Šiais laikais atsparumas antibiotikams yra labai didelė problema ir rimta grėsmė visuomenės sveikatai, todėl apie tai būtina kalbėti ir didinti žmonių supratingumą apie antibiotikų vartojimą ir galimas to pasekmes, jeigu jų vartojama per daug arba jų vartojama tada, kai iš tiesų jų nė nereikia. Atsparumo antibiotikams galima išvengti ir štai keletas patarimų, kaip tai padaryti.

 

antibiotikai

10 dalykų, kuriuos reikėtų žinoti apie atsparumą antibiotikams:

 

  • Pasiskiepyti. Galima išvengti daugumos bakterinių ir virusinių infekcijų pasiskiepijus.

 

  • Neprašyti gydytojo išrašyti antibiotikų. Atsiminti, kad daugumą peršalimo ligų sukelia virusai, kurie nereaguoja į gydymą antibiotikais.

 

  • Paklausti gydytojo, ar tikrai jums reikia antibiotikų. Net, jeigu gydytojas paskyrė vartoti antibiotikus, verta įsitikinti, ar tikrai šiuos vaistus yra būtina vartoti.

 

  • Rinktis maisto produktus be antibiotikų. Tai gali padėti sumažinti riziką, kad jūsų organizmą puolančios bakterijos ilgainiui taps atsparios antibiotikams ir sumažins riziką, kad antibiotikams atsparios bakterijos iš gyvulių bus perduodamos žmogui.

 

  • Gaminti maistą saugiai. Suprasti, koks maistas gali būti potencialiai užkrėstas kenksmingomis bakterijomis ir kaip bakterijos gali būti dar labiau paskleidžiamos, gaminant maistą. Nesilaikant geros higienos bakterijos nuo žalio maisto gali patekti ant virto ar kepto maisto, ypač nuo žalios mėsos, kiaušinių, vaisių ir daržovių.

 

  • Susirgus likti namie. Nereikia vaidinti didvyrio susirgus. Likite namuose ir neskleiskite bakterijų kitiems.

 

  • Laikytis geros kosėjimo ir čiaudėjimo higienos. Tai reiškia, kad reikia užsidengti burną ir nosį, kai kosėjate ir čiaudėjate.

 

  • Plauti rankas. Tai vienas svarbiausių dalykų, kurie gali apsaugoti nuo užsikrėtimo įvairiomis infekcijomis.

 

  • Mokyti vaikus plauti rankas. Nepakanka patiems plauti rankas. Reikia nuo mažų dienų vaikus mokyti geros higienos ir kaip jie gali išvengti užsikrėtimo infekcijomis.

 

  • Priminti ir kitiems dažnai plauti rankas. Paklausti gydytojų, slaugytojų, ar kitų specialistų, ar jie nusiplovė rankas, prie atlikdami bet kokias procedūras.

 

Be abejo, kartais antibiotikų tikrai reikia. Tokiu atveju būtina suvartoti visą antibiotikų kursą iki galo, bet, vartojant antibiotikus, rekomenduojama dar papildomai saugoti savo organizmą, kad nepasireikštų nemalonūs šalutiniai antibiotikų poveikiai.

 

5 patarimai, kaip apsaugoti savo organizmą, vartojant antibiotikus:

 

  • Pradėję vartoti antibiotikus, nesustokite. Pasijutus nors šiek tiek geriau daugelis žmonių, nepasitarę su gydytoju, nusprendžia nutraukti antibiotikų vartojimą. Tačiau per anksti nutraukus antibiotikų kursą, rizikuojama, kad kenksmingos bakterijos vėl pradės daugintis. Dar blogiau: tada bakterijos gali mutuoti į antibiotikams atsparią formą.

 

  • Išlikti ramiems. Stresas apsunkina organizmo kovojimą su infekcijoms. Sumažėjęs kortizolio lygis sukuria idealias sąlygas organizmui sveikti ir antibiotikams įveikti infekciją. Meditacija, raminantys eteriniai aliejai (pavyzdžiui, levandų), ilgas miegas, detoksikuojančios vonios kas vakarą yra tinkami būdai atsipalaiduoti.

 

  • Vartoti maisto papildus žarnynui ir probiotikus. Būtina atkreipti dėmesį, kad probiotikus reikia vartoti, praėjus  bent 2 valandoms po antibioitikų vartojimo, nes vartojant probiotikus ir antibiotikus kartu, antibiotikų veiksmingumas gali sumažėti.

 

  • Gerti daugiau vandens. Pradėjus vartoti antibiotikus, suvartojamų skysčių kiekį reikėtų padidinti. Skysčiai padeda gyti ir sumažina šalutinių poveikių riziką. Sergant galima gerti kaulų sultinį, žolelių arbatas arba tiesiog vandenį.

 

  • Rinktis  didelės maistinės vertės maistą. Subalansuotos mitybos principų turėtų būti laikomasi, tiek esant sveikiems, tiek susirgus. Blogosios bakterijos linkusios daugintis, kai vartojama per daug pieno produktų, cukraus, alkoholio, todėl šių produktų rekomenduojama atsisakyti bet tol, kol yra vartojami antibiotikai. Greičiau pasveikti padeda tokių maisto produktų kaip česnakas, raudonėliai, rauginti kopūstai, kimči, kefyras vartojimas.