Kai kurioms poroms kelias savaites būti užstrigus kartu santykinai mažoje erdvėje yra tarytum svajonės išsipildymas. Tačiau ne visos poros yra tokios. Saviizoliacija ilgainiui tokiems žmonėms gali pavirsti baisiausiu košmaru. Priversti laiką leisti namie žmonės beveik kraustosi iš proto. Baisu ir pagalvoti, kas bus toliau, jei karantinas užsitęs…

 

santykiai

Šiuo ypatingu metu žmonėms patariama laikytis socialinio atstumo, kartais net nepalikti namų, nebent dėl būtiniausių reikalų. Taigi, poros ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje nori nenori yra priverstos užsidaryti karantine kartu neapibrėžtam laikotarpiui. Jeigu nerimą ir stresą kelia tai, kokį poveikį jūsų santykiams turės koronaviruso pandemija, žinokite, kad tokie nesate vieni, o jūsų nervinė reakcija į priverstinį karantiną yra visiškai normali.

 

Kaip išsaugoti gerus santykius? Prie bet kokio staigaus pokyčio reikia laiko prisitaikyti, todėl šiuo metu, kai viskas supuolė vienu metu: COVID-19 pandemija, nuotolinis darbas iš namų ir buvimas su savo brangiausiuoju 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę, tai gali atrodyti nepakeliama. Be to, šiuo metu yra labai daug nežinios ir netikrumo dėl ateities; streso lygis yra labai aukštas. Todėl staiga atsiradusios aplinkybės, kai nuolat turite namuose leisti laiką su savo partneriu, jei prie to nebuvo pratę anksčiau, gali būti nemenkas iššūkis jūsų smegenims. Psichoterapeutai siūlo variantų, kaip padėti smegenims greičiau prisitaikyti prie šių pokyčių ir išvengti lėkščių daužymo namuose.

 

6 patarimai, kaip išsaugoti meilę karantino metu: 

 

  • Skirti laiko pabūti vienumoje. Visiems reikia laiko sau ir tai negali būti tik tas laikas, praleistas vonioje (tualete). Rekomenduojama skirti laiko pabūti vieniems: pakvėpuoti, masturbuotis, parašyti žinutę draugui, nusnūsti popietę ir pan. Labai svarbu skirti laiko tik sau. Galima suderinti su partneriu laiką, kurį kiekvienas skirsite savo asmeninėms reikmėms. Jums abiems reikia pabūti su savimi, kad pasikrautumėte teigiamos energijos ir nenorėtumėte vienas kitam iškabinti akių.

 

  • Sudaryti dienotvarkę. Daugelis žmonių dabai susiduria su sunkumais laikytis įprasto dienos grafiko, o tai labai apmaudu, nes dienotvarkė suteikia gyvenimui stabilumo, padeda įveikti nerimą ir depresiją. Patariama poroms prisėsti ir kartu susidaryti dienotvarkę, kad dienos turėtų kažkokią struktūrą ir galėtumėte jaustis tarsi gyventumėte normalų gyvenimą. Ypač tą padaryti rekomenduojama poroms, kurios pirmą kartą bando kartu dirbti namuose ir būti kartu vienoje patalpoje ilgiau nei paprastai. Galima nustatyti kelias pagrindines taisykles, kurios padėtų išvengti triukšmavimo ir vienas kito pertraukinėjimo.

 

  • Pakvėpuoti grynu oru. Nors daugelis iš mūsų priversti didžiąją laiko dalį leisti namuose, bet tai nereiškia, kad negalima išeiti į lauką ir apeiti kelis kvartalus, pasivažinėti dviračiu ar riedlente. Pabuvimas gryname ore padeda pagerinti savijautą ir net apsaugo nuo emocijų proveržio, kai staiga santykiai tampa įtempti. Mums, kaip žmonėms, reikia gryno oro. Tik reikia nepamiršti laikytis 2 metrų atstumo nuo kitų žmonių taisyklės, išėjus pasivaikščioti.

 

  • Neprarasti ryšio su išoriniu pasauliu. Vienas liūdniausių dalykų karantino metu yra tai, kad negalima lankyti draugų ir kitur gyvenančių šeimos narių. Pandemiją galima suvaldyti tik laikantis atstumo nuo kitų, nes tada sumažėja apsikrėtimo virusais rizika. Tačiau gyvename technologijų laikais, todėl nepamirškite bendrauti vieni su kitais. Neignoruoti santykių su kitais jums artimais ir brangiais žmonėmis, kurie nėra jūsų antroji pusė. Bent vienas ar du skambučiai per dieną brangiems žmonėms gali padėti išsaugoti psichinę sveikatą, sumažinti stresą ir nerimą.

 

  • Išmokti efektyvesnio bendravimo. Bendravimas yra labai svarbus įgūdis, bet jis tampa dar svarbesnis, kai su kažkuo tenka leisti 24 valandas per dieną, 7 dienas per savaitę. Reikia mokytis net teisingai konfliktuoti – tai reiškia būti empatiškesniu, nežeminti kito, neprasivardžiuoti, negėdinti. Reikia stengtis nebūti šiurkštiems ir tapti geriausia savo pačių versija, kad santykiai karantino metu būtų tenkinantys.

 

  • Išnaudoti laiką savo naudai. Jeigu jūs esate iš tų porų, kurios retai vienas kitą mato, dėl skirtingų darbo laiko ir pan., dabar yra geriausias laikas iš naujo atrasti tarpusavio ryšį. Yra daug variantų, kaip smagiai praleisti laiką su partneriu namie. Pavyzdžiui, galima kartu žaisti žaidimus; skirti laiko geriau vienas kitą pažinti; sudaryti sąrašus, ką norite kartu padaryti, apibraukite tuos dalykus, kuriuos galima padaryti, būnant namuose; mylėtis ir iš naujo atrasti vienas kito kūnus; atlikti vienas kitam masažą; pertvarkyti, valyti namus, perstumdyti baldus.