Tai naudinga žinoti tiek tiems, kurie dar tik pradeda karjerą, tiek tiems, kurie nusprendė keisti darbą ir užimti visai kitokias pareigas. Nereikėtų į darbo pakeitimą reaguoti labai skausmingai ir panikuoti prieš pirmą kartą susitinkant su nauja komanda. Juk tai bus žmonės, su kuriais teks praleisti daug laiko kartu, bendradarbiauti ir kurie tikriausiai išmokys šio to naujo. Prisitaikyti prie naujų darbo sąlygų bus lengviau, laikantis kelių, esminių patarimų.

 

darbas

6 patarimai, kaip išgyventi naujame darbe:

 

  • Nepamiršti pagalvoti apie save. Nepamiršti, kad vienas žmogus negali nudirbti visų darbų. Juk be karjeros, kad ir kokia stulbinanti ji bebūtų, yra ir kitų svarbių reikalų. Todėl niekada neleiskite, kad kas nors išnaudotų ir reikalaukite atlygio už papildomus darbus bei veiklą, apie kurią nebuvo parašyta darbo sutartyje.

 

  • Nebijoti prašyti pagalbos. Visi kartais daro klaidų ir nėra nieko blogo prašyti kolegos ar viršininko padėti ar paaiškinti, ką reikia atlikti, dar kartą. Galų gale geriau paklausti dar kartą ir viską atlikti aukščiausiu lygiu, negu daugybę kartų daryti tą patį darbą iš naujo. Reikėtų nepamiršti ir to, kad asmuo, į kurį yra kreipiamasi, pasijaus svarbus ir išskirs jį iš kitų.

 

  • Ramiai priimti kritiką. Jeigu kam nors nepatinka jūsų ataskaita ar prezentacija – nepanikuokite ir nebėkite į tualetą išsiverkti. Nepamiršti, kad geriau viskas matosi iš šalies, taigi jeigu viršininkas teigiamai neįvertino jūsų darbo, pasistenkite ramiai išsiaiškinti, kas tiksliai jam nepatiko ir kaip galima būtų ateityje tokių klaidų išvengti. Labai svarbu atkreipti dėmesį į visas savo klaidas, kad kitą kartą patektumėte tarp geriausiųjų darbuotojų.

 

  • Visada šalia turėti užrašų knygelę. Informacinių technologijų amžiuje kvaila pasitikėti tik savo atmintimi arba kietuoju disku, kuris retai, bet taip pat gali sugesti. Todėl patariama visada nešiotis užrašų knygelę ir joje užsirašyti svarbią informaciją. Ypač pačiomis pirmomis dienomis, kai dar tik susipažįstate su savo pareigomis, darbais ir atsakomybėmis bei įeinate į ritmą.

 

  • Sudaryti darbo planą kiekvienai dienai. Tai padės nepraleisti svarbių detalių ir visada žinoti, ką reikia padaryti per dieną. Pačias svarbiausias užduotis galima suskaidyti į smulkesnius darbelius, kuriuos įmanoma pabaigti greičiau, todėl nesijausite tokie užstrigę ties viena užduotimi.

 

  • Bendrauti. Negalima tiesiog tyliai ir ramiai sėdėti kampe. Tokia taktika niekada nepadės pelnyti vadovų ir kolegų palankumo. Išsiaiškinkite naujų bendradarbių pareigas ir atsakomybes ir nebijokite kreiptis, kai kyla klausimų ar problemų. Tik taip greičiau suprasite darbo specifiką, nerašytas biuro taisykles ir kitus įdomius bei naudingus dalykus.