Kaip išvengti mitybos klaidų atostogų metu ir nepriaugti svorio? Eilinę dieną viskas vyksta taip, kaip visada. Pusryčiai, pietūs, vakarienė ir užkandžiai vienodu laiku, kasdien daugmaž panašios energinės vertės. Lengva laikytis mitybos rutinos. Per atostogas daugelis žmonių leidžia sau labiau atsipalaiduoti, valgyti nereguliariai, dažniau užkandžiauti. Ypač apsilankius dar neregėtuose kraštuose vilioja išbandyti tradicinius valgius. Be to, kai kuriuose viešojo maitinimo įstaigose patiekiamos didžiulės skanaus maisto porcijos, regis, kaip tik skatina persivalgymą. O jeigu dar nusprendėte, kad šiais metais esate verti poilsinės, o ne pažintinės kelionės, tai svarstyklių rodyklės garantuotai rodys keliais kilogramais didesnį svorį nei prieš atostogas. Juk ir judėti poilsinėse kelionėse nereikia labai daug.

 

dieta

Buvo atlikta apklausa JAV, kuri parodė, kad 36 procentai amerikiečių pradeda laikytis dietos prieš atostogas ir trečdalis respondentų dietos laikosi, grįžę namo iš atostogų, rašo doctoroz.com. Atostogos neturėtų tapti persivalgymo fiesta ir proga valgyti nesveiką maistą. Laikantis atostogų mitybos plano, bus lengviau nenusižengti mitybos taisyklėms.

 

Prieš išvykstant atostogų

 

  • Atostogoms reikia sąmoningai pasiruošti, norint, kad jos iš tikrųjų būtų sveikos ir atpalaiduojančios.
  • Pasidomėti apie vietą, kurioje teks apsistoti ir kokie ten patogumai. Atkreipti dėmesį, ar viešbutyje yra sporto salė ir galimybė pasirinkti sveikus pusryčius. Sužinoti, kokių pagundų ten gali kilti: pavyzdžiui, ar viešbutyje įrengtas saldumynų ir kitų užkandžių automatas. Žinant, kas laukia, lengviau pasiruošti psichologiškai valios išbandymams.
  • Suplanuoti dienotvarkę, į kurią įtraukti kasdienę mankštą ar bet kokį kitą sportą. Nuspręsti, kiek laiko kasdien bus skiriama aktyviai veiklai ir kokių pasiekimų tikimasi šioje srityje.
  • Į kelionę ar skrydį lėktuvu pasiimti namuose ruoštų, sveikų užkandžių. Kelionėse dažnai kyla pagundų valgyti greitą maistą ir pusfabrikačius, kuriuose daug druskos, riebalų ir konservantų. Sveikesnė alternatyva būtų namie gaminti užkandžiai, taip pat įvairūs riešutai, švieži ir džiovinti vaisiai bei pilno grūdo duonos gaminiai.

 

Per atostogas

 

  • Valgyti vietiniuose restoranuose, o ne tuose, kurie turi padalinių visame pasaulyje. Vietiniuose restoranuose paprastai patiekalai gaminami iš šviežių, vietinių produktų, todėl juose dažniausiai yra mažiau konservantų, druskos ir riebalų. Be to, tai juk unikali galimybė paragauti kitokių nei įprastai patiekalų ir patirti naujų įspūdžių.
  • Pasinaudoti viešbučių teikiamomis paslaugomis. Užsukti į viešbutyje esantį sporto klubą, kuriame ne tik žiūrėti, bet ir pasportuoti. Ilgai pasivaikščioti paplūdimio pakrante ar užsiimti kita aktyvia, fizine veikla.
  • Judėti visą dieną. Įžymių vietų apžiūrėti eiti pėsčiomis, o ne važiuoti turistiniu autobusu. Apsiauti patogiais batais ir pasivaikščioti arba pabėgioti pagrindinėmis miesto gatvėmis. Vaikščioti pėsčiomis – tai geriausias būdas pažinti miestą ir pažvelgti į jį vietinių gyventojų akimis. Be to, ši veikla degina kalorijas ir mankština raumenis.
  • Atostogų metu galima leisti sau šiek tiek daugiau nei paprastai, tačiau neprarasti saiko jausmo, valgant desertus ar vartojant alkoholinius gėrimus.

 

Po atostogų

 

  • Būti nuosekliam. Namie nepulti iškart laikytis griežtos dietos ar pernelyg intensyviai sportuoti. Nereikia savęs bausti už tai, kad leidote sau šiek atsipalaiduoti ir pasilepinti.
  • Susitaikyti, atleisti ir judėti toliau. Atleisti visas mažytes nuodėmes, padarytas atostogų metu, ir pamažu grįžti į įprastą gyvenimo ritmą, kuris pagrįstas sveika mityba bei sportu. Pernelyg save verčiant ką nors daryti, labai lengva prarasti motyvaciją, metant svorį. Juk, sutikite, optimistiški žmonės, mylintys save, gerų rezultatų pasiekia kur kas dažniau ir, ko gero, greičiau!