Mūsų savijautai ir mąstymui dažnai įtakos turi sezonas. Ruduo yra ramybės ir tylos laikas, atrodo, kad gyvenimas sulėtėja ir daugelis jaučia darbingumo sumažėjimą, nuovargį, mieguistumą. Tačiau yra keletas praktinių patarimų, kurie padės subalansuoti kūną ir protą rudens metu.

 

ruduo

12 patarimų, kaip pagal ajurvedą atkurti proto ir sielos balansą rudenį:

 

 

  • Apsaugoti savo sinusus. Norint išvengti peršalimo ir sezoninių alergijų, būtina reguliariai skalauti nosį fiziologiniu tirpalu. Jei pasijutote blogai, ketvirtadalį šaukštelio druskos sumaišyti suu stikline šilto vandens ir skalauti nosį šiuo tirpalu, geriausia tris kartus per dieną. 

 

  • Valyti liežuvį. Stebint liežuvio būklę, galima suprasti, kas vyksta organizmo viduje. Žmonės, turintys sveiką virškinimo sistemą, visada turi rausvą ir švarų liežuvį. Kūną užteršus toksinais, ant jo atsiranda apnašų. Liežuvio valymui reikia reguliariai naudoti specialų grandiklį. 

 

  • Valgyti šiltą maistą. Rudenį ypač naudinga valgyti šiltus patiekalus ir vengti sauso maisto. Į dienos valgiaraštį rekomenduojama įtraukti sultinius, dribsnius, troškinius su šildančiais prieskoniais – ciberžole, kardamonu, cinamonu, imbieru, pankoliais.

 

  • Gerti daugiau arbatos. Organizmui bus naudinga arbata, į kurią įdėta baziliko, pieno, medaus. Rudenį turėtumėte kuo labiau sumažinti šaltų gėrimų, įskaitant atšaldytą vandenį, vartojimą.

 

  • Užkąsti prieš miegą. Likus porai valandų iki miego naudinga išgerti stiklinę šilto pieno su medumi. O jei į gėrimą įdėsite šildančių prieskonių, tai padės atsipalaiduoti ir greičiau užmigti. 

 

  • Valgyti sveikatai naudingus riebalus. Valgyti maistą, kuris drėkina kūną iš vidaus – lydytą sviestą (ghee) ar kokosų aliejų, avokadus, linų sėmenis. Į savo racioną įtraukti ir pieno produktus. 

 

  • Gerti šiltą vandenį su įvairiais priedais. Ryte rekomenduojama išgerti stiklinę šilto vandens su tarkuotu imbieru, citrina ir trupučiu obuolių sidro acto. O vakarais naudinga vartoti žolelių arbatas. Tai padės kūnui neprarasti drėgmės. 

 

  • Pasidaryti savimasažą. Tai padės nuraminti nervų sistemą ir pagerinti odos būklę. Masažui naudoti rekomenduojama šalto spaudimo ekologiškus aliejus – migdolų, sezamų, kokosų, alyvuogių, vynuogių kauliukų. Sukamaisiais judesiais iš viršaus į apačią įmasažuokite aliejų į odą, o po pusvalandžio išsimaudykite šiltoje vonioje arba duše.

 

  • Apsilankyti saunoje ar garų pirtyje. Prakaitavimo procesas padeda išvalyti visą kūną nuo šlakų ir toksinų. Po vonios ar saunos (arba prieš jas) naudinga atlikti aliejaus masažą, kuris padės išvengti dehidratacijos. Maudymasis vonioje su imbieru taip pat prisideda prie gero išprakaitavimo.

 

  • Neskubėti. Stengtis sulėtinti greitį ir nesiimti kelių darbų vienu metu. Vengti ilgų ir varginančių treniruočių sporto salėje ir daugiausiai dėmesio skirti pratimams, kurie stiprina sąnarius ir raumenis. Daugiau vaikščioti ir kvėpuoti grynu oru. 

 

  • Naudoti aromaterapiją. Labai naudinga įkvėpti natūralių eterinių aliejų aromatų. Aromaterapija padeda pagerinti tiek emocinę, tiek fizinę sveikatą. Kiekvienas eterinis aliejus turi tam tikrų savybių, visą informaciją galite rasti konkretaus produkto naudojimo instrukcijoje. 

 

  • Būti šiltai. Dėvėti šiltus ir malonius kūnui drabužius ne tik lauke, bet ir namuose. Pasirūpinti savimi. Mėlyti save. Tik tada pavyks pasiekti kūno ir proto pusiausvyrą.