Besidomintys psichologija veikiausiai girdėjo apie archetipų teoriją. Jos pradininkas Carlas Jungas archetipus apibūdino kaip individo pasąmonėje pasireiškiančius kolektyvinės sąmonės simbolius. Archetipai naudojami atliekant asmenybės analizę, kuriant asmeninio prekės ženklo strategiją, renkantis geriausiai asmenybę atspindintį drabužių stilių. Manoma, kad rengiantis pagal būdingą archetipą galima atskleisti savąsias stiprybes, padidinti pasitikėjimą savimi, net daryti įtaką aplinkiniams.

 

Kaip nustatyti savąjį?A,Young,Woman,With,Short,Hair,And,Tattoos,Smiles,Warmly

 

Mados pasaulyje dažniausiai naudojamasi supaprastinta 7 pagrindinių archetipų sistema. Archetipui nustatyti naudojami specialūs psichologiniai testai. Juos atlieka ir didžiųjų įmonių vadovai ir profesiją besirenkantys moksleiviai, tačiau norintys susikurti savo asmeninį archetipą atitinkantį stilių į tai gali pažiūrėti paprasčiau. Tiesiog pasimatuoti skirtingų stilių drabužius ir įvertinti, ką apsirengę jaučiasi geriausiai. Mat laimės, pasitikėjimo savimi ir patogumo jausmas yra vienas svarbiausių indikatorių, parodančių, jog žmogus gyvena savo archetipe. Žinant savo stiliaus archetipą tampa lengviau apsipirkinėti, mat žvalgantis parduotuvėje būna aišku, kurie rūbai atitinka asmeninį stilių, o kurie ne.

 

7 archetipai

 

Dramatiškas. Tai ryškios asmenybės, apdovanotos pasitikėjimu savimi. Šiam archetipui priklausančios moterys mėgsta būti dėmesio centre, dažniausiai stovi aukštai iškėlusios galvą. Net fiziškai atrodo lyg ekrano dievaitės – aukštos, tvirtos ir apdovanotos aštriais veido bruožais. Tad natūralu, kad tinka dramatiški įvaizdžiai: plunksnos, kailis, oda, blizgesys. Taip pat dominuoja audinių ir faktūrų kontrastai, įmantrūs aksesuarai. Dramatiškos damos lengvai suvaldo oversized stiliaus rūbus, ekstravagantiškus raštus ar pačias madingiausias, net avangardines tendencijas.

 

Asmeninės savybės: aštri, pasitikinti savimi, galinga.

 

Stiliaus bruožai: tiesios linijos, kampai, neįprasti deriniai, kontrastai.

 
MixCollage-16-Dec-2024-09-12-AM-4192

Zara“ švarkas, apie 60 Eur; „Zara“ sijonas, apie 40 Eur; „Mango“ aulinukai, apie 80 Eur.

 

Klasikinis. Pavadinimas išduoda laikui nepavaldžią harmoniją. Klasikinis stilius tinka įvairiomis progomis: darbo susitikimui, šventei ar pasivaikščiojimui. Visgi klasika nebūtinai turi būti nuobodi. Šio stiliaus esmė – gerai pažįstami ir puikiai figūrai tinkantys siluetai, kurie paįvairinami nuosaikiomis spalvomis, raštais, kokybiškais aksesuarais. Klasikinio archetipo moterys žino, kas joms geriausiai tinka ir ką labiausiai mėgsta. Tad vienodai gerai jaučiasi darbe, vakarėlyje ir tėvų susirinkime. Be to, visada atrodo gerai. Mat negaili pinigų ir įsigyja tikrai kokybiškų klasikinių drabužių.

 

Asmeninės savybės: organizuota, vertinanti tradicijas, tvirta.

 

Stiliaus bruožai: nuosaikumas, minimalizmas, klasikinis siluetas, tvarkingumas.

 
4

„KMX“ palaidinė, apie 90 Eur; „KMX“ sijonas, apie 90 Eur.

 

Gyvybingas. Šios moterys trykšta gyvybe ir energija. Mėgsta aksesuarus ir neįprastus, kai kada netgi įžūlius derinius. Nepaisant tikrojo amžiaus, gyvybingo archetipo damos visada atrodo jaunatviškai ir efektingai. Mat pasižymi charizma ir valiūkiška asmenybe. Kartais panašios į popmuzikos žvaigždes, o retsykiais į paaugles, pasipuošusias džinsais ir marškinėliais su keistu paveiksliuku. Lengvai prisitaiko prie kintančių aplinkybių, mėgsta iššūkius ir nuotykius.

 

Asmeninės savybės: linksma, energinga, veikli.

 

Stiliaus bruožai: patogumas, ryškūs akcentai, išskirtiniai, net ekstravagantiški deriniai.

 
5

„The Kooples“ džinsai, apie 490 Eur.

