PMS arba priešmenstruacinis sindromas veikia kiekvieną moterį kelias dienas prieš mėnesines ir dar keletą dienų po jų. Tai gali kelti didelį stresą, įtampą, todėl šiuo ypatingu laikotarpiu, moterims rekomenduojama praktikuoti sąmoningumo ugdymo meditaciją. Yra daug PMS simptomų nuo pilvo pūtimo, skausmų (spazmų), dirglumo, nerimo, o kartais net sunkios depresijos. Kartais jausmai ir emocijos gali būti neprognozuojami ir labai stiprūs! Merginos gali apsiverkti, regis, be jokios priežasties. Tada jos tampa dar pažeidžiamesnės, nebesugeba kontroliuoti savo emocijų, susikaupti darbe, bendravimas su aplinkiniais tampa labai sudėtingas. Štai keletas paprastų sąmoningumo ugdymo technikų, kurios padės pasijausti geriau šiuo delikačiu laikotarpiu!

 

PMS

Geri patarimai, kaip suvaldyti PMS:

 

  • Būti sąmoningoms. Rekomenduojama ne tik stebėti, bet užsirašinėti nemalonius PMS simptomus, patiriamus kas mėnesį. Jau po dviejų mėnesių dienoraščio apie priešmenstruacinį sindromą rašymo, labiau pažinsite savo ciklą ir, kas bei kada vyksta jūsų organizme. Supratus, kad nuotaika priklauso nuo PMS, galima tam pasiruošti, stebint savo neigiamas mintis bei jausmus. Dažniausiai psichoemocinės būklės pablogėjimą lemia fizinės priežastys, kurias galima panaikinti, rodant daugiau meilės sau. Galiausiai tokio ciklo dienoraščio vedimas gali padėti labiau suvokti savo kūną ir išvengti didelių netikėtumų.

 

  • Sąmoningai rinktis kitokį maistą. Jaučiant PMS labai dažnai merginos ir moterys yra linkusios palepinti save maistu, saldumynais. Dažniausiai per PMS geidžiama maisto, kuriame yra didelis druskos, angliavandenių, riebalų ir cukraus kiekis. Persivalgymas sukelia kaltės jausmą ir mažina savivertės jausmą. Sąmoningai valgant tokius produktus, išvengiama persivalgymo ir dėlto atsirandančio pilvo pūtimo bei depresinių nuotaikų. Sąmoningumo praktikų mokytojai pataria valgyti mėgaujantis kiekvienu kąsniu: lėtai ir atkreipiant į skonius, kurie atsiskleidžia burnoje, kvapus, tekstūrą, konsistenciją ir produkto išvaizdą. Sąmoningai valgant greičiau pasisotinama ir taip išvengiama persivalgymo.

 

  • Sąmoningai bendrauti. Fizinis diskomfortas gali būti labai varginantis, todėl šiuo metu labai svarbu išlikti neutraliems ir vengti konfliktų, neieškoti priekabių. Nurimti ir atkurti dvasinę pusiausvyrą gali padėti meditacija. Dažnai tai padeda nuraminti įsiaudrinusius hormonus. Neneikite to, kaip jaučiatės, būkite visada pasiruošusios atsiprašyti, pasielgusios neteisingai ar tiesiog per daug pasikarščiavusios. Rekomenduojama neslėpti nuo artimiausių žmonių, kad jus kamuoja priešmenstruacinis sindromas ir todėl jums reikia daugiau ramybės, laiko meditacijai ar tiesiog pabuvimui su savimi.

 

  • Skirti laiko sau. Labai svarbu prieš ir per mėnesines skirti bent šiek tiek kokybiško laiko sau. Kiekvienai tai gali būti kitoks laikas. Tačiau daugelis moterų tomis dienomis pailsi ir atsipalaiduoja, pagulėdamos ilgiau lovoje su karšto vandens šildykle, išsimaudžiusios po karštu dušu, paskaičiusios nuotaikingą knygą ar pažiūrėjusios seną gerą filmą. Rūpintis savimi ypač svarbu tuomet, kai esame pavargusios, nesveikuojame ar esame pernelyg emociškai dirglios. Laikas, skirtas sau, padeda pagerinti psichinę savijautą ir net mažina PMS simptomus.