Tikriausiai daugelis prisimena, kad vaikystėje mamos visada liepdavo grįžti namo sušilti ir išsidžiovinti, pajutus, kad rankos ir pėdos peršlapo, nes manoma, kad drėgnuose batuose sušalusios kojos gali sukelti peršalimą. Nors dabar jau žinoma, kad peršalimą sukelia virusai, o ne šaltis, mūsų mamos vis dėlto buvo teisios, sakydamos, kad sušalus reikia grįžti namo, sušilti ir išsidžiovinti.

 

batai

Kai drėgmė persisunkia per avalynę, oda sugeria vandenį, dėlto ji susiraukšlėja ir tampa vandeninga. Kuo ilgiau jūsų kojos yra drėgnos, tuo labiau pažeidžiama oda (gali atsirasti odos įtrūkimų, pūslių ir skausmingų žaizdų). Priklausomai nuo to, kurioje pėdos vietoje atsiranda odos pažeidimų, gali varginti stiprus skausmas ir gali būti sunkiau nei įprastai judėti. Asmenys, sergantys diabetu, ypač turėtų stengtis išsaugoti pėdas sausas, nes drėgmė batuose gali paskatinti sunkiai gydomų opų atsiradimą, gali kilti infekcija, kurią gydyti reikės mėnesių mėnesius.

 

Štai keletas patarimų, kaip išsaugoti sausas ir sveikas pėdas šią žiemą:

 

  • Žieminių batų kokybė yra labai svarbi. Lietuviškas žiemas ištverti bus lengviau įsigijus porą tinkamo dydžio kokybiškų žieminių batų su pamušalu. Jeigu šiais metais nusprendėte avėti tą pačią porą batų kaip ir praėjusią žiemą, visų pirma atidžiai patikrinkite avalynę, ar nėra jokių įplyšimų ir įtrūkimų, per kuriuos į batų vidų galėtų prasiskverbti drėgmė.

 

  • Kasdienio nešiojimo batus papildomai pritaikykite atšiaurioms orų sąlygoms. Sniegas ir šlapdriba dažnai yra neprognozuojami – tikriausiai visiems yra tekę išeiti iš biuro su atšiaurioms sąlygoms nepritaikyta avalyne, nes ryte oras atrodė gražus ir pakankamai šiltas, o vakarop užėjo snygis ir lijundra. Vanduo ir druska ledui tirpinti gali greitai sugadinti gerų odinių batų porą ir pakenkti pėdoms, todėl kasdien avimus batus rekomenduojama, atėjus žiemos sezonui, išpurkšti nuo drėgmės apsaugančia priemone.

 

  • Prikimškite drėgnus batus senų laikraščių ar popierių. Jeigu batai sušlapo, nepalikite juos ant radiatoriaus ir nenaudokite plaukų džiovintuvo, kad juos išdžiovintumėte – dėlto oda gali per daug išdžiūti, susitraukti ir suskilinėti. Džiovinti batus reikėtų kitaip: pirmiausiai nusausinti batus iš vidaus su skudurėliu, po to prikimšti juos senų laikraščių ar popierinių rankšluosčių, kad sugertų drėgmės perteklių. Popierius dažnai keisti, kol avalynė visiškai išdžius.

 

  • Mūvėti drėgmę iš vidaus sulaikančias kojines. Kojinės sudaro tarsi papildomą apsauginį sluoksnį nuo drėgmės batuose pertekliaus, ypač rudenį ir žiemą. Vengti medvilninių ir iš sintetinio pluošto pagamintų kojinių, nes tokios kojinės sulaiko drėgmę prie odos. Rekomenduojama rinktis arba merinosų vilnos kojines arba specialias drėgmę iš vidaus sulaikančias kojines.

 

Lietuviškos žiemos mūsų pėdoms dažnai yra tikras išbandymas. Svarbiausia, jei pastebėjote, kad žaizdos ant kojų ilgai negyja, ypač, jei sergate diabetu, kreipkitės į šeimos gydytoją arba podiatrą (pėdų specialistą). Anksti pradėjus gydymą galima užkirsti kelią rimtiems pažeidimams, kurie gali turėti ilgalaikių pasekmių sveikatai.