Prasidėjus pavasariui ir pagaliau kiek sušilus orams saulė pradeda šviesti vis ilgiau ir skaisčiau. Beveik nevalingai norisi tada atgręžti veidą į saulę ir pasišildyti taip per ilgą žiemą pasiilgtuose saulės spinduliuose. Tačiau, ar pavasarinės saulės yra naudingi mūsų organizmui?

 

pavasario saule

Nauda sveikatai

 

  • Saulės šviesa yra gyvybiškai svarbi mūsų organizmui ir gali pakelti ne tik nuotaiką, bet ir pagerinti bendrą savijautą bei vidaus organų kraujotaką, o tai teigiamai veikia plaukų augimą, mažina organizmo jautrumą įvairiems nuodams ir toksinams.

 

  • Saulė padeda organizmui sintetinti vitaminą D, kurrio reikia nuolat, norint palaikyti normalų kalcio lygį organizme.

 

  • Kita naudinga pavasarinės saulės savybė yra baktericidinis poveikis. Mokslininkai mano, kad ji sunaikina ir sumažina daugelio patogeninių bakterijų aktyvumą.

 

Saulės pavojai ir geri patarimai

 

  • Pavasarį ultravioletinė spinduliuotė yra ryškesnė. Tai smarkiai apkrauna akis ir netgi gali nudeginti akių tinklainę. Todėl saulėtu oru labai svarbu apsaugoti akis ir odą nuo ryškios pavasario saulės ultravioletinės spinduliuotės.

 

  • Veido oda yra ypač jautri, todėl jai reikia daugiau apsaugos negu kūnui. Su pirmaisiais saulės spinduliais pavasarį pradėkite naudoti ir apsaugines priemones nuo saulės.

 

  • Taip pat ultravioletinių spindulių  žalą organizmui galima sumažinti, pradėjus valgyti daugiau citrusinių vaisių, gerti vandenį su citrinų sultimis ir vitaminų kompleksais. Į kasdienį mitybos raciona verta įtraukti daugiau svogūnų laiškų, kopūstų ir paprikų.

 

  • Neiti į lauką vidurdienį. Nuo 10 iki 16 val. geriausia likti uždarose patalpose arba leisti laiką pavėsyje. Tai laikas, kai saulė pati aktyviausia ir gali labiausiai nudeginti odą.

 

  • Laikytis atokiau baltų paviršių. Dauguma paviršių gali atspindėti saulės spindulius ir taip sukelti odos nudegimą. Ypač pavojingi tokie paviršiai kaip smėlis, betonas ir sniegas, todėl svarbu nešioti saulės akinius ir naudoti apsaugos nuo saulės priemones net, jeigu esate vandenyje arba slidinėjate.

 

  • Įmanoma nudegti net ir debesuotą dieną. Todėl, net jei yra debesuota, vis tiek rekomenduojama naudoti apsaugos priemones, turinčias bent 15 SPF.

 

  • Naudoti plataus spektro apsaugines priemones nuo saulės. Jos padės apsaugoti odą tiek nuo ultravioletinių A spindulių (UVA), tiek nuo ultravioletinių B spindulių (UVB). Šio tipo apsauginės priemonės nuo saulės labiau nei kitos saugo odą nuo žalingo saulės poveikio.

 

  • Apsaugines priemones nuo saulės reikia tepti kas dvi valandas. Be to, iš karto šias priemones naudoti po plaukiojimo. Apskritai, jei ruošiamasi maudynėms vandens telkiniuose, vertėtų naudoti vandeniui atsparias apsaugines priemones nuo saulės.

 

  • Išbandyti cinko oksidą. Cinko oksidas gali apsaugoti odą nuo nudegimų saulėje ir odos pažeidimų, kuriuos sukelia ultravioletinė spinduliuotė. JAV maisto ir vaistų administracija patvirtino, kad cinko oksidas turi plačiausio spektro apsaugą  nuo UVA ir UVB spindulių. Cinko oksido tepalu ypač reikėtų išsitepti jautriose kūno vietose, t. y. Skruostų, nosies, ausų ir pečių srityse.

 

  • Naudoti apsaugines priemones nuo saulės tinkamai. Būtinai reikia ištepti priemone visas atviras kūno vietas, ypatingą dėmesį skiriant plaštakoms, pėdoms, ausims, nosiai ir veidui.

 

  • Apsaugines priemones nuo saulės naudoti, likus 15 minučių iki išėjimo į lauką. Apsauginėms priemonėms nuo saulės reikia laiko, kad pradėtų veikti.

 

  • Nebūti saulėtoje vietoje pernelyg ilgai. Net, jeigu naudojate apsaugines priemones nuo saulės, nereiškia, kad galite būti saulėtoje vietoje visą dieną. Šių priemonių tikslas yra apsaugoti odą nuo žalingo ultravioletinės spinduliuotės poveikio, o ne deginimuisi.