Fizinis aktyvumas padeda išlaikyti sveiką kūną ir blaivų protą. Didžiausią nauda žmogus patiria sportuodamas gryname ore. Ką rinktis žiemą? Be abejonės – šiaurietišką  ėjimą! Apie šio sporto naudą ir subtilybes pasakoja šiaurietiško ėjimo trenerė Janina Bazevičienė.

 

Dar visai neseniai šiaurietiškas ėjimas buvo mažai kam žinomas ir neįprastas. Dabar jis tapo gerokai populiaresniu. Ar  pastebite didėjantį žmonių susidomėjimą?

Taip, pastebiu. Aš viena pirmųjų pradėjau populiarinti šią sporto šaką, teko susidurti ir su pašaipomis. Dabar daugelis jau žino, kas tai yra, kam skirtos lazdos, kokia jų funkcija. Šio užsiėmimo naudą pripažino ir gydytojai. Instruktoriai kviečiami organizuoti mokymus įvairių bendruomenių nariams. Mokymus visada lydi gera nuotaika ir nauda sveikatai. Skeptikams ir visiems, dar neišbandžiusiems šio ėjimo, siūlau paimti į rankas šiaurietiško ėjimo lazdas, prisijungti prie didžiulio entuziastų būrio ir pajausti judėjimo malonumą.

Kokio amžiaus  ir lyties žmonės labiausiai domisi šiaurietišku ėjimu?

Prieš penkis metus didžiausią susidomėjimą rodė vyresnio amžiaus žmonės, o dabar sulaukiame ir daug jaunimo. Moterys domisi labiau negu vyrai.

Papasakokite apie šio ėjimo treniruočių naudą.

Žmogus leidžia laiką gryname ore, atsipalaiduoja po darbo dienos, atslūgsta nugarą, pečius ir sprandą užgulusi įtampa. Sumažėja  stresas, o tai naudinga santykiams šeimoje ir darbe. Šiaurietiškas ėjimas  pagerina laikyseną, eiseną, fizinę būklę, sumažina sąnarių apkrovimą, suteikia žvalumo ir pasitikėjimo savimi. Taip pat mažėja kraujospūdis ir cholesterolio kiekis kraujyje. Suderinus su mityba, galima atsikratyti kamuojančio antsvorio.

Tiesa, kad šiaurietiškas ėjimas patinka tiems, kurie nemėgsta bėgioti?

Bėgiojimas kenkia sąnariams. Šiaurietiškas ėjimas taip pat suteikia kūnui fizinį krūvį, tačiau saugo sąnarius. Atsižvelgiant į fizinį pasirengimą galima pasirinkti tinkamiausią techniką. Šiaurietiškas ėjimas puikiai tiks tiems, kurie niekada nesimankštino ir nemėgsta tradicinio sporto rūšių, taip pat sportininkams kaip kompleksinių treniruočių dalis ar reabilitacija po traumų.

Ar galima sau pakenkti vaikštant šiaurietiškomis lazdomis iš karto savarankiškai?

Jeigu tinkamai neįsisavinama ėjimo technika, galima. To išvengti padeda mokymai. Dažnai žmonės tik pasižiūri vaizdo įrašus internete ir bando imituoti šiaurietišką ėjimą. Tų, kurie lanko mokymus, neteisingus įgūdžius pastebime ir koreguojame. Neteisingai įvaldyta technika trukdo pajausti ėjimo malonumą, žmonės nemato naudos.

Atrodo, kad tai viso labo ėjimas ir mokytis tinkamai eiti – labai lengva…

Iš tikrųjų technika nesudėtinga. Tiesiog reikia praktikuotis. Vienam užtenka vienos mokymų pamokos, kiti ateina ir į penkias. Daug lemia žmogaus koordinacija, laikysena, mokėjimas arba nemokėjimas teisingai eiti. Deja, sutinku daug žmonių, kurie neteisingai stato pėdas, eidami neatlieka rankų mostų. Juk einant įprastai rankos juda, o einant šiaurietiškai kai kurie žmonės laiko rankas prispaustas prie liemens. Rankų mostai yra labai svarbūs – neatliekant aktyvių mostų iš peties, kūnas negauna naudos.

Ar kiekvienas žmogus gali užsiimti šiuo sportu? Galbūt yra ligų, kuriomis sergant jis nerekomenduotinas?

Jeigu yra rimtų sveikatos problemų, reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju. Tačiau kūnui tenka nedidelis fizinis krūvis, tad šis sportas tinkamas įvairaus fizinio pasirengimo žmonėms. Vieni pasirenka lėtesnį tempą, kiti greitesnį. Vaikščiojimo trukmė pasirenkama individualiai. Jokių apribojimų nėra. Vaikščiojimo intensyvumas pasirenkamas atsižvelgiant į sveikatos būklę, savijautą. Norint pajausti šiaurietiško ėjimo naudą, rekomenduojama vaikščioti po valandą bent 3 – 4 kartus per savaitę.

Kokią avalynę ir aprangą reikėtų rinktis?

Tinka įprasta laisvalaikio apranga ir avalynė. Jokių ypatingų reikalavimų nėra. Svarbu tik tai, kad avalynė apsaugotų kulną. Žinoma, svarbu atsižvelgti į sezoną, orą. Žiemą judėti su šiaurietiško ėjimo lazdomis yra žymiai lengviau ir patogiau.

Kuo lazdos skiriasi? Kaip pasirinkti sau tinkamas?

Tai yra svarbiausias klausimas. Prekybininkai dažnai apgaudinėja nepakankamai informuotus pirkėjus. Jie apgaule prisivilioja patiklius pirkėjus ir įbruka jiems paprastas ėjimo lazdas. Kaina dažnai būna dirbtinai padidinta arba sumažinta ir žmonės susivilioja „ypatingu pasiūlymu“. Dažniausiai žmonės apgaudinėjami internetinėse parduotuvėse. Šiaurietiškų lazdų strypai turi būti pagaminti iš amortizacinės medžiagos, turėti pirštinės formos dirželį riešui ir batelio formos gumines atramas. Lazdų ilgis turi būti pasirinktas pagal žmogaus ūgį.

Kai kuriuose šaltiniuose rašoma, kad lazdos turi būti kietos, be amortizatorių…

Tokie šaltiniai pateikia klaidingą informaciją. Lazdos turi būti amortizacinės. Pats strypas būna iš pluošto, geriausiai – anglies ar stiklo, ir užtikrina puikiausią amortizaciją. Strypai jokiu būdu neturi būti aliumininiai, nes tada amortizatorius įdedamas atskirai, einant jaučiama vibracija ir kūnas varginamas.

Internete galima rasti daug prieštaringos informacijos, todėl rekomenduojame pirmiausia ateiti į mokymus. Čia dalyviai yra aprūpinami šiaurietiško ėjimo lazdomis, teikiamos konsultacijos.

 

 

Irmina Žukauskaitė