Pasaulis kraustosi iš proto dėl mitybos. Kiekvienais metais išpopuliarėja 1 – 2 naujos dietos, tampa madinga valgyti tam tikrus produktus. Štai, kokios mitybos kryptys prognozuojamos 2017 metais.

 

7 ryškiausios 2017 metų mitybos tendencijos:

 

dietos

  • Bjauri produkcija. Vis daugiau šiuolaikinių vartotojų, rinkdamiesi maisto produktus, galvoja ne tik apie tai, ar jie naudingi jų kūnui, bet ir apie tai, ar jų gamyba, auginimas nekenkia aplinkai. Bjauri produkcija – tai kitaip tariant ne prekinės išvaizdos maisto produktai (deformuoti obuoliai, sulinkusios morkos). Tokie produktai neretai keliauja tiesiai į sąvartynus ir taip dar labiau didina maisto švaistymo problemą.

 

  • Maistui naudojami stiebai ir šaknys. Manoma, kad šiais metais pasaulyje taps populiaru maistui naudoti ne tik pačius vaisius ar daržoves, bet ir jų dalis, kurios iki šiol nebuvo dažnai naudojamos maistui: stiebai, šaknys. Nereikėtų iš karto pradėti raukyti nosies: produktai su visomis dalimis gali būti skanūs, jeigu tinkamai paruošti.

 

  • Jūros dumbliai ir kiti neįprasti žalumynai. Pasaulyje jau prekiaujama jūros dumblių traškučiais. Jūrų dumbliai, pasižymintys umami skoniu, dabar dedami į sriubas, padažus, aliejaus ir prieskonių mišinius.

 

  • Auksinė latės kava. Įprasta latė 2017 metais gardinama ciberžole, kokosų aliejumi, imbieru, juodaisiais pipirais, cinamonu, medumi ir nesaldintu augaliniu pienu. Žmonės vis labiau domėsis maisto produktais ir prieskoniais, kurie mažina uždegimą.

 

  • Senoviniai grūdai, apie kuriuos dar nesate girdėję. Bolivinės balandos (kynva), kvietinės kruopos (it. Farro), posmilgių kruopos (Teff). Pastarosios kruopos turi daugiau baltymų ir skaidulų negu kiti grūdai. Taip pat daug baltymų turi sorgų kruopos, kurių skonis kiek primena Izraelio gyventojų pamėgtą kuskusą.

 

  • Atsiras daugiau makaronų rūšių. Vis populiaresni taps ne tik baltų miltų makaronai, bet ir cukinijų makaronai, lęšių ir bolivinių balandų miltų makaronai.

 

  • Kokosų miltai. 2017 metais turėtų išpopuliarėti kokosų miltai. Tai bus puiki alternatyva baltiems miltams, nes jie neturi glitimo, nemažai baltymų, skaidulų. Kokosų miltai lengviau virškinami negu balti miltai.