Kalėdas dauguma nori pasitikti pačios geriausios fizinės formos. Pavyzdžiui, numetus bent 3 – 4 kg per savaitę, kad kalėdiniame vakarėlyje galėtumėte sublizgėti ir sulauktumėte begalės komplimentų, kad puikiai atradote. Kaip tai padaryti, jei iki didžiųjų metų švenčių liko tik šiek tiek daugiau nei viena savaitė?

 

suliekneti

Geri patarimai, kaip numesti svorio iki Kalėdų:

 

  • Viskas prasideda nuo vandens. Visų pirma svarbu suprasti, kad per savaitę vargu, ar atsikratysite papildomų riebalų. Viskas, ką per tokį trumpą laiką, galima padaryti – tai pašalinti vandens perteklių iš organizmo. Stebėtina, kad apskritai yra toks dalykas kaip vandens perteklius organizme, kai nuolat girdime dehidratacijos pavojų ir poreikį drėkinti plaukus ir odą. Tačiau svarbu, kur tiksliai organizme kaupiasi skysčiai. Gerai, jei jie cirkuliuoja kraujyje, bet blogai, jei tarpląsteliniuose audiniuose – tada vandens perteklius sukelia edemą, papildomus centimetrus ir riebalų klostes ant pilvo. Paradoksalu, bet skysčių kaupimasis reiškia, kad geriate per mažai vandens. Individualų vandens kiekį galima apskaičiuoti pagal formulę: kūno svorį reikia padauginti iš 0,30. Taigi, žmogus, sveriantis 70 kg per dieną turėtų išgerti 70 x 0,30 = 2100 ml vandens. Norint išvengti skysčių netekimo rekomenduojama iš dienos valgiaraščio išbraukti tokius maisto produktus kaip traškučiai, sūdyti žemės riešutai, marinuoti ir rauginti produktai (rauginti kopūstai ir agurkai), rūkyta dešra ir žuvis, sojų padažas, kečupas, bandelės, pyragai, sultys iš pakelių.

 

  • Įvertinti kalorijas. Norintiems numesti svorio dažniausiai patariama sumažinti kalorijų suvartojimą. Tačiau svarbu ne tik, kiek kalorijų suvartojama, bet ir kaip jos suvartojamos. Jeigu staiga atsisakoma angliavandenių arba riebalų, gali kilti rimtų sveikatos problemų. Rekomenduojama išlaikyti baltymų, angliavandenių ir riebalų pusiausvyrą ir rinktis tokius produktus, kurie yra lengviau įsisavinami. Baltymai: kiaušiniai, varškė, jogurtas, neriebi žuvis, vištienos ir kalakutienos filė. Riebalai: alyvuogių aliejus, riešutai. Angliavandeniai: kruopos, žirniai, pupelės.

 

  • Atsižvelgti į maisto produktų proporcijas lėkštėje. Norint, kad svoris ne tik greitai kristų, bet ir nepakenktų sveikatai, reikia, kad dienos valgiaraštyje netrūktų vitaminų ir mineralų. Idealiu atveju turėtų būti 2 – 3 pagrindiniai valgymai per dieną (pavyzdžiui, pusryčiai ir pietūs). Vienas dienos valgis turėtų tilpti į vieną lėkštę ir turėtų atrodyti taip: pusė lėkštės turėtų sudaryti žalios daržovės, ketvirtadalį lėkštės turėtų sudaryti viso grūdo produktai, antrą lėkštės ketvirtadalį turėtų sudaryti naudingi baltymai. Keptą maistą pakeisti virtu, troškintu. Didelėse, orkaitėje keptose bulvėse yra 220 kcal ir 1 g riebalų, o keptose aliejuje bulvėse yra 700 kcal ir 30 g riebalų. Rekomenduojama valgyti po nedaug 5 – 6 kartus per dieną. Pertraukų metu tarp valgymų skrandyje išsiskiria hormonas ghrelinas, kuris sukelia ir sustiprina alkį. Kuo mažesnė pertrauka, tuo mažesnė ghrelino koncentracija. Prieš valgį išgerkite stiklinę vandens. Po valgio galima gerti tik po valandos.