Apie tai garsiai nekalbama, tačiau sveikas seksualinis gyvenimas yra labai naudingas. Jis padeda stiprinti imuninę sistemą, mažina stresą ir skatina vadinamųjų laimės hormonų, endorfinų, išsiskyrimą. Tačiau ne bet kokie intymūs santykiai gali pagerinti fizinę ir psichologinę savijautą. Štai 17 patarimų tam, kad seksualinis gyvenimas visada džiugintų.

 

"seksas"

  • Kėgelio pratimai. Šie pratimai stiprina tarpvietės raumenis ir gerina dubens kraujotaką, tonusą ir jautrumą. Stiprūs tarpvietės raumenys užtikrina stipresnius pojūčius susijaudinimo ir orgazmo metu. Makšties raumenų suspaudimas mylintis moterims sustiprina orgazmą. Įdomu tai, kad Kėgelio pratimai naudingi ne tik moterims, bet ir vyrams. Jie taip pat stiprina raumenis, jungiančius varpos pagrindą su uodegikauliu. Šie raumenys kontroliuoja skysčių tekėjimą šlaplėje, todėl išmokus valdyti tuos raumenis, išmokstama atidėti ejakuliaciją ir taip sustiprinti orgazmą.

 

  • Niekada nesielgti taip, tarsi seksas būtų sunki našta. Reikia galvoti ne apie tai, kaip išvengti partnerio, bet kaip džiaugtis seksualiniu gyvenimu. Seksas gali būti puikus būdas, kaip atsipalaiduoti nuo kasdienės įtampos. Pasikalbėti su antrąja puse apie tai, ką šį vakarą norėtųsi nuveikti. Pasistengti visus darbus (sutvarkyti namus, paruošti valgyti, atsakyti į darbo el. laiškus) atlikti iki sutarto laiko. Tada pavakarieniauti žvakių šviesoje, dviese išsimaudyti duše ir atsiduoti aistrai.

 

  • 3 maisto produktai, kurie gali pagerinti seksualinį gyvenimą. Žalios austrės pirmauja garsiausių pasaulyje afrodiziakų sąrašuose. Yra duomenų, kad jų vartojimas gerina spermos kokybę. Braškės – vien jų raudona spalva padeda uždegti aistrą. Braškes galima įtraukti į intymius žaidimus. Avokadai turtingi nesočiųjų riebalų rūgščių, folio rūgšties ir lengvai virškinamų baltymų, kurie suteikia energijos. Jie stiprina širdį, todėl yra naudingi tiems, kurie nori džiaugtis gerais intymiais santykiais.

 

  • Nerūkyti. Nikotinas cigaretėse yra viena iš pagrindinių priežasčių, žalojančių venas ir arterijas. Dėlto sutrinka kraujotaka į vyrų lytinius organus, todėl tampa sunkiau išlaikyti erekciją. Rūkymas sumažina spermos kiekį ir kokybę.

 

  • Saikingai vartoti alkoholį. Svaigieji gėrimai skatina erekcijos sutrikimus. Nors alkoholis gali padėti pasijusti seksualesniems, nes sumažinamos ribos, tačiau iš tikrųjų jis slopina libido, sukelia erekcijos sutrikimus ir trukdo patirti orgazmą.

 

  • Sveikai maitintis. Seksualinė sveikata tiesiogiai priklauso nuo mitybos. Reikėtų rinktis maistą, kuriame daug vertingų medžiagų, bet nedaug riebalų. Tinka vaisiai ir daržovės, liesa mėsa, grūdai ir lieso pieno produktai.

 

  • Reguliariai tikrintis pas gydytoją. Kai liga neįsisenėjus, ją išgydyti lengviau. Tad geriau, kai gydytojai aptinka uždegimą ar kitą ligą pačioje pradžioje, o ne tada, kai būklė jau labai prasta. Ankstyvoje stadijoje galima išgydyti net sunkias ligas ir sutrikimus.

