Vieniems pavasaris – meilės ir bundančios gamtos, žydėjimo metas. Kitiems jis asocijuojasi su melancholija ir depresija. Ką daryti, kad šis metų laikas nekeltų liūdnų minčių?

 

Regis, rudeninę depresiją suprasti lengviau. Trumpėjančios dienos, vėstantys orai ir apniukęs dangus neatrodo linksmai, tačiau, kodėl tokias pat mintis sukelia ir pavasario Saulė?

 

Visi gyvi organizmai Žemėje gyvena pagal bioritmus. Nuo jų priklauso sveikata, intelektualiniai gebėjimai, nuotaika, hormonų kraujyje svyravimai.

 

Žiema ir vasara – gana stabilūs laikotarpiai. Rudenį ir pavasarį organizme vyksta procesai, kurie padeda prisitaikyti prie pasikeitusių bioritmų.

 

Pavasarį pagreitėja medžiagų apykaita, ląstelių atsinaujinimas. Tai taip pat reiškia, kad pasikeičia įprastinė sveikatos būklė, todėl galimas gastrito, opaligės bei kitų lėtinių ligų pablogėjimas. Pavasarį virškinimo sistema tampa aktyvesnė, nors apsauginių fermentų pasigamina per mažai. Sveikata gali ypač pablogėti, jei asmuo yra nervingas. Bioritmų pokyčiai gali lemti ne tik depresiją ir blogą nuotaiką, bet ir nesėkmingas operacijas ar ilgą žaizdų gijimą po jų.

 

Kitos priežastys, kurios sukelia sezoninę depresiją: po žiemos nusilpęs organizmas; nepakankamas judėjimas, saulės spinduliai, atmosferos slėgio pokyčiai, nepastovūs orai, avitaminozė. Be to, pavasarį daugelis žmonių laikosi dietos, tačiau šiuo metu kaip tik reikėtų valgyti įvairų, vitaminingą maistą. Pavasarį mitybą praturtinti produktais, kuriuose gausu B grupės vitaminų (mėsa, sūris, varškė, kviečių branduoliai, grūdai, įvairūs žalumynai, alaus mielės) ir C (erškėtuogės, juodieji serbentai, šaltalankiai, kopūstai). Papildomai galima vartoti multivitaminų papildus.

 

Tikslios priežasties, kodėl šiuo metu paūmėja depresija, neranda nei psichiatrai. Pastebėta, kad sezoninė depresija 2 – 3 kartus kamuoja moteris, o ne vyrus ir prasideda maždaug 20 – 30 metų. Sveikatai didžiausią įtaką daro oro, Saulės šviesos pokyčiai, prie kurių organizmas nespėja prisitaikyti.

 

Kad nekankintų pavasarinė depresija:

 

  • Rytą pradėti nuo vėsaus dušo, mankštos ir nuotaikingos muzikos.
  • Rengtis ryškių, linksmų spalvų drabužiais.
  • Daugiau vaikščioti pėsčiomis.
  • Kas valandą pasidaryti pertraukėlę: pakalbėti su kolega, išgerti puodelį arbatos, pasivaikščioti koridoriumi.
  • Suvalgyti bananą ar kelis gabalėlius juodojo šokolado, nes šiuose produktuose yra triptofano, medžiagos, kuri gerina nuotaiką.
  • Vieną ar du kartus nueiti į soliariumą – pagerės nuotaika ir oda įgaus gražesnį atspalvį.