Biotinas yra B grupės vitaminas, kurį žmogaus organizme (žarnyne) gali gaminti tam tikros bakterijos. Šis mikroelementas yra susijęs su riebalų ir aminorūgščių gamyba ir naudojimu. Trūkstant biotino, oda tampa sausa, greitai krenta svoris, atsiranda pleiskanų. Trūkumas gali atsirasti ne tik suaugusiems, bet ir vaikams.

 

biotinas

Tikriausiai daugeliui įdomu, kaip kompensuoti biotino trūkumą ir kodėl tai būtina, norint palaikyti gerą sveikatą. Bet kokiu atveju, prieš pradėdami vartoti biotiną, turėtumėte pasitarti su gydytoju.

 

Kodėl biotinas yra naudingas?

 

Biotinas yra būtinas vitaminas. Šis mikroelementas padeda:

 

  • stiprinti nagų plokšteles – naudojant tik 2500 μg šio vitamino per dieną, nagų stiprumas padidėja 25 %;
  • stiprinant plaukus – vitaminas pagerina medžiagų apykaitos procesus galvos odoje, o tai neleidžia atsirasti seborėjiniam dermatitui ir kitoms ligoms, susijusioms su per riebia galvos oda;
  • užkirsti kelią seborėjinio dermatito ir bėrimo nuo vystyklų ir sauskelnių kūdikiams (vitaminą gali vartoti maitinanti motina arba duoti tiesiogiai vaikui);
  • cukraus kiekio kraujyje normalizavimas – taip yra dėl padidėjusio jautrumo insulinui, jei vartojamas vitaminas. Padidėjęs jautrumas atsiranda dėl aktyvaus gliukokinazės – fermento, dalyvaujančio cukraus perdirbimo kraujyje, darbo. Tyrimų duomenimis, vartojant vitaminą kartu su chromu, žmonėms, sergantiems II tipo cukriniu diabetu, normalizavosi cukraus kiekis ir sumažėjo trigliceridų kiekis kraujyje. Kiti tyrimai parodė, kad didesnės biotino dozės gali padėti gydyti neuropatiją.

 

Optimali dienos norma 

 

Suaugusieji savo sveikatai palaikyti turėtų suvartoti nuo 30 iki 100 μg vitamino per dieną. Jei būtina pašalinti tokią problemą kaip padidėjęs nagų ar plaukų trapumas, optimali dienos norma yra nuo 1000 iki 3000 μg biotino per dieną. Mažiems vaikams rekomenduojama biotino norma per dieną yra nuo 100 iki 300 μg. Žmonėms, sergantiems diabetu, rekomenduojama dienos norma yra nuo 4 iki 8 μg biotino per dieną.

 

Atsargumo priemonės, vartojant biotiną

 

Dėl tokio poveikio galima nesijaudinti – vitaminas nesukelia jokių neigiamų organizmo reakcijų, todėl laikomas visiškai saugiu, tačiau tik tuo, jei apskaičiuota tinkama dozė. Vitamino veiksmingumą gali sumažinti antibiotikai ir alkoholiniai gėrimai, todėl į tai reikia atsižvelgti, pradėjus vartoti maisto papildus su biotinu.

 

Didelės dozės žmonėms, sergantiems diabetu, nėra nurodytos, kad būtų sumažinta kritinio cukraus kiekio sumažėjimo kraujyje rizika, dėl kurios reikės peržiūrėti savo gydymo planą (gali būti skiriamos kitokios insulino ir kitų vaistų dozės).

 

Vartojant didelę biotino dozę, nerekomenduojama atlikti laboratorinio kraujo tyrimo, nes rezultatai bus iškraipyti (pervertinti arba nuvertinti). Jei vis dėlto kyla būtinybė atlikti kraujo tyrimą, gydantis gydytojas turi būti informuotas apie biotino vartojimą.

 

Biotinas maiste

 

Ne visada būtina griebtis maisto papildų. Kartais biotino lygį organizme gali atstatyti, įtraukus į dienos valgiaraštį maisto produktų, kuriuose yra didelis šio mikroelemento kiekis. Štai dešimt tokių maisto produktų, kuriuose biotino yra itin daug: kiaušinių tryniai, ankštinės daržovės, riešutai ir sėklos, kepenys, batatai, grybai, bananai, brokoliniai kopūstai, maistinių mielių dribsniai, avokadai.