Lietuvoje, Suomijoje ir kitose Šiaurės Europos šalyse pirtys visais laikais buvo populiarios, nes valo kūną ir padeda atsipalaiduoti. Anksčiau apsilankyti pirtyje buvo kasdienis arba kassavaitinis ritualas. Tačiau dabar tik retas lankosi jose taip pat dažnai. Vis dėlto pirčių reikėtų nepamiršti, nes tam yra gerų priežasčių!

 

pirtys

11 priežasčių šį savaitgalį apsilankyti pirtyje:

 

  • Gerina kraujotaką. Aukštoje temperatūroje pagreitėja širdies ritmas ir išsiplečia kraujagyslės. Dėlto pagerėja kraujotaka kapiliaruose ir veiksmingiau šalinami atliekų produktai.

 

  • Detoksikuoja organizmą. Aukšta aplinkos temperatūra skatina prakaito išsiskyrimą. Per pusvalandį, praleistą pirtyje ar saunoje, gali išsiskirti beveik 0,5 l prakaito. Daug toksinų pasišalina kartu su prakaitu, ypač tie, kurie kaupiasi odoje. Be abejo, didžiąją dalį kenksmingų atliekų pašalina inkstai, bet reguliariai lankantis pirtyse organizmas dar geriau detoksikuojamas.

 

  • Gali padėti numesti svorio. Pasikaitinus 30 min. pirtyje gali nukristi 0,5 kg vadinamojo „vandens“ svorio. Tačiau tai tik laikinas svorio netekimas, nes jis atsistato iš karto po to, kai kompensuojamas skysčių trūkumas (išgeriama vandens). Tačiau reguliariai lankantis pirtyse greitėja metabolizmas, todėl poveikis gali būti ir ilgalaikis.

 

  • Valo odą. Tie, kurie yra bandę veido valymą garais, patvirtins, kad tai veiksminga procedūra. Pirtys veikia panašiai, tik ne tik veidą, bet ir visą kūną. Net sausoje pirtyje karštis skatina kūną išskirti daug prakaito. Jis suminkština ir pakelia negyvas odos ląsteles, valo odos poras nuo nešvarumų.

 

  • Mažina stresą. Pirčių atmosfera yra labai atpalaiduojanti, todėl skatina hormonų, kurie padeda įveikti stresą, išsiskyrimą. Pirtyse taip pat išsiskiria tiek pat beta endorfinų, kaip ir intensyvi fizinė veikla.

 

  • Atpalaiduoja raumenis ir gydo traumas. Po energingos treniruotės pirtis gali padėti sumažinti raumenų skausmą. Dėl streso ir nerimo gali varginti nuolatinė raumenų įtampa, nuovargis. Tuomet apsilankymas pirtyje irgi gali padėti.

 

  • Mažina sąnarių skausmą. Nuo senų laikų žinoma, kad drėgni ir karšti kompresai mažina sąnarių skausmą. Todėl ir pirtys padeda mažinti uždegimą, skausmą. Rekomenduojama išbandyti skirtingas pirčių rūšis ir nuspręsti, kuri labiausiai jums tinka.

 

  • Padeda ramiai ir saldžiai miegoti naktį. Po apsilankymo pirtyje nemigos – kaip nebuvę! Drastiškas metabolizmo suaktyvinimas lemia, kad po to kūnas nurimsta ir natūraliai nori miego ir poilsio.

 

  • Gerina širdies sveikatą. 30 min. pirtyje yra beveik tas pats, kas tokios pačios trukmės širdį stiprinanti aerobinė treniruotė. Tačiau kitaip nei aerobika, lankantis pirtyse neapkraunami sąnariai, yra mažesnė traumų rizika, bet pirtyse esantis karštis gydo ir mažina skausmą.

 

  • Stiprina imuninę sistemą. Nors pirtyse žmonės būna arti vienas kito ir gali lengvai perduoti bakterijas ir virusus, vis dėlto, net jeigu jie suserga, pavyzdžiui, gripu, tai simptomai būtų lengvesni. Lankymasis pirtyse – tai veiksmingas būdas grūdinti organizmą.

 

  • Gali net pailginti gyvenimo trukmę! Vienas daug metų trukęs suomių tyrimas, kuriame dalyvavo 2300 savanorių, parodė, kad tie, kurie mėgo pirtis, turėjo 50 %mažesnę riziką mirti nuo širdies ir kraujagyslių ligų, 65 % mažesnę riziką patirti širdies priepuolį ar insultą. Vidutiniškai tie, kurie lankėsi pirtyse kas antrą dieną, gyveno ilgiau negu tie, kurie lankėsi tik kartą per savaitę.