Tobulame pasaulyje visi žmonės būtų sveiki, stiprūs ir idealaus kūno sudėjimo. Taip pat jie visi dirbtų savo svajonių darbus, gautų didelį atlyginimą, turėtų tobulas antrąsias puses ir vaikus, kurie niekada nepyktų, nenervintų ir nesielgtų keistai. Deja, šis pasaulis ne toks. Toli gražu nepanašus į tobulą. Kai kurie dalykai ne visada priklauso nuo mūsų. Daugelis yra tokie užsiėmę, kad geriausiu atveju tiesiog džiaugiasi tuo, ką turi ir pamiršta pasirūpinti ar bent teikti pirmenybę sveikatai. Gyvenimas atrodo toks trumpas ir tiek mažai laiko, kad dar rasti papildomo laiko ir sveikai mitybai net ne visada norisi. Tačiau reikia, nes jei bus nesirūpinama savo sveikata, ji pati apie save primins ir tai padarys ne pačiu maloniausiu būdu.

 

vaisiai

Laiko niekada nebus per daug. Tačiau sveikos mitybos įpročiai nereikalauja labai daug laiko. Vienas svarbiausių dalykų, kalbant apie sveiką mitybą, tai mokėti pasirinkti sveikus užkandžius bei nepiktnaudžiauti maistu. Užkandžiams idealiai tinka džiovinti vaisiai, kuriuose yra esminių maistinių medžiagų, antioksidantų ir vitaminų.

 

Nors džiovinti vaisiai yra labai naudingi sveikatai ir turi daug vertingų medžiagų, reikėtų nepamiršti, kad jie yra ir gana kaloringi, nes netekę vandens tampa labai koncentruoti. Toks pats kiekis šviežių vaisių ar uogų turi mažiau kalorijų negu džiovintų (dehidratuotų). Pavyzdžiui, 100 g slyvų turi apie 46 kalorijas, o 100 g džiovintų slyvų – net 240 kalorijų!

 

19 priežasčių, kodėl džiovinti vaisiai yra geriausias užkandis:

 

  • Razinos – dietinių skaidulų šaltinis. Jos reguliuoja žarnyno veiklą ir padeda išvengti vidurių užkietėjimo.

 

  • Razinos padeda nuo mažakraujystės. Jose daug geležies, todėl yra rekomenduojamos kaip papildoma arba profilaktinė gydymo priemonė.

 

  • Razinos sveika širdžiai, nes turi daug kalio.

 

  • Razinose gausu antioksidantų, katechinų, kurie padeda šalinti laisvuosius radikalus iš organizmo.

 

  • Razinos suteikia energijos. Angliavandenių turtingos razinos greitai suteikia energijos, padeda atgauti jėgas, kai jų labiausiai reikia.

 

  • Datulės saugo nuo senėjimo. Datulės nuo seno garsėja kaip kraujo sudėtį gerinantis maisto produktas, padedantis išsaugoti jaunai ir sveikai atrodančią odą.

 

  • Datulėse gausu geležies. Šiuos džiovintus vaisius į kasdienį maisto racioną turėtų įtraukti tie, kurie kenčia nuo geležies stokos mažakraujystės. Datulės gali pakelti šio mineralo lygį kraujyje.

 

  • Datulės gerina nervų sistemos veiklą. Šiuose džiovintuose vaisiuose gausu kalio ir labai mažai natrio, o tai teigiamai veikia nervų sistemą.

 

  • Datulės žadina seksualumą. Tai vienas iš afrodiziakų produktų. Jos didina seksualinę ištvermę, suteikia jėgų ir energijos.

 

  • Datulės turi priešuždegiminių savybių. Datulėse daug magnio – mineralo, kuris mažina uždegimą. Magnis gali sumažinti širdies ir kraujagyslių bei kitų dėl uždegimo kylančių ligų riziką.

 

  • Džiovinti obuoliai naudingas, mažai kalorijų turintis užkandis, kuris gali padėti sumažinti „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje, numesti svorio ir išvengti širdies bei kraujagyslių ligų. Obuoliai turi mažą glikemijos indeksą, todėl tinka net sergantiems diabetu (nekelia cukraus lygio kraujyje). Džiovintų obuolių itin rekomenduojama valgyti moterims po menopauzės, nes jie gali bent šiek tiek sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

 

  • Džiovinti abrikosai turi 47 % rekomenduojamos vitamino A dienos normos, taip pat kalio, vitamino E ir vario (apie 100 g).

 

  • Džiovinti persikai nėra tokie populiarūs kaip džiovinti abrikosai, nors jie nemažiau naudingi. Mitybos specialistai apskaičiavo, kad maždaug 100 g džiovintų persikų yra 34 %vitamino A, 18 % geležies rekomenduojamos dienos normos, taip pat yra šiek tiek kalio, niacino bei vario.

 

  • Džiovintos slyvos yra gana kaloringos, todėl suteikia ilgai trunkantį sotumo jausmą. Jose yra riebaluose netirpių skaidulų, kurios šiek tiek laisvina vidurius. Džiovintos slyvos dar naudingos ir tuo, kad jose daug baltymų ir nemažai geležies.

 

  • Džiovintos figos taip pat turi vidurius laisvinantį poveikį. Juose yra daug svarbių organizmui mineralų: kalcio, magnio, kalio, mangano.

 

  • Džiovintos spanguolės dažniausiai būna saldintos cukrumi, tačiau vis tiek tai sveikesnis pasirinkimas nei šokoladukai ir bandelės. Tamsiai raudonos spalvos uogose yra daug naudingų maistinių medžiagų.

 

  • Džiovintos kriaušės – puikus vitaminų C, K, geležies ir vario šaltinis. Jas galima valgyti vienas arba jomis gardinti įvairias salotas, desertus, natūralų jogurtą ar kitus patiekalus.

 

  • Džiovinti pomidorai – ne saldus vaisius, tačiau naudingas sveikatai. Džiovintais pomidorais dažniausiai gardinamos picos, salotos ir kiti pikantiški patiekalai. Tačiau tai ne tik gardus maisto priedas. Džiovinti pomidorai padeda papildyti organizmo geležies, vitamino C, niacino, kalio, magnio, mangano atsargas.

 

  • Džiovintos ožerškio uogos laikomos ilgaamžiškumo paslaptimi. Turi daug vitamino C, kuris stiprina imuninę sistemą ir padeda apsisaugoti nuo infekcijų. Ilgai vartojant ožerškio uogos stiprina regėjimą, lėtina senėjimo procesus, greitina medžiagų apykaitą ir t. t.