Pasaulyje sukurta tūkstančiai įvairiausių dietų, preparatų, padedančių lieknėti, organizmą valančių vaistažolių mišinių. Ilgalaikiai mokslo tyrimai ir praktika rodo, kad geriausia svorio atsikratyti jungiant įvairius būdus. Žymiausi pasaulio sveikatos ir mitybos specialistai sudarė sąrašą patarimų, kuriuos privalo žinoti kiekvienas žmogus, norintis atsikratyti antsvorio ir nepakenkti savo sveikatai.

 

dietos

  • Būtinai valgyti pusryčius. Rytinis maistas suteikia organizmui energijos, yra greičiau virškinamas, o maisto medžiagos geriau įsisavinamos.

 

  • Ilgai kramtyti maistą. Alkanas žmogus stengiasi kuo labiau pasisotinti, greitai suvalgydamas kuo daugiau maisto. Dideli maisto kąsniai sunkina virškinimą, gali sukelti skrandžio skausmus, sunkumo jausmą, todėl specialistai pataria labai gerai sukramtyti maistą. Lėtai kramtydami ne tik geriau pajuntame maisto skonį, bet ir greičiau pasisotiname, neapsunkindami virškinimo.

 

  • Sportuojant trumpai pailsėti. Fitneso trenerių teigimu, darydami ne ilgesnes kaip 30 sek. trukmės pertraukėles tarp pratimų serijų sudeginame daugiau kalorijų.

 

  • Susilaikyti nuo naktinių užkandžių. Teiginys, kad reikėtų nevalgyti nuo 18 val., nėra visiškai teisingas. Vengti užkandžių reikėtų likus trim valandoms iki nakties miego, nes kai miegame, medžiagų apykaita sulėtėja, organizmui reikia kur kas mažiau energijos, o per dieną sukauptos kalorijos virsta riebalais.

 

  • Naudoti papildomus svarmenis. Treniruočių metu, atliekant pratimus kojų raumenims ar pilvo presui stiprinti, patariama papildomai naudoti svarmenis rankoms. Kompleksinis raumenų grupių treniravimas dar labiau skatina medžiagų apykaitą.

 

  • Pajusti alkį. Dietologai pataria prieš kiekvieną užkandį ar desertą išsiaiškinti, ar išties jaučiamas alkis, ar tiesiog norisi užkandžiauti, nes prieš akis – gardus kąsnis.

 

  • Gerai pailsėti. Kas naktį būtina miegoti 7–8 val., kad organizmas pailsėtų. Jei miegosime trumpiau, organizme gali padaugėti apetitą skatinančių hormonų. Nuvargusiam organizmui reikia daugiau energijos, todėl jaučiamas stiprus alkio jausmas.

 

  • Gamintis pietus. 2012-siais dietologų atliktų tyrimų duomenimis, žmonės, įpratę pietauti kavinėse ar restoranuose, yra labiau linkę stambėti negu tie, kurie valgo namie ruoštus pietus ar priešpiečius.

 

  • Siekti tikslo. Mitybos specialistų teigimu, lengviau tramdyti alkį ir norą užkandžiauti, kai žmogus turi užsibrėžęs tam tikrą tikslą, tarkim, per savaitę atsikratyti 2 kg.

 

  • Pradėti nuo salotų. Pietūs arba vakarienė turėtų prasidėti nuo didelės lėkštės gausios. Kuo labiau žmogus pasisotins salotomis, tuo mažiau suvalgys pagrindinio patiekalo, kuris dažniausiai būna kur kas kaloringesnis ir riebesnis.

 

  • Stebėti savo kūno masę. Amerikos svorio stebėtojų asociacijos duomenimis, žmonės, kurie sveriasi bent du kartus per savaitę, 66% labiau rūpinasi savo mityba negu tie, kurie sveriasi kartą per ketvirtį ar pusmetį.

 

  • Fotografuotis. Žmonėms, siekiantiems atsikratyti antsvorio, patariama nuolatos fotografuoti progresą. Galimybė palyginti vaizdą prieš ir po veikia kaip geriausia motyvacija.

 

  • Nusiteikti. Neverta apgaudinėti savęs, kad laikydamiesi dietos ir derindami maistą nejaučiate diskomforto. Jei iš anksto nusiteiksite, kad atsisakyti senų mitybos įpročių bus sudėtinga ir reikalaus ypatingos valios, žengsite pirmąjį žingsnį į sėkmę.

 

  • Pasilepinti laisvadieniu. Dauguma dietų trunka tam tikrą laiką. Pasibaigus dietos periodui žmogui rekomenduojama pasilepinti laisvadieniu, kurio metu galima pasmaguriauti šokoladiniu desertu ar jautienos išpjovos kepsniu, tačiau labai svarbu nepersivalgyti.

 

  • Užsirašinėti. Tyrimų duomenimis, žmonės, kurie nuolat tiksliai užsirašo, ką ir kada valgė, per mėnesį atsikrato vidutiniškai 4 kg daugiau svorio negu tie, kurie vadovaujasi savo atmintimi.

 

  • Išnaudoti namų ruošą. Tvarkytis namus gali būti puikiausia treniruotė. Užuot naudojęsi dulkių siurbliu, galite išplauti grindis, indus plauti rankomis, o ne indaplove, dažniau valyti veidrodžius, langus, susitvarkyti spintas, drabužines, kasryt pasikloti lovą, lyginti skalbinius.

 

  • Eiti apsipirkti tik sotiems. Ne tik dietologai, bet ir ekonomistai pataria eiti į maisto parduotuves sočiai pavalgiusiems, be to, iš anksto susidaryti pirkinių sąrašą. Tada išvengsite neplanuotų pirkinių, lengviau atsispirsite pagundoms nusipirkti greitų užkandžių ar pusfabrikačių.

 

  • Negerti gazuotų gėrimų. Angliarūgštės prisotinti gaivieji gėrimai lėtina medžiagų apykaitą, todėl rekomenduojama juos pakeisti mineraliniu vandeniu, arbata arba natūraliomis sultimis.

 

  • Naudoti obuolio testą. Kai žmogus negali suprasti, ar jaučiasi alkanas, patariama suvalgyti obuolį. Jei nesinori obuolio, vadinasi, tai ne alkis.

 

  • Pasivaikščioti. Po kiekvieno valgio ar užkandžio patariama pasivaikščioti bent 10 min. Toks įprotis padėtų sudeginti apie 100 kcal.