„Vitlio licėjus yra naujausias inovacijas taikanti dabarties mokykla su stipria inžinerine, technologine ir menine pakraipa. Čia auga mokinių smalsumas, skleidžiasi kūrybiškumas ir nebijoma eksperimentuoti“, – apie mokyklą sako jos įkūrėja Vilma Daugėlienė ir vadovė Jovita Ponomarovienė.

 

IMG_1028Nuo ko prasidėjo Vitlio licėjaus veikla, kaip augote? Kada susiformavo vizija, kaip turi atrodyti licėjus?

     

Atsako Vitlio licėjaus ir darželių įkūrėja Vilma Daugėlienė

 

Daug metų dirbome švietimo srityje. Prieš 12 metų įkurtas pirmasis Vitlio darželis. Šiandien sostinėje jau veikia trys mūsų ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Kasmet paaugusius darželio vaikus išleisdami į mokyklą svarstydavome, ar ir toliau jų akyse spindės toks smalsumas. Jau tada jautėme, kad valstybinė švietimo sistema turi spragų, ne visuomet atitinka šiuolaikinio pasaulio poreikius ir tendencijas. Pradėjome vis dažniau diskutuoti, kaip turėtų atrodyti mokykla, kurioje mokiniai ne tik įgytų teorinių žinių, bet ir pritaikytų jas praktikoje. Įsivaizdavome mokyklą, kurioje vaikai drąsiai eksperimentuotų, tyrinėtų ir dar mokykliniame suole bandytų spręsti šiuolaikinio pasaulio problemas.

 

Kodėl pasirinkote tiksliųjų mokslų kryptį?

 

Tuomet, kai Vitlio licėjaus idėja dar tik sukosi galvose, jau buvo jaučiamas menkstantis susidomėjimas tiksliaisiais mokslais, todėl nusprendėme įkurti inovatyvią mokyklą, kuri greta bendrojo ugdymo skirtų dėmesį ir inžinerijai, robotikai, informacinėms technologijoms. Mokyklą, kuri į pasaulį išleistų būsimus lyderius, mokslininkus ir išradėjus.

 

Sulaukdavome paskatinimo ir iš Vitlio darželius lankančių vaikų tėvų, kurie vertino ugdymo kokybę mūsų darželiuose ir skatino toliau augti, suteikiant galimybę jų vaikams tęsti pažinimo kelionę mūsų įkurtoje mokykloje. Taip prieš penkerius metus ir prasidėjo Vitlio licėjaus istorija.

 

Koks ugdymo metodas taikomas Vitlio licėjuje?

 

Tiek licėjus, tiek ir mūsų darželiai organizuoja vaikų švietimą laikydamiesi STEAM ugdymo krypties. Tai inovatyvus ugdymo metodas, jungiantis gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos sritis. Jau darželyje įprasti vaiko ugdymo užsiėmimai keičiami į atradimų ir išradimų dieną. Nuo 1,5 metų vaikai kviečiami eksperimentuoti, tyrinėti ir vieną pasirinktą temą išanalizuoti skirtingų dalykų (gamtos mokslų, matematikos, inžinerijos, technologijų ir menų) kontekste. Daugelis vaikų tęsia mokslus Vitlio licėjuje, taip užtikrinamas inovatyvaus ugdymo tęstinumas.

   

Papasakokite daugiau, kokie užsiėmimai vyksta Vitlio licėjuje?

 

Toliau į klausimus atsako Vitlio licėjaus vadovė Jovita Ponomarovienė

 

Vitlio licėjus – tai inovacijas taikanti dabarties mokykla su stipria inžinerine, technologine ir menine pakraipa. Jau priešmokyklinėje klasėje mokiniai mokosi inžinerijos, robotikos, tinkamo informacinių technologijų naudojimo, pamokose taikomos interaktyvios priemonės – planšetės ir robotukai. Labai svarbus ir užsienio kalbų mokėjimas. Šiuolaikinis žmogus turi gebėti komunikuoti keliomis užsienio kalbomis. Licėjuje gamtos mokslų ir matematikos pamokos vedamos anglų kalba. Nuo pirmos klasės mokomasi ispanų kalbos, o penktoje klasėje galima mokytis ir vokiečių arba prancūzų. Pirmąją pažintį su anglų kalba pradedame dar darželyje, kur kartą per savaitę vaikams organizuojame anglų kalbos pamokėles.

 

Kokie tokio ugdymo privalumai? Ar ugdant integruoti išmanieji prietaisai, technologijos?


