„Tikiu, kad juoko ir ašarų galybė pajėgs tapti priešnuodžiu neapykantai ir baimei“, – nebyliojo kino aktorius ir simbolis Charlie Chaplinas (1889 – 1977). Juoktis, pokštauti, žaisti ir kvailioti sveika ne tik juokų ir melagių dieną, bet ir visus metus! O kada jūs paskutinį kartą juokėtės iš visos širdies ir susiėmę už pilvų?

 

juokas

7 priežastys, kodėl juoktis sveika:

 

  • Juokas mažina įtampą. Juokas atpalaiduoja kūno raumenis ir padeda sumažinti stresą, nerimą ir baimę.

 

  • Juoktis smagu. Juokas skatina vadinamųjų laimės hormonų (cheminių junginių, dėl kurių jaučiamės gerai) arba endorfinų išsiskyrimą.

 

  • Juokas suartina. Nuoširdus juokas kartu su kitais žmonėmis yra puikus būdas užmegzti ir sustiprinti tarpusavio ryšį bei gerai praleisti laiką įvairiose socialinėse situacijose.

 

  • Juokas gydo. Juokas yra nepakartojamas šaltinis, teigiamai veikiantis tiek fizinę, tiek psichologinę savijautą. Fiziškai juokas pagerina kraujotaką, gilų kvėpavimą ir stiprina imuninę sistemą bei net stiprina pilvo raumenis. Emociškai sugebėjimas įžvelgti humorą net juodžiausiose, sudėtingiausiose situacijose, gali padėti šiek tiek praskaidrinti net tamsiausią kasdienybę.

 

  • Besijuokiantys žmonės yra gražūs. Juokas padeda pritraukti ir kitus, kuriems taip pat patinka juoktis. Be to, senėjimo raukšlelės nuo juoko yra gražios žymės veide, rodančios, kad žmogus gyveno smagų gyvenimą, yra optimistiškas ir pozityvus.

 

  • Juokas ilgina gyvenimą. Nuoširdus juokas, kad net paskausta pilvo raumenys, skatina hormono, žmogaus augimo hormono, saugančių nuo senėjimo, išsiskyrimą net 87 %.

 

  • Juokas didina kūrybingumą. Dažnai besijuokiantys žmonės lengviau mokosi. Mokantis su humoru lengviau įsimenama nauja informacija negu mokantis tradiciniais, sausais metodais. Juokas padeda pažvelgti į įvairias gyvenimiškas situacijas iš kito kampo.

 

Be abejo, lengva pasakyti: „Daugiau juokis!“, bet kaip tai įgyvendinti realybėje? Štai keletas patarimų, kaip tai padaryti:

 

  • Šypsotis. Juokas prasideda nuo paprasčiausios šypsenos.

 

  • Atsipalaiduoti, išmokti atleisti ir paleisti. Gyvenimo ir įvykių nevertinti per daug rimtai. Tikrasis juokas yra spontaniška, nerūpestinga patirtis. Sudaryti gerų daiktų sąrašą savo gyvenime – tai puikus būdas pradėti mąstyti pozityviau ir atsipalaiduoti.

 

  • Bendrauti su linksmais žmonėmis. Leisti daugiau laiko su žmonėmis, kurie priverčia jus juoktis. Reikėtų rasti kažką savo gyvenime, kurio humoro jausmas patinka ir bendrauti su tais žmonėmis bei rasti progų skaniai pasijuokti dažniau. Ieškoti linksmų žmonių žaidžiant su gyvūnais ir vaikais. Pavyzdžiui, galima nusivesti šunį į parką, kur leidžiama keturkojams bėgioti be pavadėlių, apsilankyti kitose vietose, kur daug gyvūnų, pradėti žaisti kvailus žaidimus su vaikais – tai puikus būdas atsipalaiduoti ir pradėti daugiau juoktis.

 

  • Smagiai leisti laiką. Daugiau laiko leisti, darant dalykus, kurie atrodo smagūs ir linksmi. Pavyzdžiui, galima pasižiūrėti juokingą filmą ar paskaityti nuotaikingą knygą, apsilankyti komedijų šou, pasakoti anekdotus bei kitas trumpas juokingas istorijas, paprašyti žmonių, su kuriais bendraujate, pasidalyti smagiomis istorijomis.