Vaisiai, daržovės ar rudieji ryžiai atskirai yra labai sveikas pasirinkimas. Tačiau derinant juos su kitais maisto produktais, gali būti dar naudingesnis. Mitybos specialistų nuomone, vieni produktai turi papildyti kitus. Tik taip galima tikėtis stiprios sveikatos. Net sumažinti vėžio riziką, padidinti energiją ir pagerinti širdies sveikatą.

 

maistas

Obuoliai su avietėmis – sumažinti vėžio riziką

 

Antioksidantas elago rūgštis (aptinkama avietėse, granatuose, graikiniuose riešutuose ir spanguolėse) sustiprina kvercetino (aptinkama obuoliuose, vynuogėse, svogūnuose ir grikiuose) savybę naikinti vėžio ląsteles. Todėl, mokslininkų nuomone, šiuos produktus naudingiau valgyti kartu nei atskirai.

 

Grikių miltų makaronai su brokoliniais kopūstais – stiprinti širdį

 

Dar viena antioksidantų savybė – mažinti blogojo cholesterolio kiekį kraujyje ir apnašas ant kraujagyslių sienelių. Vokiečių mokslininkai nustatė, kad rutinas ir vitaminas C kartu stabdo cholesterolio oksidaciją. Rutino yra japoniškuose grikių miltų makaronuose, o vitamino C – daugelyje vaisių ir daržovių, tarp jų brokoliuose, citrusiniuose vaisiuose, pomidoruose.

 

Svogūnai su avinžirniais – didinti ištvermę ir energiją

 

Remiantis 2010 metų tyrimu, publikuotu žemės ūkio ir maisto chemijos leidinyje („Journal of Agricultural and Food Chemistry“), sieros junginiai svogūnuose, česnakuose, poruose gali padėti įsisavinti daugiau geležies ir cinko iš grūdų ir ankštinių daržovių, įskaitant avinžirnius. Geležis dalyvauja deguonies pernešime organizme. Geležies trūkumas gali būti nuovargio ir sumažėjusio gebėjimo sutelkti dėmesį pagrindine priežastimi. Moterims iki menopauzės būtina užtikrinti optimalų geležies kiekį kraujyje, nes šis mineralas prarandamas menstruacijų metu.

 

Sojų varškė su Chalapos aitriosiomis paprikomis – slopinti uždegimą

 

Korėjos mokslininkai ištyrė, kad genisteinas (izoflavonas, randamas sojų produktuose, padeda išvengti ligų) ir kapsaicinas (antioksidantas, suteikiantis paprikoms aitrų skonį) padeda slopinti uždegiminius procesus. Lėtinis uždegimas skatina vėžio ir širdies ligų atsiradimą. Be to, kapsaicinas mažina kraujo spaudimą ir padeda palaikyti širdį sveiką.

 

Žalioji arbata su citrinos sultimis – papildyti organizmo antioksidantų (svarbūs sveikai širdžiai) atsargas

 

Žaliosios arbatos turtas – katechinai, labai stiprūs antioksidantai. Daugiau nei 40000 japonų tyrimas atskleidė, kad tie, kurie per dieną išgerdavo bent puodelį žaliosios arbatos, daug rečiau mirdavo nuo širdies ir kraujagyslių ligų nei tie, kurie negėrė. Citrusinių vaisių sultys (citrinų, greipfrutų, žaliųjų citrinų) apsaugo katechinus nuo irimo virškinimo trakte ir padeda organizmui juos geriau įsisavinti.

 

Lašiša su sezamo sėklomis – silpninti PMS simptomams

 

Tik 85 g lašišos aprūpina organizmą vitamino D rekomenduojama dienos norma. Pastebėta, kad moterys, kurioms netrūksta Saulės gaminamo vitamino ir kalcio, 30 – 40 % rečiau kenčia nuo PMS. Pagrindinis kalcio šaltinis – pieno produktai, sezamo sėklos, migdolai, žalios spalvos, lapinės daržovės.

 

Jogurtas su bananu – atgauti jėgas po sporto treniruotes

 

Sportas degina gliukozę, todėl asmenims, sergantiems II laipsnio diabetu, dažnai nukrenta cukraus lygis kraujyje. Tokių priepuolių gali padėti išvengti užkandis, kuriame yra angliavandenių (bananas) ir baltymų (jogurtas). Angliavandeniai normalizuoja cukraus kiekį kraujyje, o baltymai suteikia sotumo jausmą ir neleidžia per greitai pakilti cukraus lygiui.

 

Vynas su žuvimi – įsisavinti daugiau omega 3 riebiųjų rūgščių

 

Italų tyrėjai nustatė, kad moterys kasdien išgerdavusios ne daugiau nei nedidelę taurę vyno prie riebių žuvų patiekalų (lašiša, upėtakis, sardinės), geriau įsisavino omega 3 rūgštis. Tačiau kiti alkoholiniai gėrimai tokių savybių neturėjo. Omega 3 riebiosios rūgštys gali padėti išvengti daugybės ligų, įskaitant geltonosios dėmės degeneraciją, sukeliančią aklumą. Būtina pažymėti, kad, nors vynas turi daug naudingų savybių, turi būti vartojamas su saiku (1 – 2 taurės per dieną). Nesaikingas vyno vartojimas siejamas su krūtų vėžiu ir kitomis sunkiai pagydomomis ligomis.

 

Kiti naudingi maisto duetai

 

  • Pomidorai su brokoliniais kopūstais ir alyvuogių aliejumi – stiprinti imuninę sistemą, išvengti peršalimo infekcijų.
  • Rudieji ryžiai su žirniais – greitinti medžiagų apykaitos procesus.
  • Mėsos kepsnys su rozmarinais – neutralizuoti kancerogenus, kurie susidaro kepant mėsą aukštoje temperatūroje.
  • Ciberžolė su juodaisiais pipirais – slopinti uždegimą, gerina kepenų veiklą, sumažina Alzheimerio ir vėžio ligų riziką.