STEAM ugdymas leidžia mokiniams suprasti mokslo sąvokas ir reiškinius, ugdyti bendradarbiavimo ir komandinio darbo, kūrybinio ir kritinio mąstymo gebėjimus. Pagrindine veiklos ašimi tampa mokslo ir meno tarpdiscipliniškumo sąsajų paieška, domėjimosi gamtos mokslais skatinimas, įsitraukimo į mokymąsi didinimas. Taip pat dėmesys sutelkiamas į mokinį, jo pažintinę veiklą, mokymąsi tyrinėti, savarankiškai veikti ir priimti sprendimus. Sudarome galimybę kiekvienam mokiniui ugdytis informatinį mąstymą siekiant sumaniai spręsti realias gyvenimo problemas; stiprinti gebėjimus kūrybiškai, atsakingai ir saugiai taikyti skaitmenines technologijas tiek mokantis, tiek asmeninėje veikloje.

 

Kaip skatinate mokinių įsitraukimą į mokslus?

 

Nuolat ieškome naujų mokymosi būdų, kurie įkvėptų mokinius ne tik generuoti idėjas, bet ir jas įgyvendinti. Šį pavasarį organizavome STEAM konferenciją „Šiandien – smalsus kūrėjas, rytoj – išradėjas!“, kurios metu mokiniai pristatė savo kurtus projektinius darbus. Išdrįsę stoti prieš pilną salę tėvų, pranešimus skaitė tiek vyresnių klasių mokiniai, tiek ir priešmokyklinukai bei pradinukai. Ši konferencija taip pat suteikė mokiniams galimybę sustiprinti viešojo kalbėjimo įgūdžius, kurių jiems ypač reikės ateityje. Tam, kad sukurtų projektinius darbus, jie turėjo pasitelkti mokykloje esančius 3D spausdintuvus, laboratorines priemones ir informacinių technologijų įrankius.

 

Kita vertus, orientuodamiesi į inžinerinę kryptį pastebime ir tam tikrų iššūkių – dažniausiai mūsų mokykla domisi tėvai, auginantys berniukus. Vienas iš mūsų ilgalaikių tikslų – prisidėti prie visuomenėje susiformavusių stereotipų laužymo. Inžinerija ir technologijos mergaitėms sekasi taip pat gerai, kaip ir berniukams. Reikia tik mokėti vaikus sudominti ir suteikti šansą.

   

Koncentruojatės tik į akademines žinias ar dėmesį skiriate ir kitiems dalykams, pavyzdžiui, darniam santykiui su gamta bei visavertei integracijai į visuomenę?
Vitlio licėjuje akcentuojamas ne tik akademinių žinių ir įgūdžių įsisavinimas, bet ir pripažįstamos bei kryptingai ugdomos kompetencijos. Mokykla suformuoja visą kompetencijų bagažą, kuris yra orientuotas į vaiką ir užtikrina, kad mokinys bus pasiruošęs visoms ateities perspektyvoms. Ugdome kritinį mąstymą, problemų sprendimo gebėjimus, mokėjimą mokytis – šios ir kitos kompetencijos svarbios mokinio ateičiai. Kuriame bendradarbiaujančią aplinką, pagarba ir pasitikėjimu grįstą bendruomenę.

 

Mokymąsi perkeliame ir į kitas erdves Lietuvoje bei užsienyje, siekdami ugdyti visapusiškai išsilavinusį žmogų. Vitlio mokiniai yra pasaulinės bendruomenės nariai – skatiname tarpkultūrinių kompetencijų formavimąsi dalyvaudami tarptautiniuose „Erasmus+“ bei „NordPlius“ projektuose.

 

Ar turite gražių tradicijų, kurias puoselėjate su mokyklos bendruomene?

 

Mokykla auga ir kasmet vis atsiranda naujovių, kurios galiausiai tampa tradicijomis. Štai kiekvienais metais organizuojame tradicinę Išradėjų naktį – visi mokiniai penktadienio vakarą susirenka į mokyklą, vyksta inžinerinės, dailės, gamtos mokslų dirbtuvės, visą naktį praleidžiame drauge. Vaikai šios dienos pradeda laukti jau nuo rugsėjo. Birželį visa mokykla keliauja stovyklauti su palapinėmis.

 

Kokios stojimo į mokyklą sąlygos, ar didelis konkursas?

 

Sulaukiame itin didelio susidomėjimo mokytis tiek licėjuje, tiek ir darželiuose. Šiuo metu priešmokyklinėse ir pradinėse klasėse jau neturime laisvų vietų, bet kviečiame registruotis 2024 metams. Vilniuje veikia dvi mokyklos (Antakalnio ir Ateities gatvėse), taip pat trys darželiai (Antakalnio, Ateities ir Žemuogių gatvėse).

 

 

Autorius Laima Samulė