Spalio 27 dieną, sekmadienį, kai bus atšauktas vasaros laikas ir turėsime atsukti laikrodžio rodykles viena valanda atgal, prasidės žiemos laikas, kurio simboliu galėtų būti kiek šviesesni rytai ir ilgi, tamsūs vakarai. Daugeliui žmonių pirmoji savaitė, kai įvedamas naujas laikas, nebūna labai lengva, bet yra daug būdų, kaip pagerinti savijautą šiuo ypatingu metu!

 

ziemos laikas

6 patarimai, kaip tinkamai pasiruošti žiemos laiko įvedimui:

 

  • Pradėti ruoštis iš anksto. Apskritai eiti miegoti ir keltis visada daugmaž tokiu pačiu metu yra pati geriausia praktika. Ekspertai rekomenduoja, pratintis prie naujo laiko iš anksto ir pamažu, pavyzdžiui, įprantant kiekvieną dieną atsikelti 15 min. anksčiau. Likus kelioms dienoms iki laiko pakeitimo rudenį, rekomenduojama pradėti eiti 15 min. vėliau gultis ir keltis taip pat 15 min. vėliau. Pavasarį reikia daryti atvirkščiai – gultis 15 min. anksčiau ir keltis tiek pat minučių anksčiau.

 

  • Palepinti save. Pasikeitus laikui, organizmas automatiškai nebūtinai iš karto prisitaiko prie tokių pokyčių. Iš pradžių gali varginti labai didelis mieguistumas jau 21 val., todėl reikia įsiklausyti į savo kūno poreikius. Apie trečdalis amerikiečių miega nepakankamai (Lietuvoje statistika panaši), todėl šiuo metu jums greičiausiai labai trūks 1 – 2 val. miego. Jei sunku užmigti naktį, pakoreguokite savo vakarus, kad jie būtų labiau atpalaiduojantys. Prieš naktį neprisivalgyti šlamštmaisčio, intensyviai nesportuoti, išjungti elektronikos prietaisus ir vietoj jų paskaityti knygą ar išsimaudyti šiltoje vonioje.

 

  • Vengti alkoholio ir kofeino. Specialistai žmonėms, kertantiems kelias laiko zonas, rekomenduoja vengti alkoholio, kuris gali pabloginti miego kokybę. Tas pats galioja ir kalbant apie laiko pakeitimą. Dėl tos pačios priežasties patariama vengti ir kofeino po pietų ir vakarais. Atsisakius alkoholio ir kofeino abiems šiais atvejais (tarptautinių skrydžių ir vietinių laiko pokyčių), miego kokybė turėtų pagerėti.

 

  • Pasimėgauti saulėtekiais. Įvedus žiemos laiką, kelsime viena valanda vėliau, todėl rytai bus šiek tiek šviesesni negu dabar. Gali būti, kad tada kelsimės, kai tekės saulė. Pasimėgaukite tuo! Atverkite langus ir įsileiskite rytinės saulės spindulius į kambarį. Mūsų organizmas sukurtas taip, kad pabustų, reaguodamas į natūralią šviesą (saulės šviesa skatina melatonino gamybą, todėl esame budresni). Tokius rytus, kai keliamasi su saule, reikėtų išnaudoti nuveikti kažkam produktyvaus. Pavyzdžiui, papildomą valandą galima atlikti mankštą prie atviro lango, paskaityti, lėtai pavalgyti pusryčius.

 

  • Sportuoti. Mankšta gali padėti sureguliuoti organizmo vidinį laikrodį, todėl, atsukus laikrodžio rodykles, metas pradėti planuoti ir savo sporto treniruočių grafiką. Šviesesniais rytais galima vėl pradėti bėgioti. Tyrimai rodo, kad rytinė mankšta padeda sumažinti aukštą kraujo spaudimą, suteikia energijos visai darbo dienai.

 

  • Naudoti dirbtinį apšvietimą. Net trumpiausiomis metų dienomis galima naudoti dirbtinį apšvietimą, kad organizmas išliktų žvalus ir būtų laikomasi miego režimo. Galima išbandyti ir šviesos terapiją, kuris gali padėti nuo sezoninio afektinio sutrikimo (sezoninės depresijos).