Niekas negali visiškai pakeisti mūsų kūno poreikio vartoti paprastą vandenį. Tai yra pats paprasčiausias ir naudingiausias organizmo drėkinimo šaltinis. Tačiau yra gėrimų, kurie be vandens suteikia mūsų organizmui dar ir daug vertingų maistinių medžiagų.

 

gerimai

8 labiausiai sveikatai naudingi gėrimai:

 

  • Žalioji arbata. Nauda sveikatai: sumažina osteoporozės, vėžio, širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Žaliojoje arbatoje gausu flavonoidų, polifenolių ir antioksidantų, kurie apsaugo ląsteles nuo žalingo poveikio ir neutralizuoja laisvuosius radikalus. Arbatoje taip pat yra fluoro, kuris teigiamai veikia kaulus ir stiprina dantis. Turi 0 kalorijų.

 

  • Mėtų arbata. Nauda sveikatai: padeda sutrikus virškinimui, mažina pilvo dieglius, padeda virškinti ir maistui judėti virškinamuoju traktu. Pipirmėtė pasižymi antispazminiu poveikiu, malšina raumenų skausmą ir įtampą. Turi 0 kalorijų.

 

  • 1 % riebumo pienas. Nauda sveikatai: piene yra sudėtinių angliavandenių, baltymų ir šiek tiek riebalų, todėl šis produktas absorbuojamas lėtai ir ilgą laiką jaučiamas sotumo jausmas. Dėl sudėtinių angliavandenių cukraus kiekis kraujyje išlieka stabilus. Piena yra kalcio ir vitamino D, kuris padeda kalcį geriau įsisavinti. Kalcis padeda ląstelėms deginti riebalus, taigi, pienas prisideda prie svorio kritimo. 250 ml pieno yra 120 kcal.

 

  • Sojų pienas. Nauda sveikatai: sumažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Sojų piene esančios maistinės skaidulos ir baltymai sumažina „blogojo” cholesterolio ir trigliceridų kiekį. Tačiau, visiškai pakeitus karvių pieną sojų pienu, gali pradėti trūkti kalcio, vitaminų A ir D. Tokiu atveju rekomenduojama pirkti pieną, praturtintą šiais mikroelementais. Sojose yra fitoestrogenų, kurie, tikėtina, yra susiję su krūties vėžio rizika. Jeigu šeimoje yra žmonių, kurie sirgo krūties vėžiu, geriau pasitarti dėl šio pieno vartojimu su savo gydytoju. 250 ml pieno yra 81 kcal.

 

  • Karštas šokoladas arba kakava. Nauda sveikatai: gerina nuotaiką ir apsaugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Kas suteikia šiam produktui naudingų savybių? Kakavoje yra daug polifenolių, kurie apsaugo ląsteles nuo laisvųjų radikalų. Geriant karštą šokoladą padidėja hormono serotonino gamyba, kurio mažas kiekis gali neigiamai paveikti nuotaikai. 250 ml gėrimo, pagaminto iš šokolado, yra 195 kcal, pagaminto iš kakavos miltelių – 115 kcal.

 

  • Pomidorų sultys be druskos. Nauda sveikatai: apsaugo nuo daugelio vėžio tipų. Perdirbtuose iš šviežių pomidorų produktuose likopeno koncentracija yra didesnė nei pačiuose vaisiuose. Likopenas siejamas su sumažėjusia vėžio rizika šiuose organuose: burnoje, plaučiuose, skrandyje, kepenyse, pieno liaukose, gimdos kaklelyje, storojoje ir tiesiojoje žarnose. Be to, likopenas apsaugo širdį nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio, taip sumažindamas širdies ir kraujagyslių ligų riziką. 250 ml sulčių turi tik 43 kcal.

 

  • Spanguolių sultys. Nauda sveikatai: apsaugo nuo dantenų ligų, padeda įveikti šlapimo takų infekcijas. Tačiau sultyse greičiausiai yra cukraus, todėl rekomenduojama arba rinktis 100 % spanguolių sultis be cukraus, arba suvartoti jų ne daugiau nei stiklinę per dieną. 250 ml sulčių turi 140 kcal.

 

  • Apelsinų sultys. Nauda sveikatai: Vitaminas C sultyse sustiprina imunitetą, apsaugo nuo daugelio ligų, įskaitant kataraktą, vėžį. Apelsinų sultys yra puikus folio rūgšties šaltinis, kuri būtina, siekiant užkirsti kelią vaisiaus apsigimimams. 250 ml sulčių turi 115 kcal.
Spausdinti