Apie 15 valandą tampa sunkiau susikaupti, produktyvumas krenta ir norisi užkandžiauti angliavandenių turinčio maistu. Po pietų daugelį apima mieguistumas. Smegenys kelis kartus per parą siunčia signalus, kad reikėtų eiti pogulio. Jei elementarios gudrybės kaip vandens gurkšnojimas arba apsiprausimas šaltu vandeniu nepadeda tapti žvalesniems, reikia atkreipti dėmesį į klaidas, kurias daugelis daro pietaudami ir stengti jų nebekartoti.

 

3 didžiausios klaidos, kurias darome pietaudami:

 

pietūs

  • Neturėjimas laiko papietauti. Teigiama, kad svarbiausias dienos valgymas yra per pusryčius. Realiai daugeliui žmonių svarbesni yra ne pusryčiai, bet būtent pietūs darbo dienos viduryje. Labai dažnai žmonės teisinasi, kad praleidžia pietus, nes „turi daug darbo“ arba „yra labai užsiėmę“. Tačiau darbo produktyvumas priklauso pastovaus ir ilgalaikio energijos tiekimo visą dieną. Nereikėtų stebėtis, kad praleidus pietus, bus sunkiau priimti sprendimus, pablogės nuotaika ir grės persivalgyti per vakarienę. Kiekvieną dieną susipakuoti pietus į darbą gali būti gana sudėtinga, tačiau tikrai verta tam skirti papildomai laiko. Svarbiausia neprarasti motyvacijos tai daryti. Pietums galima valgyti vakarienės likučius, iš anksto paruoštas salotas, visadalių grūdų krekerius ar sumuštinius. Pietus rekomenduojama padalyti į kelias dalis, kad būtų galima suvalgyti ne per vieną kartą.

 

  • Angliavandenių ribojimas. Salotas valgyti sveika. Tačiau norint išlikti energingiems vien jų nepakanka – reikia ir angliavandenių. Salotos suteikia trumpalaikį sotumo jausmą, todėl netrukus ranka vėl tiesiasi prie užkandžių, kurie greitai suteikia energijos. Deja, bet tokie užkandžiai retai būna sveiki, dažniausiai turintys daug cukraus (šokoladiniai batonėliai, sausainiai ir kt.). Smegenys angliavandenius naudoja kaip kurą, kuris naudojamas mokymuisi ir kitam intensyviam protiniam darbui. Įvairūs tyrimai parodė, kad tiek vaikai, tiek vyresnio amžiaus žmonės atliko geriau testus, kuriems reikėjo pasinaudoti atmintimi ir pažinimo funkcijomis, suvalgę angliavandenių, ypač sudėtinių, kurie lėtai išskiria energiją: visadalių grūdų, ankštinių bei kitų daržovių. Be to, gerai smegenų veiklai ir energijos lygiui būtini riebalai ir angliavandeniai. Subalansuotus pietus turėtų sudaryti skaidulos (pavyzdžiui, avinžirniai, rudieji ryžiai, bolivinės balandos), baltymai (pavyzdžiui, liesa mėsa ar žuvis, kiaušiniai, pupos ir riešutai), riebalai (pavyzdžiui, alyvuogių aliejus arba avokadas).

 

  • Valgymas prie darbo stalo. Prie darbo stalo valgantys žmonės atrodo labai pasišventę darbui, tačiau taip daryti nerekomenduojama ne tik todėl, kad maisto trupiniai užstringa klaviatūroje. Nesąmoningas valgymas, tikrinant elektroninį paštą, gali tapti blogu įpročiu, skatinančiu persivalgymą. Labai dažnai valgant prie darbo stalo net nepastebima, kiek apskritai suvalgoma ir prarandamas sotumo jausmas. Per pietus reikėtų nueiti nuo darbo stalo, o dar geriau išeiti pasivaikščioti į lauką. Tai padės pailsėti, suteiks daugiau pasitenkinimo maistu ir padės suvaldyti norą ką nors suvalgyti po pietų.