Televizijos ir radijo laidų vedėja Eglė Kernagytė – Dambrauskė (37) anksčiau su šeima visas atostogas planuodavo iš anksto. Jos kelionės kryptys būdavo pačios įvairiausios. Žiemą vykdavo į Tenerifę palaipioti kalnais ir paplaukioti banglentėmis, o pavasarį dažniausiai buriuodavo Graikijoje arba Kroatijoje. Tačiau paskutiniais metais daug kas pasikeitė. Ji sako, kad šie metai nebuvo prasti, jie tiesiog buvo kitokie. Teko ne tik keisti savo įpročius darbo vietoje ir namuose, bet ir išmokti visiškai kitaip ilsėtis. Žinoma moteris sako, jog pandemijos metu daugelis atrado Lietuvą gražią, nepažintą ir neišvaikščiotą. Ji ir pati dar niekada tiek daug nekeliavo po Lietuvą, kaip šios pandemijos metu.

Foto_Autorius Kipras Štreimikis_523x600

„Visai neseniai su šeima praleidome dieną Anykščiuose. Negalėjome patikėti, kad čia yra tiek daug ką nuveikti. Tiek daug istorinių objektų, tiek daug pramogų, puikių vietų pavalgyti – tiesiog nesitiki. Mums vienos dienos neužteko. Turbūt tik po keleto metų atsigręžę atgal suprasime, kad ši pandemija mums paliko ne tik neigiamas patirtis. Mums tiesiog atsivėrė galimybė pažinti ir savo šalį. Dažnai renkamės keliones, kuriose galime pažinti pasaulį už Lietuvos ribų, tačiau gal pirmiausia reikėtų plačiau susipažinti su savuoju kraštu. Lietuvos istorija yra labai turtinga ir kiekvienas kampelis yra jos paliestas. Keliaujant po Lietuvą tą istoriją galime ne tik pažinti, bet ir pajausti. Mes ilgai planavome keliones po Lietuvą su šeima, keliaudami kemperiu ar su palapine, tačiau anksčiau jos taip ir likdavo neįgyvendintos”,  – pasakojo Eglė.

Eglė Kernagytė – Dambrauskė prisipažįsta, kad praėjusiame sezone kurtas televizijos laidų ciklas „Lietuvos miestai“ jai buvo ypatingas. Su kūrybine grupe jai teko apkeliauti ir pažinti daugybę nematytų, neatrastų miestelių ir vietovių, išklausyti už širdies griebiančių istorijų.

„Kiekvieną kartą, išvykdama iš dvarų, rūmų ar pilių, žadėdavau ten sugrįžti, kiekvieną kartą graužė kaltės jausmas, norėjosi pabūti ilgiau ir apie konkrečią vietą sužinoti daugiau.Grįžusi į namus nenurimdavau visiems nepapasakojusi, kokių fantastiškų vietų turime čia, visai šalia mūsų, tad ir mintys keliauti, pažinti savo šalį kartu su draugais, su šeima, vėl atgimė”, – atvirauja Eglė.

„Galiu pasakyti, kad Eglės ir visos mūsų kūrybinės komandos svajonės pildosi. „Lietuvos ryto“ televizijos naujajame sezone jau kuriame naują laidų ciklą „Lietuvos dvarai“, kuriame turėsime galimybę apie konkrečius dvarus papasakoti išsamiau, pristatyti jų istorijas plačiau. O vesti šią laidą ir vėl pasiūlėme Eglei Kernagytei – Dambrauskei, be kurios šio projekto neįsivaizduojame“, – patirtimis ir naujienomis dalinasi laidos režisierė ir vykdančioji prodiuserė Giedrė Genevičiūtė.

Jau šį šeštadienį pasakosime apie Tuskulėnų dvarą, kurį kunigaikštis Žygimantas Augustas Vilniuje pastatė aptarnauti miesto piliai. Sužinosite kaip Tuskulėnų dvaro teritorijoje buvo degamos plytos ir plukdomos Nerimi Šv. apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios statybai ir kodėl Tuskulėnų dvaras vadinamas viena paslaptingiausių Vilniaus vietų. Kiekvieną šeštadienį 16.30 val. kviečiame žiūrėti naują laidą „Lietuvos dvarai“ per „Lietuvos ryto“ televiziją ir pasinerti drauge su mumis į nuostabą, susižavėjimą, o kartais ir šiurpą keliančių istorijų pynę.

Kipro Štremeikio, ZIP FM ir asmeninio archyvo nuotr.