Sėkmė gyvenime priklauso nuo aprangos
2014-06-26 14:04Dažnai sakoma, kad apranga pakeičia žmogų ne tik išoriškai, bet ir viduje. Tinkami drabužiai gali padėti kopti karjeros laiptais, mokytis, jaustis viršesniu už kitus, įgyti lyderio savybių.
Tikriausiai nuo tada, kai atsirado pirmieji drabužiai ir atsirado noras turėti juos išskirtinius. Papuošalus, amuletus nešiojo jau pirmykščiai žmonės. Dabar apranga – tai statuso simbolis, būdas daryti poveikį kitiems, sužavėti, nustebinti ir priblokšti. Apranga formuoja teigiamą arba neigiamą nuomonę apie ją dėvintį asmenį. Tai, kaip mus vertina kiti žmonės, priklauso nuo išvaizdos. Tačiau tai nevienintelė priežastis sekti madą ar ieškoti originalių sprendimų. Nuo drabužių priklauso tai, kaip mes suvokiame ir vertiname save.
Amerikiečiai atliko eksperimentą, kurio metu dalyviai turėjo spręsti matematinius užduotis. Kai kurie iš respondentų į eksperimentą atėjo vilkėdami megztinius, kiti – maudymosi kostiumėlius. Moterys, kurios atėjo apsirengusios paplūdimio drabužiais, sunkiau susikaupdavo, jautėsi nejaukiai, todėl rezultatai buvo prastesni.
Kiti eksperimentai taip pat atskleidė gerai žinomą tiesą, kad moterims labiau pasitikėti savimi padeda įvaizdžio pakeitimas, pavyzdžiui, pasinaudojimas profesionalaus stilisto paslaugomis, apsilankymas grožio salone, kokybiškos kosmetikos naudojimas, ryškūs lūpų dažai, bateliai aukštais kulnais, įspūdinga vakarinė suknelė, įdegis, depiliacija, švelni ir lygi oda, nauji, prabangūs kvepalai… Vyrai, norėdami labiau pasitikėti savo jėgomis, pradeda labiau rūpintis savo šypsena, pasidaro stilingą šukuoseną ir (arba) neįprastai skutasi ūsus bei barzdą.
Įprasta manyti, kad žmonės nori gerai atrodyti, trokšdami padaryti gerą įspūdį kitiems žmonėms. Tačiau yra šiek tiek kitaip. Pirmiausiai mes siekiame gerai atrodyti sau patiems. Kai atvaizdas veidrody tenkina, tai ir pasitikėjimas savo jėgomis būna didesnis. Apsirengę brangiu kostiumu, regis, be jokių pastangų jaučiamės it lyderiai, užsirišę kaklajuostę – intelektualai, apsivilkę žymių mados namų marškinius ar suknelę – ypatingai patrauklūs priešingai lyčiai.
Įvairios apklausos taip pat atskleidė ir tikriausiai daugelis žmonių paliudytų, kad spintoje nuolatos dėvimi tik maždaug apie 10 procentų drabužių. Ir tai ne tokie rūbai, kurie netinka, bet kurie intuityviai laikomi prastesniais.
Į tai atsižvelgdamos kai kurios bendrovės sukūrė aprangos kodą. Pastebėta, kad net jei darbuotojas nedirba tiesiogiai su klientais (pavyzdžiui, banke), jo darbas bus našesnis, jei jį atliks apsirengęs verslo drabužiais, o ne su džinsais ir marškinėliais.
Siųsdami pakvietimus į įvairius renginius ar šventes pavieniai asmenys ar įstaigos būtinai parašo, kad aprangos kodas oficialus, vakarinis, kasdienis ir t. t. Pavyzdžiui, smokingas ir kokteilinė suknelė svečiams pobūvyje savaime padės pasijusti iškilmingiau.
Dažnai manoma, kad yra tokių žmonių, kurie negali susirasti gyvenimo partnerio ar darbo, nes rengiasi per pigiai ar per prastai. Tiesa yra ta, kad žmonės kreipia dėmesį ne į tai, ką asmuo dėvi, bet į tai, kaip jis tai dėvi. Per daug laisvas drabužių stilius gali rodyti nepageidaujamą familiarumą, pigūs švarkai varžo judesius, todėl tokie vyrai moterims atrodo nepasitikintys savimi, kamuojami įvairių kompleksų.
Žinoma, yra žmonių, kurie mažai kreipia dėmesio į savo išvaizdą, tačiau ne į asmeninį gyvenimą. Tokiu atveju nėra jokios problemos. Tačiau pajutus, kad kurioje nors gyvenimo srityje galėtų geriau sektis, verta bent šiek paeksperimentuoti su išvaizda. Pavyzdžiui, pakeisti šukuoseną, makiažą, nusipirkti kitokių drabužių, išbandyti kosmetines procedūras ir panašiai. Tuomet, kai šiek tiek pasikeisite, paklauskite savęs, kaip jaučiatės. Pasistenkite prisiminti ir išsaugoti tą jausmą, kad apsirengę kitais drabužiais vis tiek jaustumėtės ir atrodytumėte puikiai. Tada ir su paprastais drabužiais būsite sėkmingi darbuose, asmeniniuose santykiuose ir kitur.
Nėra vienareikšmio atsakymo, kokia apranga padaro sėkmingu. Galbūt kartais labiau tiktų brandus, elegantiškas stilius, kartais reikėtų šiek tiek ekstravagancijos ir prabangių aksesuarų.