Aromaterapija, energijos suteikiantys gėrimai, atkuriamoji dieta ir net miegas – tai tik keletas būdų, kaip atgauti jėgas po sunkios dienos. Pateikiame 9 veiksmingus būdus, kaip kovoti su nuovargiu.

 

nuovargis

9 patarimai, kaip įveikti nuovargį:

 

  • Miegas. Niekas neatkuria kūno geriau nei miegas. Jei nerimaujate, kad gali būti sunku užmigti (kas dažnai būna išsekus), prieš miegą išgerkite puodelį melisų arba apynių arbatos (šaukštelį žolelių užpilkite verdančiu vandeniu ir po 10 – 15 min. nukoškite).

 

  • Aromaterapija. Aromaterapija duoda gerų rezultatų, „įkraunant baterijas”. Energijos suteikiančių pelargonijų, cinamono ar mandarinų eterinių aliejų kvapas ore gerina nuotaiką ir stimuliuoja. Galima tiesiog namuose papurkšti vandens su keliais lašais eterinio aliejaus arba garinti vandenį su aliejaus virš žvakės.

 

  • Stiprinantys gėrimai. Tokie skysčiai aprūpina organizmą vitaminais, mineralais ir angliavandeniais, gerina organizmo darbingumą. Rytą tuščiu skrandžiu išgerkite stiklinę šilto vandens su šaukštu medaus ir puse citrinos sulčių. Pasiruoškite tokį gėrimą iš vakaro, kad per naktį suaktyvėtų meduje esantys fermentai.

 

  • Mankšta. Užuot po įtemptos dienos tingiavę fotelyje prie televizoriaus, eikite pasivaikščioti. Mankštos trūkumas ir smegenų hipoksija sukelia nuovargį, mieguistumą ir sunkumą susikaupti. Fiziniai pratimai leis atitrūkti nuo problemų, atgaivinti kūną ir lengviau užmigti. Jei už lango prastas oras, galite keletą lengvų pratimų atlikti namuose, kad turėtumėte daugiau energijos.

 

  • Rytą praustis po dušu, vakare – vonioje. Kiekvieną rytą rekomenduojama nusiprasti po kontrastiniu (šiltu ir vėsiu) dušu. Vonią galima derinti su stimuliuojančiu rankų ir pėdų masažu, atliekamu su šiurkščia pirštine. Masažuokite kiekvieną pirštą atskirai, o pėdas – abiem rankomis iš karto. Tada apsipilkite vandeniu, užbaikite šaltu dušu. Procedūra stimiliuoja kūną, todėl jūs jausitės žvalūs ir kupini energijos. Į vonią galima įberti 3 šaukštus „Epsom” arba Negyvosios jūros druskos. Vietoj druskos galima įlašinti 15 – 20 lašų levandų eterinio aliejaus. Pasinerkite į vonią 15 – 20 min., tada nuplaukite kūną šaltu vandeniu (nenaudokite muilo) ir nusišluostykite. Tokia vonia atpalaiduoja ir mažina raumenų įtampą (stresas įtempia raumenis ir eikvoja energijos atsargas).

 

  • Energijos suteikianti dieta. Stimuliuojančioje dietoje yra daug angliavandenių. Angliavandeniai organizme paverčiami į gliukozę, kurią kraujas perneša į visus organus ir raumenis. Dėl to jūs iš karto pajusite jėgų ir energijos antplūdį. Tačiau, kai ląstelės sudegina cukrų, vėl jaučiatės pavargę. Todėl angliavandenius reikia įtraukti į visus valgius, o vaisius ir daržoves valgyti kas 2 – 3 val. – tuomet cukraus kiekis ir energijos lygis bus pastovus. Jei norite ilgiau išlikti energingi, valgykite maistą, kuriame yra sudėtinių angliavandenių (lėčiau įsisavinamų negu paprastieji angliavandeniai). Jų, pavyzdžiui, yra makaronuose, kruopose ir ryžiuose.

 

  • Atpalaiduojantis masažas. Nuovargiui pašalinti ir jėgoms atkurti yra siūloma daugybė masažų rūšių. Galima apsilankyti masažo salone, bet galima masažą pasidaryti ir patiems. Masažui naudokite aromaterapinius energizuojančius aliejus – į šaukštą aliejaus įlašinkite penkis lašus rozmarinų arba greipfrutų eterinio aliejaus.

 

  • Jėgų suteikiančios žolelės. Tai ženšenis, ginkmedžio ekstraktas, taip pat vadinamoji jogų arbata, kuri susideda iš kardamono, imbierų ir gvazdikėlių.

 

  • Stimuliuojanti akupresūra. Tai įrodytas būdas atgauti jėgas ir energiją. Ji pagerina fizinę būklę ir grąžina proto aiškumą. Gydymo efektyvumą sustiprinsite įkvėpdami levandų, ramunėlių ar citrusinių aliejų aromatų.