gali būti, kad tiesiog esate emocingas žmogus ir nieko čia nepadarysi. Tai nieko blogo. Genetiškai gali būti užkoduota, kad emocijas išgyvenate giliau negu kiti žmonės. Gali būti, kad tiesiog išreiškiate emocijas labiau negu kiti žmonės, nors realiai jaučiate lygiai tokias pačias.

 

  • Miego trūkumas. Taip, kaip vaikas, nemiegojęs pietų miego, yra suirzęs ir nesivaldantis, taip ir suaugęs į situaciją pradeda reaguoti perdėtai, kaip jaučiasi pervargęs. Jeigu naktį miegojote mažiau nei 7 valandas, nesistebėkite, kad emocingai reaguojate dėl kiekvienos smulkmenos.

 

  • Traumos. Asmenys, patyrę traumas, gali būti emocingesni negu kiti. Tai vadinama potrauminio streso sindromu. Jų atmintyje lengvai atgyja prisiminimai apie siaubingą patirtį ir jie linkę greitai įsiaudrinti.

 

  • Nerimas. Kenčiantys nuo nerimo sutrikimų paprastai yra emocingesni negu kiti. Tokių žmonių smegenys veikia kitaip, todėl jie reaguoja stipriau.

 

  • Buvimas tarp kitų labai emocingų žmonių. Emocijos yra užkrečiamos. Todėl jeigu nuolat būnate šalia labai emocingų žmonių, ilgainiui galite supanašėti su jais.

 

  • Stresas. Stresas, kaip ir miego trūkumas, keičia emocijas. Žmogus tampa dirglesnės, emocijos labiau svyruoja. Lengviau supykstama ir nuliūstama negu tada, kai asmuo yra ramus ir atsipalaidavęs. Reikia mokytis suvaldyti stresą: reguliariai sportuoti, rasti atpalaiduojantį hobį, pasilepinti masažu ir pan.

 

  • Nesubalansuota mityba. Neveltui sakoma, kad esame tai, ką valgome. Jeigu mityba yra prasta ir nesubalansuota – tampate pernelyg emocingi. Taip yra dėlto, kad negaunate pakankamai maistinių medžiagų. Kai organizmas negauna to, ko jam reikia, kad galėtų funkcionuoti, atsiranda visokių nukrypimų nuo normos. Subalansuota dieta padeda stabilizuoti nuotaiką.

 

  • Depresija. Labai didelis emocingumas gali būti depresijos ženklas. Jeigu vargina ir kiti simptomai, reikėtų ieškoti profesionalios pagalbos. Šiandien yra daug būdų, kaip sėkmingai įveikti depresiją.