Priešingai mūsų norams, savaitgalis nesitęsia amžinai. Pirmadienis daugeliui – sunki diena, nes grįžti į įprastą rutiną po puikaus savaitgalio gali būti labai skausminga. Geriausia, kad vadinamąjį pirmadienio sindromą įveikti nėra labai sudėtinga.

 

8 geri patarimai, kaip pamėgti pirmadienius:

 

"pirmadienis"

  • Gerai išsimiegoti naktį. Naktis nuo sekmadienio į pirmadienį yra pati svarbiausia. Nuo jos priklauso net tai, kokia bus visa savaitė: energinga ir darbinga ar vaikščiosite apsnūdę po biurą ir nieko gero nenuveiksite. Ankstų pirmadienio rytą nereikėtų susigundyti spausti žadintuvo mygtuką „snausti“ ir toliau miegoti kokias 5 minutes. Atsipalaiduoti bus galima po darbo dienos, o rytą geriau pasitikti žvaliai, nusiteikus spręsti problemas ir ieškoti geriausių sprendimo būdų.

 

  • Pasikrauti teigiamos energijos. Sportas tarsi pažadina kūną ir protą iš tingios bei depresyvios būsenos. O juk tokia nuotaika dažniausiai iš būna ankstyvą pirmadienio rytą. Iš tikrųjų, net psichologai pastebėjo, kad prislėgta nuotaika nemažą dalį žmonių pradeda kamuoti jau antrąją sekmadienio dalį. Tačiau sportinė veikla bent 20 minučių 3 kartus per savaitę padeda jaustis geriau tiek eilinėmis darbo dienomis, tiek savaitgaliais. Rekomenduojama iš namų išeiti šiek tiek anksčiau, šiek tiek pasivaikščioti, pabėgioti ar nueiti iki darbo pėsčiomis (jei neįmanoma, tai išlipti keliomis stotelėmis anksčiau arba toliau pasistatyti automobilį).

 

  • Neskubėti tikrinti elektroninio pašto. Iš anksto tikrinant elektroninį paštą gali sugesti nuotaiką. Todėl dieną geriau pradėti nuo kitų darbų, mažų dalykų, pagalvoti apie pasaulines problemas ir pasiekimus. Nuo pirmadienio nuotaikos priklauso, kaip jausitės visą darbo savaitę!

 

  • Niekada nepraleisti pirmadienių. Gali kilti pagunda išvengti pirmadienių ir kartu su juo užgriūsiančių problemų ir sprendimų. Tačiau tai tik atidės problemą vėlesniam laikui ir nepadės išvengti blogos nuotaikos. Galbūt geriau savaitės pradžioje imtis ne didžiausių problemų sprendimų, bet daryti tai, kad turėtų greitą grįžtamąjį ryšį. Greitas rezultatas pakels nuotaiką, padidins pasitikėjimą savimi ir suteiks motyvacijos. Šiandien reikėtų pabaigti dienos užduotis, suplanuoti savaitę ar mėnesį, susitvarkyti darbo stalą. Vadovams galima parašyti laišką savo darbuotojams, kuriame išsakyti padėką. Kolektyvo darbų našumas padidės, pagerės atmosfera darbe ir nuotaika.

 

  • Pasiruošti pirmadieniui penktadienį. Pirmadieniai darbe gali būti labai įtempti, jei yra prisikaupę daugybė darbų iš praėjusios savaitės. To būtų galima išvengti, jei dalį darbų pasidarytumėte penktadienio popietę. Atlikdami darbus, kurių mažiausiai norisi pradėti, prieš savaitgalį, padarysite pirmadienį lengvesnį ir ne tokį nelaukiamą.

 

  • Sudaryti sąrašą dalykų, dėl kurių verta laukti naujos savaitės. Į ateinančią savaitę daugelis žiūri su siaubu, nes galvoja apie laukiančius sunkumus ir sudėtingas užduotis. Reikėtų pasistengti pakeisti požiūrį. Sekmadienio vakarą galima mintyse arba ant popieriaus lapo sudaryti sąrašą dalykų, dėl kurių verta laukti naujos savaitės. Tai padės pagerinti nuotaiką ir išlikti pozityviems. Jeigu neišeina sugalvoti jokių gerų priežasčių, tai reikėtų suprasti, kaip ženklą, kad ką nors reikia keisti.

 

  • Apsirengti taip, kad pritrauktumėte sėkmę. Tinkama apranga turi didžiulę įtaką žmogaus savijautai, bendravimui su kitais ir darbingumui. Apranga turėtų tarsi spinduliuoti pozityvumą ne tik pačiam žmogui, bet ir aplinkiniams. Taigi, pirmadienį rekomenduojama apsirengti savo mėgstamiausią naują aprangą. Tai padės sustiprinti pasitikėjimą savimi. Be to, gražiai atrodantys asmenys dažniau sulaukia komplimentų iš bendradarbių, o tai taip pat kelia nuotaiką. Psichologai teigia, kad jei žmogus atrodo gerai, tai ir jaučiasi gerai.

 

  • Pradžiuginti kitą. Gerų darbų darymas kelia nuotaiką. Galima pasakyti komplimentą kolegai, padaryti kažką malonaus klientui, padėti praeiviui gatvėje arba rasti kitų būdų, kaip į kito gyvenimą įnešti šiek tiek džiaugsmo.