Atleisti kitiems reikia ne todėl, kad jie nusipelnė atleidimo, bet todėl, kad jūs nusipelnėte ramybės. Atėję į šį pasaulį nežinome, kas yra skausmas, apgaulė, išdavystė. Tai išsiaiškiname, kai pradedame gyventi sąmoningą gyvenimą. Nuoskaudų ir pykčio laikymas savyje gali net susargdinti, apnuodyti sielą ir sukelti sunkias, lėtines ligas. Todėl reikia išmokti paleisti praeitį ir atleisti tiems, kurie kažkada įžeidė, įskaudino. Tai reikalinga, kad išgytų skausmas ir vėl galėtumėte jaustis laimingu.

 

paleisti

8 patarimai, kaip atleisti ir paleisti:

 

  • Įsipareigoti paleisti. Galbūt to negalėsite padaryti būtent šią sekundę, gal net ne šiandien. Reikia laiko, kol viskas pasimirš ir taip nebeskaudins. Tačiau vieną dalyką galite padaryti jau dabar – pažadėkite sau keistis, pripažinkite, kad skausmas jus žeidžia ir neleidžia gyventi toliau.

 

  • Apgalvoti visus pliusus ir minusus. Kokių problemų šis skausmas jums sukelia? Ar tai atsiliepia santykiams su tuo žmogumi? Su kitais? Ar jis kenkia darbui ir šeimai? Ar jis trukdo siekti svajonių arba tapti geresniu žmogumi? Ar dėl jo jaučiatės nelaimingi? Pagalvokite apie visas šias problemas ir supraskite, kad reikia keistis. Tada pagalvokite apie atleidimo privalumus – kaip tai padės jums tapti laimingesniu, išsilaisvinti nuo praeities ir skausmo, pagerinti santykius ir gyvenimą apskritai.

 

  • Suprasti, kad turite pasirinkimą. Jūs negalite kontroliuoti kitų žmonių veiksmų ir net neturėtumėte to bandyti. Tačiau jūs galite kontroliuoti ne tik savo pačių veiksmus, bet ir mintis. Jūs galite liautis jausti nuoskaudą ir galite patys pasirinkti gyventi toliau. Jūs turite šią galią. Jums tik reikia išmokti ja pasinaudoti.

 

  • Būti empatiškiems. Pabandykite mintyse apsiauti to kito žmogaus, ant kurio pykstate, batais ir su jais pasivaikščioti. Pradėkite šį pratimą nuo prielaidos, kad tas žmogus nėra blogas asmuo, bet padarė kažką blogo. Ką jis galėjo galvoti, kas galėjo būti jam nutikę praeityje, kad privertė jį taip pasielgti. Kaip jis galėjo jaustis, kai tai padarė ir kaip jis jautėsi po to. Kaip jis jaučiasi dabar? Jūs nesakote, kad tai, ką jis padarė yra gerai, bet pabandote suprasti jo motyvus ir būti empatiškiems.

 

  • Suprasti savo atsakomybę. Pabandykite išsiaiškinti, kaip galėjote iš dalies būti atsakingu, dėlto kas įvyko. Ką jūs padarėte, kad to išvengtumėte ir kaip jūs galėtumėte apsisaugoti, kad išvengtumėte to kitą kartą? Tai nereiškia, kad reikia prisiimti visą kaltę ir nuimti atsakomybės naštą nuo kito žmogaus pečių, bet suprasti, kad gyvenime mes esame ne aukos, o dalyviai.

 

  • Dėmesį koncentruoti į dabartį. Dabar, kai apmąstėte praeitį, supraskite, kad praeitis jau praėjo. Tai jau nebevyksta, nebent mintyse. Ir tai sukelia problemų – nelaimingumo būseną ir stresą. Todėl reikėtų sutelkti dėmesį į dabartį. Ką dabar darote? Kas dabar jums kelia džiaugsmą? Raskite džiaugsmo šaltinį kasdienybėje ir nustokite gyventi praeitimi. Gali būti, kad kartais vis tiek mintimis nuklysite į praeitį, tai normalu, bet supraskite, kad tada švelniai reikia mintimis save grąžinti į akimirką čia ir dabar.

 

  • Leisti ramybei ateiti į jūsų gyvenimą. Kai esate sukoncentravę dėmesį į dabartį, pabandykite ir sukoncentruoti dėmesį į kvėpavimą. Įsivaizduokite, kad kiekvienu iškvėpimu iškvepiate skausmą ir praeitį, atpalaiduojate kūną ir protą. Įsivaizduokite kiekvieną įkvėpimą kaip užplūstančią ramybę, užpildančią jūsų kūną. Įsileiskite ramybę į savo gyvenimą. Ir eikite pirmyn, daugiau nebegalvodami apie praeitį, bet apie ramybę ir dabartį.

 

  • Parodyti užuojautą. Galiausiai atleiskite tam asmeniui ir supraskite, kad atleisdami jam, jūs leidžiate sau būti laimingu ir judėti toliau. Būkite empatiški kitam žmogui ir palinkėkite jam laimės. Tegul meilė žmonėms ir gyvenimui apskritai užpildo jūsų širdį. Gali užtrukti, kol galėsite atleisti ir tai išmokti, bet verta šį procesą kartoti vėl ir vėl, kol galiausiai sugebėsite atleisti ir paleisti.