Persikai – tai vieni sveikiausių užkandžių, kuriuos siūlo pati gamta. Ir ne tik todėl, kad jie labai skanūs. Iš Azijos kilę vaisiai, padengti švelniais pūkeliais, turi vitaminų A ir C, antioksidantų, kurie saugo nuo vėžio. Persikus galima valgyti vienus, dėti į kokteilius, desertus, pyragus ir kitus kepinius.

 

"mergina valgo persiką"

  • Persikuose gausu vitaminų A ir C, kurie padeda išlaikyti odą skaisčią ir sveiką. Vitaminas C – stiprus antioksidantas, naikinantis laisvuosius radikalus. Vitaminas A neleidžia odai prarasti drėgmės. Jei oda nėra jautri, persiko griežinėliu galima patrinti veido odą, vaisiuje esančios organinės rūgštys padės sumažinti raukšles ir panaikinti pigmentines dėmes.

 

  • Vienas persikas per dieną gali sumažinti plaučių, žarnyno ir burnos vėžio išsivystymo riziką. Persikuose yra fenolio rūgšties, kuri gali apsaugoti nuo krūtų vėžio išsivystymo. Rūgštis neutralizuoja pavojingas vėžines ląsteles, prieš joms išaugant ir paplintant visame organizme.

 

  • Reguliarus persikų vartojimas gali sumažinti širdies ligų atsiradimo riziką, padėti išvengti širdies priepuolių ir insulto. Taip pat padeda palaikyti normalų širdies ritmą ir kraujo spaudimą.

 

  • Persikai gali padėti sulieknėti. Juose ne tik yra daug vitamino C, bet ir tik 68 kalorijos! Jei svarstoma, kuo pakeisti nesveikus, saldžius užkandžius, persikai – bene geriausias pasirinkimas. Persikų galima dėti į avižinių dribsnių košę, jogurtą arba salotas. Patiekalams jis suteiks naują, įdomesnį skonį.

 

  • Ar žinojote, kad persikai gali pagerinti regėjimą? Iš egzotinių kraštų kilusiuose vaisiuose randama nemažai beta karoteno, kuris apsaugo akių tinklainę nuo kenksmingo laisvųjų radikalų poveikio ir sumažina geltonosios dėmės degeneracijos išsivystymo riziką. Karotenoidai apsaugo ir nuo kitų akių ligų – regėjimo susilpnėjimo prieblandoje (vištakumo) ir kataraktos.

 

  • Reguliuoja kraujo spaudimą. Persikuose randamos rūgštys mažina „blogojo“ ir didina „gerojo“ cholesterolio kiekį. Beta karotenas gerina kraujotaką. Kalis padeda palaikyti normalų kraujo spaudimą.

 

  • Kenčiantys nuo mažakraujystės taip pat turėtų dažniau valgyti persikų. Šie vaisiai skatina hemoglobino gamybą kraujotakoje, mažina nuovargį ir mieguistumą (būdingiausius mažakraujystės simptomus).

 

  • Persikai mažina uždegimą, paraudimą, patinimą ir sąnarių skausmus. Šiuos vaisius rekomenduojama įtraukti į mitybą, sergantiems artritu.

 

  • Persikuose gausu fluorido – mineralo, būtino sveikiems kaulams ir dantims. Fluoridas taip pat mažina ėduonies atsiradimo riziką, tad reikės rečiau lankytis odontologo kabinete. Be to, persikuose yra natūralaus cukraus, fruktozės, kuris yra sveikesnė alternatyva ir labiau tinka tiems, kurie skaičiuoja kiekvieną kaloriją.

 

  • Persikai gerina inkstų veiklą. Rytų kraštų medicinoje persikų arbata rekomenduojama kaip inkstus ir organizmą valanti priemonė. Gali padėti išvengti skrandžio opų. Padeda nuo virškinimo sutrikimų.