Galima greitai atpažinti asmenį, kuris rytą atsikėlė iš lovos ne ta koja. Pabundant po nakties miego suintensyvėja smegenų alfa bangos. Jokiu kitu dienos metu jos neatsiliepia taip stipriai mūsų veiksmams ir mintims kaip būtent tada. Tačiau žmonės – protingos būtybės ir tai, kokia bus savijauta visą dieną labai priklauso nuo sąmoningų mūsų veiksmų. O kaip visada atsikelti rytais geros nuotaikos?

 

rytas

Mes visi galime neurolingvistiškai užsiprogramuoti, kaip jausimės. Pirmąsias 32 sekundes po pabudimo smegenys yra pačios jautriausios. Daug žmonių pradeda jausti stresą dėl artėjančių dienų įvykių, iš pradžių nė patys to nesuvokdami. Alfa bangos taip pat veikia kaip tiltas nuo sąmonės iki pasąmonės ir užtikrina sklandų perėjimą nuo miego iki visiško pabudimo būsenos. Jeigu rytais pažadina žadintuvas, sutrikdamas šis natūralus organizmo perėjimo iš vienos būsenos į kitą procesas. Jeigu negalite pabusti be įkyriai garsaus ir šaižaus žadintuvo signalo, vadinasi, jūs nemiegate pakankamai. Rekomenduojama pakeisti žadintuvo signalą į švelnesnį. Pavyzdžiui, tai gali būti rami, mėgstama daina arba gamtos garsai. Niekada nespausti iš karto mygtuko „snausti“, bet leisti sau ramiai pabusti. Paspausdami mygtuką „snausti“, jūs sakote sau, kad dar nepakanka miego ir apninka baimę ir siaubą varančios mintys apie artėjančią dieną, dar to nė gerai nesuvokus. Kai žmogus atsikelia natūraliai, lengviau dieną pradėti su šypsena ir sakyti: „Šiandien bus gera diena!“. Žinoma, pirmaisiais rytais tokia praktika gali atrodyti keista. Gali net atrodyti, kad palinkėjimas sau geros dienos yra juokingas ir banalus, bet į tokias mintis nereikėtų kreipti dėmesio. Jeigu galite sugalvoti kitą būdą, kaip rytą pradėti, jaučiantis šiek tiek pozityviau ar net nuo juoko – tai jį ir praktikuokite! Svarbiausia, kad tai taptų nauju geru kiekvieno ryto įpročiu. Taigi, ateinančias 21 dieną (teigiama, kad mažiausiai 21 dienos reikia, kad susiformuotų naujas įprotis) reikėtų atlikti tokius dalykus, jei norite rytais atsikelti geresnės nuotaikos:

 

  • prieš miegą programuoti save pozityviomis frazėmis;
  • atsibusti nuo ne per daug garsių ir raminančių garsų;
  • leisti sau pabusti natūraliai, nespaudžiant mygtuko „snausti“ (kai žadintuvo signalas nutyla, visų pirma atmerkti akis);
  • pasirąžyti, pradedant nuo kojų, tada – rankų ir galiausiai nugaros. Tempimo pratimus atlikti lėtai ir taisyklingai, pajusti, kaip po nakties miego vėl suaktyvėja kraujotaka;
  • pagalvoti apie 3 dalykus, už kuriuos esate dėkingi arba, kas gero laukia šią dieną, dėl ko būtų verta keltis iš lovos;
  • šypsotis, galvojant apie tuos 3 gerus dalykus. Net moksliniai tyrimai rodo, kad šypsojimasis gali padėti pasijusti laimingesniems;
  • išlipus iš lovos, toliau šypsotis ir pasveikinti tekančią saulę;
  • naują dieną pradėti nuo šypsenos ir pasakymo: „Šiandien bus graži diena“;
  • išgerti stiklinę vandens (galima pagardinti citrina) – tai pažadins organizmą, suteiks žvalumo ir energijos;
  • pavalgyti sveikus pusryčius, o valgydami galite užsirašyti tris šios dienos tikslus.

 

Viską teisingai atlikus, diena bus puiki. Nuotaika taip pat ir niekas tikrai jūsų neapkaltins, kad šį rytą iš lovos išlipote ne ta koja!