 

Žaismingas. Šis archetipas artimas optimistiškoms, entuziazmo kupinoms moterims. Žaismingas stilius panašus į gyvybingą, bet visai neturi įžūlumo. Šio tipo damos būna nedidelio ūgio, smulkaus sudėjimo, didelėmis akimis ir nepaklusniais plaukais. Daugelio apibūdinamos kaip mielos. Mėgsta jaunatviškus drabužius, mielus įvaizdžius su pūstomis rankovėmis, įvairius smulkius raštus: žirnelius, langelius. Taip pat plaukų aksesuarus: juostas ar kaspinus. Beje, žaismingas archetipas dabar itin madingas. Visgi geriausiai šį stilių įvaldo būtent tos, kurių švelnią prigimtį jis atitinka.

 

Asmeninės savybės: švelni, naivi, truputį vaikiška.

 

Stiliaus bruožai: pasteliniai tonai, apvalios formos, raukiniai, smulkios detalės.

 
MixCollage-16-Dec-2024-09-16-AM-4413

„Reserved“ suknelė, apie 30 Eur; „Weekend MaxMara Accessories“ rankinė, apie 779 Eur; „Reserved“ balerinukės, apie 50 Eur.

 

Natūralus. Šio archetipo moterys nesuvaržytos, paprastos, mėgsta natūralumą. Tad ir rengiasi atitinkamai. Būdingi praktiški įvaizdžiai: nertinis, judesių nevaržantys džinsai, athleisure stilistika (prabangūs sportiniai rūbai, derinami su klasikinėmis detalėmis). Tai aktyvų gyvenimo būdą mėgstančios damos, kurios itin vertina nuosaikią stilistiką ir natūralius audinius: vilną, kašmyrą, liną. Kuriant natūralų įvaizdį, dominuoja ramios, žemiškos spalvos. Drabužių siluetai gana laisvi, tačiau neslepia figūros. Dažniausiai atrodo tiesiog atsipalaidavusios, bet pasirengusios nuveikti ką nors naudingo.

 

Asmeninės savybės: drąsi, aktyvi, nesuvaržyta.

 

Stiliaus bruožai: žemiški tonai, judesių nevaržantys siluetai, natūralūs kokybiški audiniai.

 
9

„Desigual“ džemperis, apie70 Eur.

 

Magiškas. Mados pasaulis nuostabus tuo, kad leidžia svajoti ir kurti nežemiškus įvaizdžius. Tai, kas kasdienybėje iš pirmo žvilgsnio nedera, yra magiško archetipo moterų uniforma. Visada atrodo šiek tiek atitrūkusios nuo žemės ir užsiėmusios paslaptingais reikalais. Tad puikiai jaučiasi pasipuošusios plazdančiais siluetais, odos detalėmis, metališko blizgesio audiniais ir neįprastais aksesuarais, kurie primena magiškus atributus. Tai paprasti, bet asimetriškai kirpti rūbai, šifono detalės, perregimi audiniai, gyvūnų kailio ar odos raštai, raukiniai ir nėriniai tarytum iš pasakų.

 

Asmeninės savybės: svajinga, paslaptinga, nežemiška.

 

Stiliaus bruožai: spindinčios detalės, asimetrija, perregimi audiniai, įmantrūs aksesuarai.

 
MixCollage-16-Dec-2024-09-25-AM-3384

„H&M“ asimetriškas sijonas, apie 50 Eur; „Zara“ palaidinė, apie 46 Eur; „Zara“ apyrankė, apie 20 Eur; „Reserved“ ilgaauliai, apie 60 Eur.  

 

Romantiškas. Jautrios, moteriškos, bet brandžios asmenybės – tokios yra romantiško archetipo moterys. Šias damas išduoda net kūno kalba ir išvaizda. Jos juda lengvai ir gracingai, nestokoja romaus pasitikėjimo savimi, pasižymi viliokišku putlumu. Tačiau vulgarumas ar perdėtas seksualumas nebūdingas. Joms tiesiog to nereikia. Mėgsta gėlių raštus, saikingus nėrinius, aksomą ir žavius, bet patogius aukštakulnius. Šiuo metu itin madingas bohemiškas stilius beveik idealiai atitinka romantiško archetipo moterų prigimtį. Jos nemėgsta kontrastų, tačiau spinduliuoja emocijas, turi šiek tiek globėjiškumo, bet nėra bejėgės. Tad rūbų deriniuose dominuoja žavios detalės, plazdantys siluetai ir puikiai suderintos švelnios spalvos.

 

Asmeninės savybės: jautri, sentimentali, jausminga.

 

Stiliaus bruožai: apvalios formos, pabrėžtas liemuo, nuosaikūs nėriniai, lengvi slystantys audiniai.

 
15

„Reserved“ suknelė, apie 120 Eur.

 

Nuotraukos iš paminėtų parduotuvių archyvo. Redakcija už kainų skirtumus neatsako.

 

Autorius Eglė Stratkauskaitė