joga

  • Birželio 21-oji – tarptautinė jogos diena.

 

  • Žodis joga, išvertus iš sanskrito kalbos, reiškia „susijungimą, jungtį“.

 

  • Joga – tai dieviškoji praktika, kuri atsiskleidė išminčiams meditacijų metu.

 

  • Hinduistų mitologijoje pasakojama, kad dievas Šiva buvo laikomas Adi Guru arba pirmuoju jogos mokytoju.

 

  • Archeologai kai kuriose Indo slėnio civilizacijos vietovėse atrado figūrų piešinių, vaizduojančių jogos ir meditacijos pozas, todėl manoma, kad šios praktikos ištakos siekia seniausius laikus.

 

  • Amerikiečių rašytojas, natūralistas Henry Davidas Thoreau Vakaruose buvo vienas žinomiausių jogos praktikų. Joga susidomėjo perskaitęs hinduistų knygą „Manusmriti“. Laiške draugui 1849 metais H. D. Thoreau save pavadino jogu.

 

  • Joga – tai ne tik kasdien daroma mankšta, išjudinanti sąnarius, raumenis ir tempimo pratimai. Joga apima tris dalykus: skirtingos pozos, specialus kvėpavimas ir meditacija.

 

  • Kelios minutės jogos per dieną padeda atpalaiduoti kūną ir protą, sumažinti įtampą, kuri kaupiasi raumenyse ir nuraminti persidirbusias smegenis.

 

  • Joga ne tik padeda išsaugoti sveikus sąnarius, bet gali padėti ir nuo artrito. Tačiau reikia turėti omenyje, kad, darant jogą, visada reikia klausytis savo kūno ir keisti pozas, atsižvelgiant į fizinę būklę.

 

  • Kūne yra 8 energijos centrai arba „čakros“, per kurias žmogaus organizmas absorbuoja kosminę energiją. Joga padeda apvalyti čakras ir užtikrina, kad tekėtų pozityvi energija. Nuo uodegikaulio iki viršugalvio čakros vadinamas atitinkmai: Muladhara, Svadhišthana, Manipūra, Anahata, Višudha, Adžna, Bindu, Sahasrara.

 

  • Vienas Norvegijos tyrimas patvirtino, kad joga stiprina imuninę sistemą genetiniame lygmenyje.

 

  • Reguliari jogos praktika gali sumažinti potraukį nesveikiems produktams, išvengti persivalgymo ir emocinio valgymo. Vašingtono universiteto tyrime teigiama, kad joga sustiprina fizinius ir emocinius pojūčius, susijusius su valgymu.

 

  • Įrodyta, kad jogos praktikavimas gali pagerinti santykius. Atsipalaidavęs, laimingas ir patenkintas protas yra labiau prisitaikęs palaikyti bet kokius santykius (tiek profesinius, tiek asmeninius).

 

  • Joga gerina širdies ir kraujagyslių sveikatą, mažina širdies ligų riziką. Tačiau asmenys, kenčiantys nuo širdies sutrikimų, turėti pasitarti su gydytoju prieš pradėdami praktikuoti jogą ir apie savo sveikatos būklę turėtų informuoti jogos mokytoją.

 

  • 2002 metais Niujorke pradėta praktikuoti nauja jogos rūšis, doga, padedanti atkurti ryšį su šunimis. Gyvūnai naudojami kaip atrama savininkams, taip pat ir jie patys gali daryti lengvus tempimo pratimus.

 

  • Joga yra idealus ir nerizikingas būdas mesti svorį. Saulės pasveikinimas (surya namaskar) ir ritmiškas greitas kvėpavimas (kapalbhati pranayama) yra ypač efektyvūs pratimai, padedantys sulieknėti.

 

  • 2013 metais atliktas amerikiečių tyrimas teigia, kad jogos terapija gali būti naudinga žmonėms, kenčiantiems nuo depresijos, šizofrenijos ir kitų psichikos sutrikimų. Kiti tyrimai pademonstravo jogos veiksmingumą kaip papildoma terapija, skirtą mažinti abstinencijos simptomus ir pagerinti socialinius įgūdžius.

 

  • Kalifornijos universiteto gamtos mokslų instituto tyrimas parodė, kad žmonės, kenčiantys nuo obsesnio kompulsinio sutrikimo, pastebėjo žymų skirtumą, kai reguliariai pradėjo praktikuoti Kundalini jogą.

 

  • Reguliari joga yra geriausias vaistas nuo miego sutrikimų. Harvardo medicinos mokyklos tyrimas parodė, kad 8 savaičių kasdienės jogos praktikos pagerino miego kokybę tiems, kuriuos vargina nemiga.

 

  • Kadangi atliekant jogos pratimus reikia kontroliuoti raumenų judesius ir tempti kūną, pozos skatina kraujotaką į skirtingus organus. Rezultatas – pagerėjęs seksualinis gyvenimas, daugiau pasitikėjimo savimi tiek vyrams, tiek moterims.

 

  • Joga gali suteikti palengvėjimą tiems, kuriuos vargina migrena. Knygos „Migraine Solution“, kurios bendraautorius yra dr. Paulas B. Rizzoli, teigia, kad po trijų mėnesių jogos praktikavimo sergantieji rečiau karščiavo, o migrenos priepuoliai tapo nebe tokie skausmingi.

 

  • 2006 metais „Journal of Research in Health Sciences“ Irano tyrėjai nustatė, kad trys jogos pozos (kobra, katė ir žuvis) padeda sumažinti menstruacijų spazmus.

 

  • Jogos pozos stimuliuoja reguliarų hormonų išsiskyrimą iš endokrininių liaukų, todėl gerina fizinę ir emocinę savijautą.

 

  • Joga mažina stresą ir gerina endokrininės sistemos veiklą (kiaušidžių ir sėklidžių), todėl daug gydytojų rekomenduoja poroms, norinčioms susilaukti vaikų, ją praktikuoti.

 

  • Stiprindama stuburą, tonizuodama raumenis, gerindama širdies ir kraujagyslių veiklą, reguliuodama hormonų išsiskyrimą ir šalindama toksinus iš organizmo, reguliari jogos praktika padeda sulėtinti kūno senėjimo procesus.

 

  • Joga gali padėti įveikti pagirias. Tam tikros pozos (žuvis, stovėjimas ant pečių, plūgas) suaktyvina skydliaukę ir padeda greičiau atgauti jėgas.