Kad darbas biure būtų produktyvesnis ir sveikesnis, reikia laikytis tam tikrų taisyklių. Tada jis teiks didesnį malonumą ir mažiau vargins. Tikriausiai visi dirbantys biuruose turi kažkokių ritualų, kurie padeda susikaupti ir susikurti darbinę atmosferą. Galbūt vienam tai – kavos puodelis, kitam – įkvepianti darbui muzika, o trečiam – pertraukėlių metu perskaityti straipsniai „priekavos.lt“ tinklalapyje. Tačiau laikantis auksinių biuro darbuotojų taisyklių gyvenimas bus dar gražesnis ir, svarbiausia, sveikesnis.

 

darbuotojai

  • Stebėti, kad darbo sąlygos būti normalios ir sveikos. Tai reiškia, nepamiršti atidaryti lango ir įleisti šviežio oro, nes dėl oro trūkumo pradeda skaudėti galvą, blogėja savijauta, ima miegas ir krenta darbingumas. Reikalauti, kad darbovietė pakeistų senus kompiuterius į naujus. Dažnai valyti dulkes nuo darbo stalo, nes jos yra kenkia kvėpavimo organams. Ant darbo stalo galima net auginti augalus, kurie valo orą. Fotosintezės metu deguonį dieną išskiria visi augalai, ypač lapiniai. Neleisti bendradarbiams rūkyti patalpoje, kurioje dirbama.

 

  • Negaišti laiko pramogoms, pokalbiams telefonu, naršymui socialiniuose tinkluose ar apkalboms su kolegomis. Visa tai kenkia darbo kokybei ir greičiausiai reikės pasilikti darbe ilgiau atlikti numatytas užduotis. Viršvalandžiai kenkia sveikatai, nes žmogus nebeturi pakankamai laiko pailsėti.

 

  • Stengtis numatytų darbų neatidėti paskutinei minutei. Tai neigiamai veikia organizmą, nes sukelia stresą, o pastarasis silpnina sveikatą ir yra daugelio ligų pagrindinė priežastis.

 

  • Per dieną pasidaryti kelias pertraukėles. Per penkių minučių pertraukėlę išeiti iš darbo vietos arba pasivaikščioti koridoriumi. Pailsėjus lengviau dirbti, nepervargstama.

 

  • Skirti laiko pietums, tačiau ne tik dėlto, kad būtina pavalgyti. Ilgesnė pertrauka nuo darbo padės pailsėti ir atsipalaiduoti. Pietų pertrauka – tai gero darbo ir puikios sveikatos garantija.

 

  • Pietums valgyti namuose ruoštą maistą. Paprastai jis yra sveikesnis ir turi daugiau naudingų maistinių medžiagų. Kompanijai taip pat naudingesnis darbuotojas, kuris neserga gastritu, skrandžio opa ir kitomis virškinimo trakto ligomis.

 

  • Ligos atveju likti namuose! Kai pasijuntama blogai reikia pasilikti gydytis namuose ne vien dėlto, kad rizikuojama užkrėsti kitus kolegas, bet ir todėl, kad nekiltų komplikacijų. Gerai pailsėjus ir liga dažniausiai praeina greičiau.

 

  • Neprisiimti kitų darbų ir pareigų. Anksčiau ar vėliau paaiškės, kad darbuotojas atlieka kažkieno kitą darbą ir tai neturėtų patikti vadovybei. Atliekant kitų darbus galima pakenkti sau pačiam, nes nebespėjama atlikti to, kas priklauso.

 

  • Biure turėti sveikų užkandžių, kurie ne tik padėtų išlaikyti gerą figūrą, bet ir teigiamai veiktų virškinimo sistemą. Tokiu užkandžiu galėtų būti sultingas obuolys ar bet koks kitas vaisius, sauja riešutų ar džiovintų vaisių, jogurtas ar varškė, žolelių arbata su pilno grūdo duonos riekele ar bandele.

 

  • Išmokti atsipalaiduoti ir neparsinešti darbo į namus. Jeigu nepavyksta, išsiaiškinti, kas trukdo susikaupti darbe, kad neįmanoma atlikti numatytų užduočių laiku, ir pabandyti tas priežastis pašalinti.