Greitasis maistas kainuoja santykinai nedaug ir yra skanus, bet neigiamas tokios mitybos poveikis trunka daug ilgiau, negu reikia, norint nueiti iki prekybos tokiu maisto vietos ir jo suvalgymo. Iš tiesų padariniai gali likti visam gyvenimui. Tokiame maiste gausu kalorijų, riebalų, cholesterolio, druskos ir cukraus, bet mažai vitaminų, mineralų ir kitų naudingų sveikatai medžiagų, net tuose greitojo maisto patiekaluose, kurie laikomi šiek tiek sveikesniais. Dažnai valgant tokį maistą netrukus pradeda trūkti įvairių naudingų maistinių medžiagų, gali pradėti augti svoris, prasidėti įvairios lėtinės ligos ir sutrumpėti gyvenimo trukmė.

 

greitmaistis

14 sutrikimų, kuriuos sukelia greitasis maistas:

 

  • Galvos skausmas. Valgant maistą, turintį daug natrio (druskos) (toks dažniausiai ir yra greitasis maistas) gali padidėti rizika, kad prasidės galvos skausmas, migrena.

 

  • Depresija. Greitojo maisto ir perdirbto maisto (pusfabrikačių) vartojimas didina riziką susirgti depresija.

 

  • Aknė. Angliavandeniai, o ne riebalai, gali sukelti aknę. Daug angliavandenių turintis greitasis maistas (gruzdintos bulvytės, mėsainių bandelės, bulvių traškučiai) gali sukelti aknės paūmėjimą (spuogų atsiradimą).

 

  • Dantų problemos. Angliavandeniai ir cukrus greitajame maiste skatina rūgščių išsiskyrimą, kurie gali naikinti dantų emalį. Dėlto gali atsirasti skylučių dantyse (dantų ėduonis).

 

  • Širdies priepuolis arba insultas. Padidėjęs cholesterolis ir aukštas kraujo spaudimas yra du pagrindiniai rizikos veiksniai, sukeliantys širdies ligas ir insultą.

 

  • Aukštas cholesterolis. Riebaluose gruzdintame maiste yra labai daug transriebalų. Šie riebalai žinomi kaip keliantys MTL „blogojo“ cholesterolio lygį.

 

  • Dusulys. Papildomos kalorijos gali virsti į papildomus kilogramus. Jeigu nesportuojama, kalorijų perteklius per dieną neišeikvojamas ir atsiranda nutukimo rizika. Dėl antsvorio ir nutukimo kyla dusulys, atsiranda švokštimas, net jei užsiimama labai mažo intensyvumo fizine veikla.

 

  • Aukštas kraujo spaudimas. Greitajame maiste paprastai yra labai didelis druskos kiekis, kuris gali pakelti kraujo spaudimą ir pabloginti jau esančių širdies sutrikimų, įskaitant stazinį širdies nepakankamumą, būklę.

 

  • Svorio augimas. Net jei jums atrodo, kad iš esmės maitinatės visai sveikai, jūs vis tiek galite nevisiškai tiksliai įvertinti, kiek iš tikrųjų kalorijų suvartojate. Dėlto galite, jūsų nuomone, nei iš šio, nei iš to, priaugti svorio.

 

  • Staigūs cukraus šuoliai. Greitasis maistas yra pilnas angliavandenių, kurie gali sukelti dažnus ir staigius cukraus šuolius. Tai gali pakeisti kūno natūralų atsaką į insuliną.

 

  • Papildomos kalorijos. Žmonės, kurie valgo greitojo maisto restoranuose, yra linkę suvartoti 180 – 190 kalorijų daugiau negu tie, kurie renkasi valgyti namie gamintą maistą arba lėto maisto filosofiją propaguojančiose viešojo maitinimo įstaigose.

 

  • Atsparumas insulinui. Greitasis maistas gali sukelti dažnus insulino šuolius. Ilgainiui tai gali sukelti atsparumą insulinui ir II tipo diabetą.

 

  • Pilvo pūtimas ir tinimas. Kūnas gali sulaikyti vandenį, jei valgoma per daug natrio (druskos), todėl žmogus atrodo patinęs, vargina pilvo pūtinas, padidėja svoris.

 

  • Nusilpusi imuninė sistema. Bonos universitete (Vokietija) neseniai buvo atliktas tyrimas parodęs, kad tipinė Vakarų pasaulio piliečio dieta (daug raudonos mėsos, cukraus, sočiųjų riebalų ir ne per daugiausiai skaidulų, iš esmės atitinkanti tai, kad yra greitajame maiste) gali silpninti imunitetą ir sukelti uždegimą.