Ir vėl priaugote pora kilogramų? Dėl visko kalti gali būti mėgstamiausi padažai. Kiek jų suvartojame iš tikrųjų sunku tiksliai apskaičiuoti. Norint numesti svorio, geriausiai jų vengti apskritai. Tai, žinoma, nereiškia, kad reikia valgyti prėską, beskonį maistą. Kaloringus padažus rekomenduojama keisti aromatingais prieskoniais: imbieru, juodaisiais pipirais, Kajeno paprikomis, cinamonu, kalendra ar garstyčių sėklomis. Teigiama, kad šie prieskoniai padeda deginti riebalus.

 

14 blogiausių padažų jūsų talijai:

 

padažai

  • Kečupas. Ne tik pomidorai yra vieni mėgstamiausių daržovių, bet ir iš jų gaminamas kečupas – vienas populiariausių padažų. Nors švieži pomidorai turi daug naudingų savybių, kečupe jų lieka labai mažai. Į daugelio kečupo sudėtį įeina dideli kiekiai nutukimą skatinančio cukraus ir aukštos fruktozės kukurūzų sirupo.

 

  • Majonezas. Kartais tam, kad sumuštinis taptų skanus, reikia visai nedaug – tik šiek tiek majonezo. Tirštas padažas gal ir yra vienas populiariausių pasaulyje, tačiau tikrai nieko bendro neturi su sveikata. Majoneze yra daug sočiųjų riebalų ir konservantų, kurie gali skatinti svorio augimą.

 

  • Barbekiu padažo sudėtyje yra daug įvairių prieskonių, kurie padeda nuslėpti tikrąjį jo skonį: daugybę cukraus. Paprastai barbekiu padažas gaminamas iš cukranendrių melasos, kečupo, garstyčių, Vusterio ir sojų padažų.

 

  • Mėlynojo sūrio padažas. Tai vienas kaloringiausių padažų, kurį galima rasti rinkoje. Be to, jame yra daug druskos, dirbtinių dažiklių, toksiškų konservantų, tarp kurių natrio benzoato ir fosforo rūgšties. Tyrimai įrodė, kad jie gali silpninti kaulus.

 

  • Tepamas sūris. Tai produktas, kuris gali sukelti pilvo pūtimą ir svorio augimą, ypač jei žmogaus organizmas yra jautrus pieno produktams. Tepamas sūris – ne vienintelis netinkamas variantas pusryčiams, dėl kurio gali būti sunku užsisegti džinsų sagą. Daugelyje bandelių yra daug cukraus arba aukštos fruktozės kukurūzų sirupo.

 

  • Meksikietiškas šokolado padažas (mole). Egzotiškas padažas Pietų Amerikos virtuvės mėgėjams gali tapti tikra kliūtimi numesti svorio. Daugelis prieskonių, naudojamų šio padažo gamybai, yra turtingi antioksidantų. Meksikietiškas padažas gaminimas iš šokolado, saldintų džiovintų vaisių, sūraus vištienos sultinio, baltos duonos ir net taukų, todėl jis nėra tinkamiausias pasirinkimimas, norintiems turėti lieknesnę taliją.

 

  • Sirupas blynams. Originalus klevų sirupas arba medus turi nemažai naudingų savybių. Tačiau prekybos centruose galima rasti daugybę sirupo ir medaus rūšių, kuriose be cukraus nėra nieko vertingo. Tokiuose sirupuose gausu aukštos fruktozės kukurūzų sirupo, dirbtinių dažiklių ir riebalų.

 

  • Pesto padažas. Ryškiai žalios spalvos bazilikų padažas yra puikus priedas prie sumuštinių ar makaronų patiekalų. Tačiau šiame prekybos centruose parduodamuose padažuose dažnai būna daug sūrio, aliejaus ir konservantų, kurie prailgina jų galiojimo laiką. Sveikesnio pesto padažo galima pasigaminti patiems: tiesiog elektriniu trintuvu sutrinkite šiek tiek šviežių bazilikų lapelių, pora skiltelių česnako, šiek tiek graikinių riešutų, aliejaus ir druskos.

 

  • Čatnis. Gali pasirodyti, kad mangų ir razinų čatnis yra gana sveikas priedas patiekalams, nes jame yra vaisių. Tačiau komerciniuose čatniuose pagrindą sudaro ne vaisiai, o cukrus. Indišką čatnį sveikiau gaminti patiems namuose: iš šviežių mangų, razinų, svogūnų, baltojo vyno acto ir prieskonių.

 

  • Džemas. Prekybos centrų lentynos lūžta nuo džemų, kurių sudėtyje yra net apie 60 % cukraus. Daug sveikiau būtų naudoti šviežias arba šaldytas uogas arba vaisius. Jei reikia padažo, uogas arba vaisius galite sutrinti ir paskaninti cukrumi.

 

  • „Teriyaki“ padažas. Klystate, jei manote, kad vištiena ar lašiša su „Teriyaki“ padažu yra sveikesnė negu riebaluose gruzdinti patiekalai. „Teriyaki“ padažas gaminamas iš cukraus, ryžių vyno, sojų padažo ir česnakų, todėl jis sukelia staigų cukraus kraujyje šuolį, skatina apetitą ir alkio jausmą.

 

  • Grietinė. Šaukšte grietinės gali būti apie 30 kalorijų. Ji gaminama iš pieno produktų, kurie kai kuriems žmonėms gali sukelti pilvo pūtimą. Į grietinės padažus taip pat dedama daug druskos.

 

  • Garstyčių ir medaus padažas. Daugelyje prekybos centruose parduodamų padažų yra daug aukštos fruktozės kukurūzų sirupo, kuris skatina nutukimą. Sveikesnį padažą galima pasigaminti patiems iš garstyčių sėklų ir natūralaus medaus.

 

  • Sojų padažas. Nors jame gausu probiotikų, tačiau taip pat daug ir druskos. rekomenduojama rinktis sojų padažą su mažesniu druskos kiekiu.