 

  • Stebinti maloniomis smulkmenomis. Susilpnėję jausmai, dingęs susidomėjimas seksu neigiamai paveikia seksualinį gyvenimą. Ilgainiui pradeda kamuoti nerimas, stresas, depresija. Labai svarbu laiku imtis veiksmų ir parodyti antrajai pusei, kad ji vis dar domina. Flirtuoti, siųsti meilias žinutes, netikėtai prisiglausti, apkabinti.

 

  • Išmokti suvaldyti stresą. Nuolatinė įtampa kelia nuovargį, susirūpinimą. Žmogus, patiriantis stresą, būna įsitempęs ir nervingas. Be to, tai gali turėti neigiamą įtaką lytiniams santykiams. Nieko nedarant, stresas gali tapti nekontroliuojamas ir turėti liūdnų pasekmių. Todėl reikia išmokti jį valdyti, įveikti pyktį ir liūdesį.

 

  • Nesitikėti, kad jis arba ji bus labai patyręs ir visada žinos, ką daryti. Dažniausiai vyrai mėgsta girtis tuo, kad yra labai patyrę sekso srityje, tačiau iš tikrųjų gėdijasi prisipažinti, kad bijo ir neturi daug patirties su moterimis. Moteris neturi tikėtis, kad vyras bus visažinis. Prieš seksą rekomenduojama aptarti savo norus. Taip pat kartais verta imtis iniciatyvos pačioms moterims.

 

  • Seksologo konsultacija. Seksualines problemas gali padėti išspręsti seansas pas seksologą ar porų konsultantą. Seksologai nemoko, kaip mylėtis, bet padeda sumažinti nerimą, keisti požiūrį ir elgesį.

 

  • Nepamiršti mėgautis sekso preliudija. Ji sustiprina susijaudinimą, sumažina nerimą ir įtampą. Be įžangos seksas gali būti skausmingas ir net nemalonus.

 

  • Naudoti lubrikantus. Vyresniame amžiuje abiejų lyčių atstovai neretai pastebi, kad sumažėjų jų lytinių organų jautrumas. Šią problemą gali išspręsti lubrikantų naudojimas.

 

  • Prisitaikyti prie seksualinio gyvenimo pokyčių senstant. Vykstant natūraliems organizmo senėjimo procesams testosterono lygis organizme krenta. Todėl tada svarbiausia susikoncentruoti ne į orgazmą, o į patį mylėjimosi proceso malonumą, kūnų suderinamumą. Reikėtų vengti vartoti nebūtinų vaistų, o jei būtina juos vartoti, aptarti su gydytoju galimus šalutinius reiškinius ir kaip jų išvengti. Iš naujo susidomėti seksu gali padėti masturbacija, masažas, bučiniai, apsikabinimai, atviras ir nuoširdus bendravimas.

 

  • Pagerinti seksualinį gyvenimą, jei kamuoja depresija. Gali padėti nuoširdus pokalbis su partneriu, apie tai, kas kelia nerimą ir kartu paieškoti geriausių problemos sprendimo būdų. Įtikinti save, kad tai tik fazė, kuri netrukus praeis ir vėl bus galima mėgautis lytiniais santykiais. Gydyti depresiją, tačiau pasikalbėti su gydytoju apie vaistų alternatyvas, kurios mažiau slopintų lytinį potraukį.

 

  • Sportuoti, kad būtų galima džiaugtis intymiais santykiais. Aktyvi veikla gerina kraujotaką, kelia nuotaiką, skatina endorfinų, vadinamųjų laimės hormonų, išsiskyrimą. Sportuojantys asmenys dažnai jaučiasi seksualesni, todėl intymūs santykiai jiems teikia daugiau džiaugsmo ir malonumo.

 

  • Išsaugoti pozityvų požiūrį. Medicinos tyrimai parodė, kad vyrai ir moterys, kurie turi pozityvų požiūrį į gyvenimą, turi mažiau problemų dėl seksualinių santykių. Ko gero, tai yra vienas iš dalykų, kurio reikėtų mokytis visiems!