Daigai, be abejo, yra geriausias maistas, užauginamas namie ar ant palangės. Jie gerina virškinimo veiklą, suaktyvina medžiagų apykaitą, fermentų veiklą, apsaugo nuo mažakraujystės, padeda numesti svorio, mažina cholesterolį, kraujo spaudimą, saugo nuo vėžio, gerina odos būklę, gerina regėjimą, palaiko stiprią imuninę sistemą ir suteikia energijos Štai dar 10 priežasčių, kodėl daigus reikėtų įtraukti į kasdienę mitybą. Šviežius daigus galima valgyti vienus arba jais gardinti salotas, sumuštinius, sriubas, troškinius ir pan. Tik visada rekomenduojama daigus vartoti žalius! Galbūt laikas nusivalyti dulkes nuo palangės ir per kelias dienas užsiauginti šiek tiek „supermaisto“?

 

10 priežasčių dažniau valgyti daigus:

 

"daigai"

  • Daiguose gali būti 100 kartų daugiau fermentų negu žaliuose vaisiuose bei daržovėse. Fermentai yra tam tikri baltymų tipai, kurie veikia kaip visų kūno funkcijų katalizatorius. Gaunant daugiau vitaminų, mineralų, aminorūgščių, esminių riebalų rūgščių iš maisto produktų užtikrinama, kad visos kūno funkcijos veiks geriau.

 

  • Daigintose pupose, žirniuose, riešutuose, sėklose ir grūduose baltymai yra vertingesni. Baltymai keičiasi per mirkymo ir daiginimo procesą, todėl jų maistinė vertė pakyla. Pavyzdžiui, dygstant augalams padaugėja amirorūgšties lizino, kuris gali apsaugoti nuo pūslelinės protrūkių ir sustiprinti imuninę sistemą.

 

  • Daigintose pupose, žirniuose, riešutuose, sėklose ir grūduose yra daugiau skaidulų. Dietinės skaidulos yra labai svarbios, siekiant sumažinti kūno svorį. Jos ne tik suriša riebalus ir toksinus mūsų organizmuose ir juos pašalina, bet ir užtikrina, kad maisto medžiagos bus greitai suskaidytos ir jas absorbuos žarnyno sieneles (per jas maistinės medžiagos patenka į kraujotakos sistemą).

 

  • Daigintose pupose, žirniuose, riešutuose, sėklose ir grūduose yra daugiau vitaminų. Ypač daug vitaminų A, B grupės, C ir E. Vitaminų kiekis kai kuriose sėklose, grūduose, pupose, žirniuose ar riešutuose gali padidėti net 20 kartų, kai jie yra sudaiginami. Tyrimai parodė, kad, pavyzdžiui, pupų daiguose vitamino B1 kiekis padidėja net 285 %, vitamino B5 – iki 515 %, o vitamino B3 arba niacino – iki 256 %.

 

  • Per daiginimo procesą padaugėja esminių riebalų rūgščių. Daugeliui šiuolaikinių žmonių trūksta esminių riebalų rūgščių, nes įprastoje mityboje paprastai nebūna daug. Valgant daugiau daigų galima papildyti vertingų riebalų atsargas.

 

  • Dygstant mineralai surišami su baltymais sėklose, grūduose, riešutuose, pupose, žirniuose ir yra geriau įsisavinami. Taip yra dėl šarminių mineralų (kalcio, magnio ir kt.), kurie padeda atkurti organizmo cheminę sudėtį. Po to gali būti lengviau numesti svorio ir džiaugtis geresne savijauta.

 

  • Daigai yra kokybiškiausia vietinė produkcija. Namie daiginami augalai padeda saugoti aplinką. Jie auginami nenaudojant pesticidų, kenksmingų maisto priedų ir kitų chemikalų, kurie gali pakenkti sveikatai ir neleisti sėkmingai numesti svorio.

 

  • Energijos šaltinis. Išmirkytos ir sudaigintos sėklos, grūdai, riešutai, pupos, žirniai suteikia daugiau energijos.

 

  • Daigai šarmina organizmą. Daug ligų, įskaitant vėžį, sukelia rūgščių perteklius organizme. Todėl reikėtų vartoti daugiau maisto produktų, atkuriančių natūralų organizmo pH.

 

  • Daigai yra sveiki ir pigūs. Žmonės dažniausiai teisinasi, kad nevalgo sveikai, nes tokie maisto produktai yra labai brangūs. Tačiau užsiauginti namie ant palangės daigų yra pigu, todėl šis pasiteisinimas nebegalioja.

 

Geri patarimai, kaip išsirinkti geriausius daigus:

 

  • Švieži daigai yra traškūs su baltomis ir sultingomis šaknelėmis.
  • Nepirkti daigų, kurie atsiduoda pelėsiais, skleidžia nemalonų kvapą, yra gleivėti arba nepatrauklios išvaizdos.
  • Pirkti tik šviežius daigus iš patikimų prekybos vietų.
  • Po įsigijimo daigus suvartoti kuo įmanoma greičiau. Geriausia – iš karto.
  • Daigus kruopščiai nuplauti po vandeniu ir pašalinti purvą bei nešvarumus.
  • Daigų galiojimo trukmę galima pailginti, laikant juos plastikiniuose maišeliuose. Tinkamai laikant gali išlikti traškūs ir skanūs iki 3 dienų.
  • Trapūs daigai, pavyzdžiui, liucernos, turi būti laikomi plastikiniuose konteineriuose su gera oro ventiliacija.
  • Kasdien perliejant daigus šaltu vandeniu, galima jų galiojimo trukmę šiek tiek pailginti.
  • Spindulinių pupuolių daigus gali užšaldyti ateičiai.

 

Svarbu atsiminti, kad daigų maistinė vertė sumažėja, kai jie yra kaitinami aukštoje temperatūroje. Kitais žodžiais tariant, nors jie yra svarbus maistinių medžiagų šaltinis ir daro teigiamą poveikį sveikatai, tačiau maistui visada turėtų būti vartojami žali, kad neprarastų gerų savybių. Prieš vartojimą daigus reikėtų gerai nuplauti ir nusausinti.