Jeigu atėjo žiema, tai dar nereiškia, kad reikia atleisti vadeles ir pulti valgyti viską, kas po ranka. Išlikti puikios fizinės formos šaltuoju metų laiku yra lygiai taip pat svarbu kaip ir vasarą. Jeigu dabar nustosite sportuoti, atšilus orams bus labai sunku vėl pradėti tai daryti. Numesti keletą kilogramų žiemą nėra labai sudėtinga, jei laikysitės elementarių sveikos gyvensenos taisyklių: daugiau miegosite, valgysite sveikų riebalų rūgščių turintį maistą, vengsite saldintų gaiviųjų gėrimų ir stebėsite tai, ką valgote.

 

Geri patarimai, kaip žiemą numesti 5 kg:

 

dietos

  • Žiemą meškos ir kiti gyvūnai užmiega žiemos miegu. Tik žmonės ne. Tačiau net ir jiems būtų naudinga daugiau miegoti ir tingiai vartytis lovoje.

 

  • Kiekvieną kartą užsinorėjus valgyti alkio jausmą 10 balų skalėje. Jeigu įvertinimas mažesnis nei 8, reikėtų palaukti, kol labiau praalksite.

 

  • Padidinti skaidulų suvartojimą. Skaidulų turtingas maistas pasižymi didesniu tūriu, todėl padeda ilgiau išlikti sotiems. Be to, tokiuose maisto produktuose yra mažiau kalorijų. Taigi, galėsite suvalgyti gana daug, neviršydami dienos kalorijų normos.

 

  • Su savimi kalbasi ne tik šizofrenikai, bet ir tie, kurie svajoja numesti keletą kilogramų! Kai žmogus nuobodžiauja, yra ištroškęs arba patiria stresą, jis labiau linkęs užkandžiauti, net jei nėra iš tikrųjų alkanas. Prieš tiesiant ranką link pakelio su traškiais sausainiais, reikėtų paklausti savęs, kodėl tai darote. Gali būti, kad atsakymas nustebins jus pačius!

 

  • Norint numesti svorio, reikia įprasti viską daryti kitaip negu anksčiau. Pavyzdžiui, savo darbo vietoje visada turėti sveikų užkandžių, kad nekiltų pagunda nueiti prisipirkti saldainių ir saldžių bandelių.

 

  • Lieso pieno produktus keisti į riebesnius pieno produktus. Jeigu ant etiketės užrašyta, kad koks nors produktas yra be riebalų, tai dar nereiškia, kad jis yra sveikas ir dietinis. Paprastai gamintojai riebalus pakeičia cukrumi, o tai tik pablogina produkto maistinę vertę. Kuo daugiau cukraus, tuo daugiau kalorijų, todėl tokių produktų rekomenduojama vengti.

 

  • Rinktis tikrą maistą. 90 % kasdien suvartojamo maisto turėtų sudaryti tikras, natūralus maistas. Tai yra toks maistas, kuris auginamas natūraliomis sąlygomis.

 

  • Sukramtyti kalorijas. Kitaip tariant, vengti kalorijų skystu pavidalų: kavų su kaloringais priedais, gazuotų gaiviųjų gėrimų ir pan. Atsisakius tokių nesveikų gėrimų galima sutaupyti 500 – 700 kalorijų per dieną.

 

  • Valgyti namie. Valgant namie galima sumažinti kalorijų suvartojimą net 1000. Restoranuose porcijos neretai būna per didelės, patiekaluose daug riebalų, druskos ir cukraus. Geriausias būdas kontroliuoti svorį – tai gaminti sau maistą namie.

 

  • Rašyti mitybos dienoraštį. Tai bene geriausias būdas, skirtas stebėti savo maisto suvartojimą. Galima rašyti į užrašų knygutę arba pasinaudoti internetinėmis programėlėmis. Mokantys anglų kalbą gali parsisiųsti nemokamą programėlę „Lose It!“.